Olivier Latry oraz Éric Le Sage – wybitni francuscy instrumentaliści – tworzą wspólnie jeden z oryginalniejszych współcześnie działających duetów. W ich wykonaniu zabrzmią dzieła zaaranżowane na organy i fortepian, powstałe głównie w XIX i XX wieku, twórców pochodzących m.in. z Francji, Belgii i Stanów Zjednoczonych.
Koncert rozpocznie Hymne – barwny brzmieniowo utwór Josepha Jongena. Uważany jest on za największego kompozytora belgijskiego pochodzenia po Césarze Francku, którego dzieło również zostanie wykonane tego wieczoru. Prélude, Fugue et Variation op. 18 odznacza się melancholijnym preludium ze śpiewną linią melodyczną, typową dla muzyki romantycznej, wyrazistą fugą oraz wariacjami poddającymi modyfikacjom materiał z początku kompozycji. Usłyszymy także szereg dzieł francuskich twórców: Diptyque Jeana Langlaisa, VI Nokturn na fortepian op. 63 Gabriela Fauré, Ucznia czarnoksiężnika Paula Dukasa czy Choral’s Dream Thierry’ego Escaicha. W ich gronie nie mogło zabraknąć także Maurice’a Ravela – Latry wraz z Le Sage’m przybliżą jedną z bardziej uznanych, a jednocześnie ostatnią z jego wielkich kompozycji – Koncert fortepianowy G-dur, a dokładniej jego drugą, niezwykle płynną i subtelną w wyrazie, część – Adagio assai. Za sprawą Aus tiefer not, schrei’ ich zu dir – preludium chorałowego lipskiego kantora Johanna Sebastiana Bacha przeniesiemy się z kolei na moment do czasów baroku.
Koncert zwieńczą dźwięki Błękitnej rapsodii George'a Gershwina – dobrze znanej i uwielbianej, nie tylko przez melomanów, kompozycji powstałej w 1924 roku na zamówienie znanego muzyka jazzowego Paula Whitemana. Przeplatające się w niej elementy muzyki klasycznej i jazzowej docenione zostały przez miliony, a otwierające ją charakterystyczne glissando wykonywane na klarnecie popularnością może dorównywać motywowi rozpoczynającemu legendarną V symfonię c-moll Ludwiga van Beethovena.