W programie koncertu Israel Camerata Jerusalem pod dyrekcją Avnera Birona znalazły się dzieła skomponowane przez klasyków wiedeńskich oraz te bliższe współczesności – powstałe w XX wieku – autorstwa Krzysztofa Pendereckiego oraz izraelskiego twórcy Menachema Wiesenberga. Wraz z muzykami orkiestry kameralnej na estradzie wystąpi także Szymon Nehring – zwycięzca prestiżowego Międzynarodowego Mistrzowskiego Konkursu Pianistycznego im. Artura Rubinsteina w Tel Awiwie z 2017 roku.
Polskie Requiem Krzysztofa Pendereckiego to monumentalna kompozycja o wyjątkowym znaczeniu tak dla jego twórczości, jak i dla historii muzyki polskiej ogółem. Utwór powstawał przez wiele lat, w trudnym dla Polskim czasie, począwszy od lat osiemdziesiątych XX wieku. Podczas koncertu zabrzmi jedna ze słynniejszych części dzieła – Chaconne. Kompozytor wykorzystał fragmenty łacińskich tekstów liturgicznych mszy żałobnej, a także nawiązał do dzieł mieszczących się w ramach owego gatunku stworzonych przez takich twórców jak Orlando di Lasso, Giuseppe Verdi czy Wolfgang Amadeusz Mozart. Koncert fortepianowy d-moll nr 20 jego autorstwa, który zabrzmi tego wieczoru w wykonaniu Nehringa, jest jedną z bardziej cenionych kompozycji spośród obfitej twórczości koncertowej Mozarta. Skomponowane w 1785 roku dzieło cieszyło się uznaniem zarówno publiczności, jak i innych twórców – chętnie wykonywali je Ludwig van Beethoven, Johannes Brahms czy Clara Schumann, dodając do niego także własne kadencje.
Podczas koncertu muzycy przybliżą również An Overture for Strings – Homage to Mendelssohn – dzieło jednego z wiodących izraelskich kompozytorów Menachema Wiesenberga – odznaczające się dynamicznym charakterem, będące zarazem swoistym hołdem dla jednego z twórców romantyzmu – Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego. Jako ostatnie zabrzmią dźwięki IV Symfonii B-dur op. 60 Ludwiga van Beethovena – zdecydowanie lżejszej i radośniejszej od otaczających ją słynnych III Symfonii Es-dur „Eroiki” oraz V Symfonii c-moll z dramatycznym „motywem losu”.