Roksana Kwaśnikowska / fot. Anita Wąsik-Płocińska
Roksana Kwaśnikowska / fot. Anita Wąsik-Płocińska
Akademia Orkiestrowa NFM
Wszystkie pory roku
14.05.2022
sob.
18:00
NFM, Sala Główna
Program:

A. Piazzolla Cuatro estaciones porteñas
A. Vivaldi Cztery pory roku op. 8

Wykonawcy:

Roksana Kwaśnikowska – skrzypce, dyrygent
Uczestnicy Akademii Orkiestrowej NFM

 

Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 15 do 55 zł

Zapraszamy na koncert uczestników tegorocznej edycji Akademii Orkiestrowej NFM, czyli projektu, którego celem jest profesjonalne przygotowanie młodych muzyków do pracy w orkiestrach. Wystąpią oni pod kierownictwem Roksany Kwaśnikowskiej, prymariuszki Lutosławski Quartet. W programie koncertu znalazły się przebojowe Cuatro estaciones porteñas Astora Piazzolli i Cztery pory roku op. 8 Antonia Vivaldiego.

Las cuatro estaciones porteñas  Astora Piazzolli to złożona z czterech tańców suita, znana też pod tytułem „Cztery pory roku w Buenos Aires”. Poszczególne ogniwa zostały ułożone przez kompozytora w innej kolejności niż w znanych i lubianych koncertach Antonia Vivaldiego, do których Piazzolla odwołał się w tytule cyklu: Otoño porteño („Jesień”), Invierno porteño („Zima”), Primavera porteña („Wiosna”) i Verano porteño („Lato”). Utwór Piazzolli jest specyficznym, bo utrzymanym w stylistyce tango nuevo, odpowiednikiem barokowego arcydzieła Vivaldiego. Tango nuevo zachowuje zmysłowy charakter oraz porywającą rytmikę, które przesądzają o niepodrabialnym charakterze tego argentyńskiego tańca, a jednocześnie w twórczy sposób włącza w swój nurt elementy muzyki poważnej i jazzu.

Cykl koncertów na skrzypce, smyczki i basso continuo zatytułowany Cztery pory roku jest jednym z najpopularniejszych dzieł muzyki klasycznej. Jest częścią większego zbioru utworów ujętych pod wspólnym tytułem Spór między harmonią a wyobraźnią. Cykl Cztery pory roku stanowi szczytowe osiągnięcie w gatunku koncertu barokowego, reprezentuje też nurt muzycznego malarstwa dźwiękowego. Mnóstwo w nim intrygujących efektów dźwiękonaśladowczych – wychwycić można szczekanie psa, śpiew ptaków, nadchodzącą letnią burzę, a nawet szczękanie zębów na mrozie. Koncerty te w żywy i bezpośredni sposób pokazują relacje łączące człowieka z naturą i jego zależność od zachodzących w niej zjawisk. Chwytliwość melodii, wyrazista rytmika i emocjonalność tych dzieł zapewniają im niesłabnącą popularność.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się