Kwartludium / fot.materiały zespołu
Kwartludium / fot.materiały zespołu
Musica Polonica Nova
Pasja
26.05
czw.
19:00
NFM, Sala Czarna
Program:

Magdalena Gorwa być/nie być na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian ** (2022)
Bartosz Witkowski Nothing to Explain na 4 wykonawców** (2021–2022)
***
Matuesz Ryczek Pasja na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian ** (2022)

Zamówienie Pasji na skrzypce, klarnety, perkusję i fortepian M. Ryczka dofinansowano ze środków pochodzących ze stypendium Miasta Wrocławia

Wykonawcy:

Kwartludium:
Dagna Sadkowska – skrzypce
Michał Górczyński – klarnet, karnet basowy
Paweł Nowicki – instrumenty perkusyjne
Piotr Nowicki – fortepian

Lokalizacja:
NFM, Sala Czarna
plac Wolności 1, 50-071 Wrocław
Cennik:
od 25 do 35 zł

Koncert kameralny z udziałem zespołu Kwartludium, w którego skład wchodzą: Dagna Sadkowska, Michał Górczyński, Paweł oraz Piotr Nowiccy, zawierać będzie kompozycje młodych twórców związanych z polską sceną muzyki współczesnej – Magdaleny Gorwy, Bartosza Witkowskiego oraz Mateusza Ryczka. Idiomem przewodzącym programowi będą tego wieczoru elementy związane z pewnego rodzaju refleksyjnością, która prowadzić będzie do kulminacyjnego dzieła w repertuarze – Pasji.

być/nie być – brzmi tytuł kompozycji Magdaleny Gorwy, absolwentki wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Twórczynię zajmuje nie tylko szeroko pojęta muzyka współczesna, ale i teatralna – spektakle z muzyką jej autorstwa wystawiane są na terenie całej Polski. Język kompozytorski artystki odznacza się interdyscyplinarnością, kompozytorka czerpie inspiracje z rozmaitych źródeł – muzyki klasycznej, elektroniki czy śpiewu. Utwór, który zabrzmi tego wieczoru w Sali Czarnej przeznaczony został na skrzypce, klarnet, perkusję i fortepian.

 Z kolei Nothing to Explain na czterech wykonawców Bartosza Witkowskiego jest dziełem opartym na jednoczęściowej formie, wyraźnie rozpadającej się na kilka odcinków – tym samym stanowi esencję stylu kompozytorskiego twórcy, w którym istotną rolę odgrywa ścieranie się przeciwieństw, organiczne przejścia, gra z czasem i percepcją. Odnośnie tytułu – jak sam autor podkreśla – tu nie ma nic do wyjaśniania.

Centralnym punktem repertuaru będzie Pasja Mateusza Ryczka przeznaczona na kameralną obsadę – skrzypce, klarnety, perkusja, fortepian. Impulsem do jej skomponowania było nabożeństwo gorzkich żali, a nie, jak nakazuje tradycja, tekst Ewangelii. Stąd czteroczęściowa struktura: Pobudka, Hymn, Lament, Rozmowa duszy. W utworze nie odnajdziemy także jakiejkolwiek warstwy słownej. Fundament dla warstwy muzycznej utworu stanowi zaś zbiór melodii pochodzących z przedwojennego Wołynia. Elementy misterium, zadumy oraz przestrzennego promieniowania dźwięku składają się na nieszablonowy charakter Pasji.

 

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Splot
Inauguracja festiwalu Musica Polonica Nova
25.05
śr.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Poloness
Koncert wrocławskiego oddziału Związku Kompozytorów Polskich
25.05
śr.
21:00
NFM, Sala Kameralna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Wizje ulotne
Koncert multimedialny
27.05
pt.
19:00
NFM, Sala Czerwona
CelloCode
Wydarzenie specjalne
28.05
sob.
17:00
BWA Wrocław Główny
CelloCode
Wydarzenie specjalne
28.05
sob.
18:00
BWA Wrocław Główny
No Limits?
Koncert multimedialny
28.05
sob.
20:00
NFM, Sala Czarna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Obraz, światło, dźwięk
Koncert multimedialny
29.05
niedz.
17:00
NFM, Sala Czerwona / foyer-3
Minotaur
Performance
29.05
niedz.
19:00
NFM, foyer
Smyczki
Finał festiwalu
29.05
niedz.
20:00
NFM, Sala Główna

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach