W repertuarze koncertu Wrocław Baroque Ensemble pod dyrekcją Andrzeja Kosendiaka, i z towarzyszeniem sopranistki Alicii Amo znalazły się dzieła wybitnych siedemnastowiecznych twórców: Kaspara Förstera młodszego oraz Giacoma Carissimiego.
Postać Förstera związana jest bezpośrednio z Gdańskiem – to tam, w muzycznej rodzinie, przyszedł na świat kompozytor. Jego ojcem, a jednocześnie pierwszym nauczycielem był Kaspar Förster starszy. Swoje artystyczne horyzonty poszerzał w Rzymie, kształcąc się u Giacoma Carissimiego. Działał także na dworze Medyceuszy we Florencji, a kilka lat później trafił do Warszawy, gdzie kontynuował edukację u Marca Scacchiego. Był śpiewakiem o wielkiej skali głosowej, a zarazem znamienitym kapelmistrzem. Wybitny kompozytor tamtych czasów, Adam Jarzębski, poświęcił mu nawet krótki wiersz w swoim Opisaniu Warszawy:
„Masz tam z Forsztera altystę,
W bas i tenor, dyszkatystę;
Gdy chce, wzgórę wyprawuje,
Potym nadół wyśpiewuje
Kilka oktaw, to nowina!”
Förstera nazwać można prawdziwym obywatelem świata – podróżując, nieustannie czerpał i przyswajał różnorodne style, co przełożyło się na bogactwo i zróżnicowanie jego dorobku. Artyści przybliżą jego twórczość, wykonując szereg dzieł barokowego kompozytora – Sonatę F-dur „La Sidon”, Judyta i Holofernes, Ad arma fideles oraz Dialogi Davidis cum Philisteo. Koncert zwieńczy dzieło Giacoma Carissimiego – Jephte – będące w istocie oratorium odnoszącym się do starotestamentowej historii Jeftego. Jej muzyczne opracowanie szybko stało się wzorem dla późniejszych twórców tego gatunku. Spuścizna Carissimiego stanowiła z kolei wielkie źródło inspiracji m.in. dla wspomnianego Kaspara Förstera, który rozwinął pewne elementy w niej zawarte.