Lionel Sow / fot. Łukasz Rajchert
Lionel Sow / fot. Łukasz Rajchert
Koncerty chóralne
Głos Ameryki
11.12
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona
Program:

V. Thomson Seven Choruses from the „Medea” of Euripides
S. Reich Clapping Music
L. Bernstein French Choruses – fragment muzyki do sztuki The Lark
S. Barber Agnus Dei
L. Bernstein Missa brevis
G. Antheil Eight Fragments from Shelley

Wykonawcy:

Lionel Sow – dyrygent
Piotr Pelczar – alt chłopięcy*
Katarzyna Neugebauer-Jastrzębska – fortepian
Luis Martínez Molines, Miłosz Rutkowski – instrumenty perkusyjne
Chór NFM

*solista Chóru Chłopięcego NFM, przygotowanie – Małgorzata Podzielny

Lokalizacja:
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 55 zł

Samuel Barber, Leonard Bernstein i Steve Reich – to jedni z największych kompozytorów w dwudziestowiecznych Stanach Zjednoczonych. Artyści, pod dyrekcją Lionela Sowa, przemówią tego wieczoru muzycznym głosem Ameryki, przybliżając m.in. dzieła tych właśnie legendarnych kompozytorów. 

Koncert rozpocznie dzieło amerykańskiego twórcy i krytyka muzycznego Virgila Thomsona – Seven Choruses from the „Medea” of Euripides z 1934 roku. W składającej się z siedmiu ogniw kompozycji Thomson doskonale operuje szlachetnym brzmieniem ludzkiego głosu, łącząc je zarazem z dźwiękami instrumentarium perkusyjnego. Te z kolei wyjątkowo bliskie są pionierowi minimalizmu w muzyce –Steve’owi Reichowi. Jego słynne Clapping Music to niewielkich rozmiarów utwór, którego kanwą stała się prosta struktura rytmiczna wystukiwana przez wykonawców. Sztuka polega jednak na prawidłowym wykonaniu jej zmiennej formy, odkrywającej całe spektrum różnorodnych fraz rytmicznych wypływających z klarownego na pozór schematu. 

Twórczość Leonarda Bernsteina była tak różnorodna, jak jego sylwetka artystyczna – komponował muzykę symfoniczną, ale też filmową i teatralną. W 1955 roku stworzył oprawę dźwiękową do sztuki The Lark, odnoszącej się do postaci Joanny d’Arc. Artysta wyraźnie czerpał inspiracje z muzyki dawnej, czemu dał później wyraz, przekształcając partyturę w nowe dzieło – Missa brevis. Podobny zabieg zastosował niewiele starszy od Bernsteina Samuel Barber. Za kanwę Agnus Dei, które zabrzmi tego wieczoru, posłużył materiał jego słynnego Adagia na smyczki, określanego często jako najsmutniejszy utwór w historii muzyki klasycznej. Koncert zwieńczy Eight Fragments from Shelley George’a Antheila, amerykańskiego kompozytora i pianisty polskiego pochodzenia. Język kompozytorski twórcy był niezwykle eklektyczny – pozostawał pod wpływem muzyki jazzowej i ówczesnych nurtów modernistycznych.

 

Papillon de nuit
Mathieu Romano / Chór NFM
14.01
sob.
18:00
NFM, Sala Czerwona
Oprawa Mszy Świętej
 
22.01
niedz.
13:00
katedra św. Jana Chrzciciela
Piosenki dla dzieci. Witold Lutosławski World Days
Chór Chłopiecy NFM / Lutosławski Quartet
29.01
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Music of Trust – odwołany
Agnieszka Franków-Żelazny / Chór NFM
05.02
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona
Od zmierzchu do brzasku
Chór Chłopięcy NFM
16.04
niedz.
18:00
NFM, Sala Główna
Immortal Bach
Lionel Sow / Chór NFM
30.04
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona
Messe brève
Chór Dziewczęcy NFM
07.06
śr.
19:30
NFM, Sala Główna
Niemieckie requiem
Lionel Sow / Chór NFM
11.06
niedz.
17:00
NFM, Sala Czerwona

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się