Polish Cello Quartet / fot. Łukasz Rajchert
Polish Cello Quartet / fot. Łukasz Rajchert
Koncerty wyjazdowe
Phoenix Koncert w ramach 32. Eckelshausener Musiktage
29.05.2022
niedz.
16:00
Niemcy, Buchenau, Manfred Roth Atrium
Program:

F. Chopin – utwory w wersji na 4 wiolonczele:
Nokturn Es-dur op. 9 nr 2 (oprac. P. Moss), Mazurek F-dur op. 68 nr 3 (oprac. S. Meck), Preludium Des-dur op. 28 nr 15 (oprac. S. Meck), Walc h-moll op. 69 nr 2 (oprac. L. Kołodziejski), Preludium c-moll op. 28 nr 20 (oprac. P. Moss), Nokturn cis-moll op. posth. (oprac. S. Meck), Walc cis-moll op. 64 nr 2 (oprac. S. Meck), Etiuda cis-moll op. 25 nr 7 (oprac. L. Kołodziejski), Preludium gis-moll op. 28 nr 12 (oprac. Leszek Kołodziejski), Walc Des-dur op. 64 nr 1 (oprac. Piotr Moss)
***
J.S. Bach Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit – chór z kantaty Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit BWV 106 (oprac. na wiolonczelę, wibrafon i marimbę A. Pushkarev)
G. Kanczeli Two Miniatures (oprac. na wibrafon i marimbę A. Pushkarev)
S. Prokofiew Allegretto op. 65  oraz Ridicolosamente z Visions fugitives op. 22 (oprac. na wibrafon i marimbę A. Pushkarev)
A. Danshova To the Time na marimbę i wibrafon
A. Piazzolla Tango no. 2 z The Tango Suite (oprac. na wibrafon i marimbę K. Super), Jeanne y Paul (oprac. na wibrafon i marimbę A. Pushkarev)
A. Machavariani Doluri (oprac. na wibrafon, marimbę i perkusję A. Blinov)
A. Pushkarev  In the Mood of Blue na maribę, wibrafon i perkusję
R. Glière Phoenix z baletu Czerwony mak (oprac. na 6 wiolonczel, wibrafon, marimbę i perkusję A. Pushkarev)

Wykonawcy:

 

Polish Cello Quartet:
Wojciech Fudala, Adam Krzeszowiec, Krzysztof Karpeta, Tomasz Daroch – wiolonczele
GRAD Percussion Duo:
Andrei Pushkarev – wibrafon i perkusja
Pavel Beliaev – marimba

Julius Berger – wiolonczela piccolo
Hyun-Jung Berger – wiolonczela

Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;}

Lokalizacja:
Niemcy, Buchenau, Manfred Roth Atrium

CelloCode to nazwa wydarzenia specjalnego, które odbędzie się w BWA Wrocław Główny w ramach festiwalu Musica Polonica Nova. W miejscu tym muzyka i obraz stanowić będą integralną całość, wpisując się w przestrzeń galerii. W wykonaniu Polish Cello Quartet zabrzmi dzieło jednego z czołowych twórców muzyki awangardowej w Polsce – Witolda Szalonka – oraz nowa kompozycja współcześnie działającego artysty – Adriana Foltyna. 

Polish Cello Quartet powstał w 2011 roku z inicjatywy czterech wiolonczelistów młodego pokolenia – Tomasza Darocha, Wojciecha Fudali, Krzysztofa Karpety oraz Adama Krzeszowca. Zespół w oryginalnym składzie sięga do twórczości kompozytorów muzyki współczesnej, odkrywając nowe brzmienia. Pierwszymi z dźwięków, które wypełnią pomieszczenie będą te z utworu Overfitted Hypertune Adriana Foltyna. Przeznaczony został on na obsadę czterech wiolonczel, taśmy oraz wideo. Zarówno warstwa muzyczna, jak i wizualna stanowią tu spójną całość dzięki kreatywnemu wykorzystaniu przestrzeni.

Witold Szalonek zapisał się na kartach historii jako jeden z ważniejszych przedstawicieli muzyki awangardowej w Polsce. Rozległe zainteresowania w tym zakresie doprowadziły do go rozwoju własnego warsztatu twórczego, co wkrótce zaowocowało szeregiem autorskich technik kompozytorskich oraz dalszym eksplorowaniem materii muzycznej. Kompozycja 1+1+1+1 na od jednego do czterech instrumentów smyczkowych powstała w 1969 roku i do dziś stanowi jedną z ciekawszych pozycji w dorobku artysty. Na próżno szukać tu tradycyjnej partytury – zamiast tego twórca posłużył się nowatorskim sposobem notacji, wdrożył nietypową technikę artykulacji i sonorystycznych efektów brzmieniowych. Przede wszystkim jednak postawił na swobodę w zakresie obsady, nie narzucając konkretnych rozwiązań. Tego wieczoru dzieło poddane zostanie interpretacji przez kwartet wiolonczelowy.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

NFM Orkiestra Leopoldinum w Bielsku-Białej
Alexander Sitkovetsky
21.04
niedz.
19:00
Bielsko-Biała, Cavatina Hall
Veni ad me
Andrzej Kosendiak / Wrocław Baroque Ensemble
19.05
niedz.
19:00
Świdnica, Kościół Pokoju
Teseo. Wrocławska Orkiestra Barokowa w Halle
Händel-Festspiele
28.05
wt.
19:00
Niemcy, Halle, Francke Foundations
Mesjasz. Wrocławska Orkiestra Barokowa w Halle
Händel-Festspiele
31.05
pt.
16:00
Niemcy, Halle, Marktkirche Unser Lieben Frauen
NFM Orkiestra Leopoldinum w Danii
Vendsyssel Festival
02.07
wt.
19:30
Dania, Hjørring, Sct. Catharinæ Church

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się