Henry van Engen
Henry van Engen / fot. archiwum artysty
Forum Musicum
Tromboni e cornetti w Wenecji około roku 1600
13.08.2022
sob.
20:00
NFM, Sala Czerwona
Program:

B. Marini Canzon ottava ze zbioru Sonate, symphonie, canzoni, passe'mezzi, baletti, corenti, gagliarde e retornelli op. 8 (1629)
A. Gabrieli Maria stabat à 6 ze zbioru Concerti di Andrea, et di Gio. Gabrieli, organisti della sereniss. Sig. di Venetia, continenti musici di chiesa madrigali, & altro, per voci, & stromenti musicali,a 6, 7, 8, 10, 12, et 16, novamente con agni diligentia dati in luce (1587)
G. Croce In monte Oliveti ze zbioru Motetti a quattro voci libro primo (1597)
B. Marini Canzon decima ze zbioru Sonate… op. 8
C. de Rore Plange quasi virgo ze zbioru Motetta quinque vocum (1545)
G. Picchi Canzon decima quarta à 6 ze zbioru Canzoni da sonar con ogni sorte d'istromenti (1625)
A. Trombetti Da pacem Domine ze zbioru Il primo libro de motetti (1589)
G. Gabrieli Canzon III à 6 ze zbioru Canzoni et sonate (1615)
G. Croce Mascheratta de Gratiani ze zbioru Triaca musicale (1607)
G. Picchi Canzon decima quinta ze zbioru Canzoni…  
C. Merulo Canzon à 4 „L’Olico” ze zbioru Canzon di diversi per sonar con ogni sorte di stromenti (1588); Qui manducat meam carnem ze zbioru Il Primo libro de mottetti a voci pari (1584); Canzon vigesimaterza oraz Canzon decimaottava ze zbioru Canzoni per sonare con ogni sorte di stromenti (1608)
A. Gabrieli Kyrie à 5 ze zbioru Concerti di Andrea, et di Gio. Gabrieli…
G. Buonamente Canzon à 6 ze zbioru Sonate et canzoni (1636)
A. Gabrieli Deus qui beatum Marcum à 7 ze zbioru Sacrae symphoniae (1597) 

Wykonawcy:

Motio Concerti:
Maciej Gocman – tenor  
Josué Meléndez Peláez, Frithjof Smith – cynki
Catherine Motuz, Maximilien Brisson, Henry van Engen, Fryderyk Mizerski – puzony
Přemysl Vacek – teorba  
Marta Niedźwiecka – pozytyw 

Czas trwania:
60 minut
Lokalizacja:
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 35 do 45 zł

W ramach tegorocznej edycji Forum Musicum zespół Motio Concerti wykona utwory z przełomu XVI i XVII wieku. Artyści grający na cynkach i puzonach historycznych zaprezentują piękno polifonii muzyki renesansu i wczesnego baroku.

Przełom wieków XVI i XVII stanowił „złoty okres” dla takich instrumentów jak puzon i cynk. We Włoszech wykorzystywano je wtedy na niespotykaną wcześniej skalę. Szczególne znaczenie dla utworów pisanych na te instrumentów miała Wenecja. Kompozycje tworzone do wykonywania w czasie uroczystości w bazylikach San Marco czy San Giorgio lub Scuola Grande di San Rocco to nierzadko majestatyczne formy z udziałem kilkudziesięcioosobowych zespołów. Wieczór inaugurujący festiwal Forum Musicum będzie okazją do wysłuchania kompozycji twórców związanych z włoskim miastem, takich jak: Andrea i Giovanni Gabrieli, Biagio Marini,  Ascanio Trombetti, Cipriano de Rore ,Giovanni Croce, Giovanni Picchi, Claudio Merulo i Giovanni Buonamente.

Podczas koncertu w Sali Czerwonej NFM Motio Concerti wykona utwory z czasów świetności puzonu i cynku. Trzon zespołu stanowi grupa muzyków związanych ze szwajcarską Schola Cantorum Basiliensis. Artyści pochodzą z USA, Kanady, Niemiec, Włoch, Polski i Meksyku. Występują na całym świecie, a specjalizują się w muzyce późnego renesansu oraz wczesnego baroku, w szczególności w dziełach kompozytorów włoskich i niemieckich.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się