Ogólnopolska konferencja naukowo-artystyczna

Ogólnopolska konferencja naukowo-artystyczna zatytułowana „Chór wczoraj, dziś i jutro” już od kilku lat na stałe wpisuje się w kalendarz wydarzeń organizowanych w ramach projektu Akademia Chóralna.

To jednodniowe wydarzenie, podczas którego swoją wiedzą dzielą się zarówno znakomici teoretycy, jak i praktycy w dziedzinach związanych z chóralistyką. Za każdym razem jest inny temat przewodni. Współorganizatorami są Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu oraz Festiwal Barbórkowy Chórów Akademickich, którego koncert wieńczy konferencję.

Poprzednie edycje
Edycja 2019

Temat edycji: Chór jako szkoła muzyki
Data: 7 grudnia 2019 roku

Część naukowa:
Miejsce: Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu

Radość muzykowania zespołowego – integracja metod, zastosowanie i rezultaty w różnych grupach wiekowych –  dr hab. Ewa Robak
Edukacja chóralna w aspekcie ciągłości i skuteczności wybranych metod pracy na przykładzie chóru Alla Polacca –  dr Anna Bednarska
Chór jako pozalekcyjna forma umuzykalniania młodzieży. Formy i metody pracy z chórem młodzieżowym – dr hab. Monika Wilkiewicz
Muzyka, taniec, teatr, śpiew – problematyka pracy z chórem dziecięcym Sweet Voices – mgr Justyna Szela-Adamska
Kształtowanie artystycznych, duchowych i moralnych wartości u uczniów Dziecięcej Szkoły Chóralnej „Zorynka” im. I. Doskocza –  mgr Andżela Doskocz
Chór chłopięco-męski – przygoda na całe życie –  dr Jacek Sykulski
Studio Chóralne „Permoník” przy Základní umělecké školy Bedřicha Smetany i Krajského střediska volného času Juventus (Podstawowej Szkole Artystycznej im. Bedřicha Smetany oraz Regionalnym Ośrodku Wolnego Czasu Juventus) w Karwinie – mgr Eva Šeinerová

Część artystyczna:
Koncert 46. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego

Wykonawcy:
Poznański Chór Kameralny „Fermata” przy Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu pod dyrekcją Mateusza  Sibilskiego
Chór „Medici Cantantes” Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu pod dyrekcją Magdaleny Wojtas
Chór Chłopięcy NFM pod dyrekcją Małgorzaty Podzielny
Zespół Wokalny „Rondo” pod dyrekcją Małgorzaty Podzielny

Edycja 2018

Temat edycji: Otwarcie wokalne
Data: 15 grudnia 2018 roku

Część naukowa:
Miejsce: Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu

Qualitas et quantitas – o ewolucji zespołów wokalnych na przestrzeni wieków –  dr Maria Piotrowska-Bogalecka
Emisja indywidualna w chórze – z perspektywy dyrygenta i śpiewaka –  dr hab. Marta Wróblewska
Indywidualny rozwój wokalny śpiewaków w kontekście brzmienia zespołu –  mgr Przemysław Czekała
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Chóralistyki w ramach obchodów jubileuszowej edycji Turnieju Chórów Legnica Cantat 30–31 maja 2019 r. –  Grzegorz Szczepaniak
Rozśpiewanie zespołu formą kształcenia wokalnego –  prof. dr hab. Elżbieta Wtorkowska
Małe jest piękne, czyli słów kilka o głosie chłopięcym –  prof. dr hab. Piotr Łykowski
Chórmistrz – dyrygent czy nauczyciel śpiewu –  dr hab. Agnieszka Franków-Żelazny

Część artystyczna:
Koncert 45. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego

Wykonawcy:
Zespół Wokalny „Rondo” pod dyrekcją Małgorzaty Podzielny
Chór Kameralny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys
Chór Kameralny UMFC pod dyrekcją Krzysztofa Kusiela-Moroza
Chór „Dominanta” Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie pod dyrekcją Małgorzaty Langer-Król

Edycja 2017

Temat edycji: Śpiew dla ciała i umysłu
Data: 8-9 grudnia 2017 roku

Część naukowa:
Miejsce: Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu

Rola i znaczenie śpiewu na różnych etapach życia śpiewaka –  dr Anna Antonina Nogaj
Terapeutyczna rola śpiewu –  dr Urszula Bissinger-Ćwierz
Dźwięk, śpiew i cisza w życiu człowieka –  dr Amelia Golema
O ruchu w śpiewie i śpiewie ciała w ruchu –  mgr Sławomir Chomiak
Wpływ śpiewania w zespole na kompetencje społeczne –  dr Aleksandra Wojtaszek
Mindfulness a śpiew, czyli o romansie tybetańskiego mnicha z diwą operową –  mgr Jarosław Mirkiewicz

Część artystyczna:
Koncert 44. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego

Wykonawcy:
Chór Kameralny „Angelus” Zespołu Szkół nr 3 we Wrocławiu pod dyrekcją Barbary Szarejko-Nestor
Chór Kameralny „Senza Rigore” Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu pod dyrekcją Jolanty Szybalskiej-Matczak
Chór „Ars Cantandi” Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu pod dyrekcją Anny Grabowskiej-Borys
Zespół Wokalny „Rondo” pod dyrekcją Małgorzaty Podzielny

Koncert 44. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego

Wykonawcy:
Zespół Wokalny „Piú Mosso” SWPS Uniwersytetu Humanistyczno-społecznego we Wrocławiu pod dyrekcją Dominika Jarockiego
Zespół Wokalny „Inspiro Ensemble” pod dyrekcją Aleksandry Wojtaszek
Chór „Medici Cantantes” Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu pod dyrekcją Magdaleny Wojtas
Studenckie Koło Artystyczno-Naukowe Wokalnej Muzyki Dawnej przy Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu pod dyrekcją Agnieszki Franków-Żelazny

Edycja 2016

Temat edycji: Repertuar
Data: 2-3 grudnia 2016 roku


Część naukowa:
Miejsce: Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we Wrocławiu

„Porządki w chóralnej szafie” – wpływ doboru repertuaru na poziom artystyczny i recepcję zespołu –  prof. dr hab. Marta Kierska-Witczak
Co słychać w repertuarze zespołów chóralnych? Tradycje, inspiracje, perspektywy – dr hab. Włodzimierz Siedlik
Repertuar chóru, czyli po co i dla kogo śpiewamy –  prof. dr hab. Aleksandra Paszek-Trefon
Co lubimy śpiewać? –  dr hab. Dariusz Zimnicki
Miłość bez wzajemności? O repertuarowych tęsknotach dyrygenckiej duszy –  prof. dr hab. Marek Gandecki
Repertuar w chórze dziecięcym i młodzieżowym –  mgr Alicja Szeluga

Część artystyczna:
Koncert 43. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Politechnika Wrocławska

Wykonawcy:
Chór „La Tredici Cantante” Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu pod dyrekcją Wandy Merwińskiej
Chór Gimnazjum nr 23 we Wrocławiu pod dyrekcją Małgorzaty Rajczyba
Chór Gimnazjum nr 28 im. Kawalerów Orderu Orła Białego we Wrocławiu pod dyrekcją Mariusza Binka
Chór „Melikos 1” Miejskiego Zespołu Szkół nr 2 w Bolesławcu pod dyrekcją Izabeli Kulpy
Chór „Triole” Zespołu Szkół w Kuropatniku pod dyrekcją Marty Humelt
Chór „Concordia” VII Liceum Ogólnokształcącego im. K.K. Baczyńskiego we Wrocławiu pod dyrekcją Natalii Kozik
Chór „Pryma Voce” III Liceum Ogólnokształcącego im. M. Skłodowskiej-Curie w Świdnicy pod dyrekcją Joanny Janas
Chór XVII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osieckiej we Wrocławiu pod dyrekcją Magdaleny Lipskiej
Chór Kameralny „Angelus” Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 3 we Wrocławiu pod dyrekcją Barbary Szarejko-Nestor

Koncert 43. Festiwalu Barbórkowego Chórów Akademickich
Miejsce: Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego

Wykonawcy:
Chór Kameralny Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu pod dyrekcją Marka Gandeckiego
Chór Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach pod dyrekcją Aleksandry Paszek-Trefon
Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej pod dyrekcją Dariusza Zimnickiego

Ogólnopolskie warsztaty chórmistrzowskie
Ogólnopolskie seminarium dyrygenckie
Kontakt
Ewelina Lepka
Specjalista ds. Akademii Chóralnej / Koordynator działań Śpiewającej Polski
Celina Winsław
Specjalista ds. Akademii Chóralnej
Ira Jaroszyk
Specjalista ds. projektów chóralnych / Koordynator działań Polskiego Narodowego Chóru Młodzieżowego
Polski Narodowy Chór Młodzieżowy
Akademia Orkiestrowa NFM
NFM Masterclass
Chóry dziecięce NFM – grupy przygotowawcze
Śpiewająca Polonia
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się