Aleksandra Kubas-Kruk studiowała śpiew w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Danuty Paziuk-Zipser oraz na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu.
Laureatka licznych nagród ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów m.in.: Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Tuluzie, VII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie, Międzynarodowego Konkursu im. K. Szymanowskiego w Łodzi, Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Haliny Halskiej-Fijałkowskiej we Wrocławiu, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Malmö
i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Toti dal Monte w Treviso.
Przyznano jej także Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepsza Śpiewaczka oraz Wrocławską Nagrodę Muzyczną. W czerwcu 2015 otrzymała Nagrodę Prezydenta Wrocławia za promowanie miasta Wrocław na polskich i międzynarodowych scenach operowych.
Debiutowała na scenie operowej w 2007 roku jako Gilda w premierowym przedstawieniu opery Rigoletto w Operze Wrocławskiej. Wkrótce potem wystąpiła we włoskich teatrach operowych (Lucca, Ravenna, Livorno i Pisa) jako Kunegunda w premierowych spektaklach Kandyda Bernsteina. Od 2011 współpracuje z Teatrem Bolszoj w Moskwie, gdzie wykonuje partie Szemachańskiej Królowej (Złoty kogucik), Królowej Nocy (Czarodziejski flet) oraz Ognia, Księżniczki i Słowika (Dziecko i czary). Ponadto występowała w Theater Bonn (2012) w tytułowej roli opery Lakmé. Od 2008 do 2017 była solistką Opery Wrocławskiej, w której wykonywała 12 pierwszoplanowych partii. Od 2012 roku współpracuje z Operą Bałtycką, w której śpiewa partie Violetty (Traviata) oraz Hanny (Straszny dwór).
W marcu 2015 zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie
w Rigoletto Verdiego u boku Andrzeja Dobbera. W kwietniu powróciła do Teatru Wielkiego jako Hanna w Strasznym dworze Moniuszki. W październiku 2016 zadebiutowała we włoskim Teatro Verdi w Trieście, gdzie z okazji otwarcia sezonu operowego wystąpiła w tamtejszej premierze Rigoletta Verdiego. Do Triestu sopranistka powróciła w maju 2017 jako Lunatyczka Belliniego. W lutym 2017 jako nagłe zastępstwo wystąpiła na prestiżowym Festiwalu Handlowskim w Karlsruhe w roli Sigismonda w operze Armionio, wzbudzając tym samym wielkie uznanie krytyki. Produkcja została zarejestrowana i jest emitowana w telewizji niemieckiej, francuskiej oraz na prestiżowej Opera Platform. W kwietniu 2017 zadebiutowała na francuskim Lazurowym Wybrzeżu w Opera de Toulon jako Konstancja w Uprowadzeniu z Seraju Mozarta. Występowała pod batutą takich dyrygentów, jak: G.G.Calvo, F.M.Carminati, V.Sinaisky, P.Eötvös, E.Boncompagni, J.Axelrod, S.Blunier, Ch.Moulds, J.Kaspszyk, A.Yurkevych, Ł.Borowicz, T.Kozłowski, T.Strugała, P.Klinichev, C.Montanaro, M.Pijarowski, M.Klauza, J.M.Zarzycki, S.Chrzanowski.
Aleksandra Kubas-Kruk pracuje również na stanowisku adiunkta na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Oprócz partii operowych wykonuje szeroki repertuar oratoryjny i pieśniarski– występuje w kraju i za granicą, spotykając się z wielkim uznaniem krytyki i publiczności.
Aleksandra Kubas-Kruk