Laureatka Concorso AsLiCo Giovani Cantanti Lirici w Como (Włochy). Wystąpiła jako Despina w Così fan tutte pod kierunkiem Diego Fasolisa, Idamantes w Idomeno Mozarta pod batutą Michele Mariottiego (reż. Davide Livermore), Henrietta w Purytanach Belliniego, Lucia w Sroce złodziejce Rossiniego, Zerlina w Don Giovannim Mozarta i Despina w Bolonii.
Pojawiła się ponadto w Potajemnym małżeństwie Cimarosy (Stresa Festival), Purytanach i Carmen Bizeta (Japonia), Traviacie Verdiego i Rusałce Dvořáka (Neapol), Turku we Włoszech Rossiniego (Nantes, Angers i Luksemburg), Czarodziejskim flecie (Bari) i Łaskawości Tytusa Mozarta (Saint-Etienne), Il mondo della luna Haydna (Monte Carlo), Elenie Cavallego w roli Hipolity (Aix-en-Provence, Lille i Lizbona), Bajazecie Gaspariniego (Barga), Orontei Cestiego (w roli tytułowej) i Koronacji Poppei Monteverdiego (Oktawia/Cnota) podczas Innsbrucker Festwochen der Alten Musik i w Krakowie, Orfeuszu i Eurydyce Glucka (Neapol), Il novello Giasone Cavallego/ Stradelli (Festival della Valle d’Itria), L’incoronazione di Dario Vivaldiego pod batutą Ottavia Dantone (Brema, Beaune), La guerra de los gigantes Duróna pod batutą Leonarda Garcíi Alarcóna (Madryt), Berenice Händla (Getynga), Orfeuszu Monteverdiego z zespołem L’Arpeggiata (Brema), Mysterium Roty z Orchestra Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi (nagranie, wyd. Decca), Les nuits d’été Berlioza (Philharmonie Luxembourg) i Messa da Requiem Donizettiego (Paryż, Saint-Denis).
Giuseppina Bridelli jest również aktywna na scenie koncertowej – śpiewała dzieła Dallapiccoli, Mahlera, Tutina, Roty, Scarlattiego czy Donizettiego. W szczególności jest ceniona za wykonania utworów barokowych i klasycznych. Współpracuje z takimi zespołami, jak Cappella Mediterranea, L’Arpeggiata, Il Pomo d’Oro, Accademia Bizantina, La Venexiana, Ensemble Pygmalion, Auser Musici. Wystąpiła z recitalami w Paryżu, Lyonie i Nowym Jorku (Carnegie Hall). Śpiewała również podczas Festival Barocco Alessandro Stradella w Nepi z Il Pomo d’Oro oraz podczas światowej trasy koncertowej z Orfeuszem Monteverdiego (Zwiastunka) z Cappella Mediterranea pod batutą Leonarda Garcíi Alarcóna (Bruksela, Paryż, Rio de Janeiro, Buenos Aires).
Wśród jej niedawnych występów warto wymienić: Podróż do Reims (Korynna) podczas Rossini Opera Festival, Così fan tutte we Florencji, Carmen pod batutą Zubina Mehty, Wesele Figara Mozarta i Traviatę w Neapolu, Orfeusza (Aristeo) Rossiego z Ensemble Pygmalion pod kierownictwem Raphaëla Pichona w Nancy, Wersalu, Bordeaux i Caen, Wesele Figara w Kopenhadze i Malmö, trylogię Monteverdiego (Zwiastunka, Neron, Penelopa) w Schwetzingen z La Venexiana, El Prometeo Draghiego w Opéra de Dijon oraz Nieszpory Monteverdiego z Ensemble Pygmalion w Amsterdamie, Paryżu, Lipsku i Londynie (BBC Proms w Royal Albert Hall).
Śpiewaczka nagrywała dla wielu wytwórni – Decca, Glossa, Deutsche Grammophon, Naïve, Arcana i Naxos. Jej plany artystyczne obejmują wykonania takich dzieł, jak Lukrecja Borgia Donizettiego w Piacenzy i Rawennie, Ercole amante Cavallego w Paryżu (Opéra Comique) i Wersalu, Cyrulik sewilski Rossiniego w Saint-Etienne, Stabat Mater Pergolesiego w Moskwie, Wielka Msza c-moll Mozarta w Palermo, Tankred Rossiniego w Bari, IX Symfonia Beethovena i Te Deum Charpentiera (dyr. Antonello Manacorda) podczas Musikfestspiele Postdam Sanssouci, Missa in tempore belli Haydna (dyr. Giovanni Antonini) w Eisenstadt i we Wrocławiu.
Giuseppina Bridelli urodziła się w Piacenzy i ukończyła Conservatorio Nicolini Piacenza w klasie Marii Laury Gropii. Jest laureatką wielu konkursów wokalnych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Renaty Tebaldi w San Marino.
--------------
After winning the AsLiCo Competition for Young Opera Singers in Como (Italy), making her debut as Despina in Mozart’s Così fan tutte with Diego Fasolis, Giuseppina Bridelli starred in Mozart’s Idomeneo (Idamante) conducted by Michele Mariotti and directed by Davide Livermore, Enrichetta in Bellini’s I puritani, Lucia in Rossini’s La gazza ladra, Despina in Così fan tutte, Zerlina in Mozart’s Don Giovanni in Bologna; Cimarosa’s Il matrimonio segreto in Stresa; I puritani and Bizet’s Carmen in Japan; Verdi’s La traviata and Dvořák’s Rusalka in Naples; Rossini’s Il turco in Italia in Nantes, Angers, and in Luxembourg; Mozart’s Die Zauberflöte in Bari and La clemenza di Tito in Saint-Etienne; Haydn’s Il mondo della luna in Monte Carlo; Cavalli’s Elena (Ippolita) in Aix-en-Provence, Lille, and Lisbon; Gasparini’s Il Bajazet in Barga; Cesti’s Orontea (title role) and Monteverdi’s L’incoronazione di Poppea (Ottavia/Virtù) at the Innsbruck Festwochen der Alten Musik and in Cracow; Gluck’s Orphée et Eurydice in Naples; Cavalli/Stradella’s Il novello Giasone at Festival della Valle d’Itria; Vivaldi’s L’incoronazione di Dario, Ottavio Dantone conducting in Bremen and Beaune; Durón’s La guerra de los gigantes with Leonardo Garía Alarcón in Madrid; Handel’s Berenice in Göttingen; Monteverdi’s L’Orfeo in Bremen with L’Arpeggiata; Mysterium by Rota with Orchestra Sinfonica di Milano Giuseppe Verdi (recorded by Decca); Les nuits d’été by Berlioz at the Philharmonie Luxembourg; Donizetti’s Messa da Requiem in Paris and Saint-Denis.
Active as a concert artist, she sang works by Dallapiccola, Mahler, Tutino, Rota, Scarlatti, and Donizetti. Particularly appreciated in the baroque and classical repertoire, she collaborates with Cappella Mediterranea, L’Arpeggiata, Il Pomo d’Oro, Accademia Bizantina, La Venexiana, Ensemble Pygmalion, and Auser Musici. She held recitals in Paris, Lyon, and New York (Carnegie Hall); she also sang in the Nepi Festival Barocco Alessandro Stradella with Il Pomo d’Oro and in a world tour of Monteverdi’s L’Orfeo (La Messaggiera) with Cappella Mediterranea and Leonardo García Alarcón (Brussels, Paris, Rio de Janeiro, Buenos Aires).
Among her last engagements: Il viaggio a Reims (Corinna) at the Rossini Opera Festival; Così fan tutte in Florence; Carmen conducted by Zubin Mehta, Le nozze di Figaro and La traviata in Naples; Orfeo (Aristeo) by Luigi Rossi with the Ensemble Pygmalion and Raphaël Pichon, in Nancy, Versailles, Bordeaux and Caen; Le nozze di Figaro in Copenhagen and Malmö; Monteverdi trilogy (La Messaggiera, Nerone, Penelope) in Schwetzingen with La Venexiana; Il prometeo by Antonio Draghi at the Opéra de Dijon; Monteverdi’s Vespers with Ensemble Pygmalion in Amsterdam, Paris, Leipzig and London (BBC Proms at the Royal Albert Hall).
She recorded with labels as Decca, Glossa, Deutsche Grammophon, Naïve, Arcana, and Naxos.
Plans include: Donizetti’s Lucrezia Borgia in Piacenza and Ravenna; Cavalli’s Ercole amante in Paris (Opéra Comique) and Versailles; Rossini’s The Barber of Seville in Saint-Etienne; Pergolesi’s Stabat Mater in Moscow; Mozart’s Great Mass in C Minor in Palermo; Rossini’s Tancredi in Bari; Beethoven’s Symphony No. 9 and Charpentier’s Te Deum (with Antonello Manacorda) in Berlin at the Musikfestpiele Postdam Sanssouci; Haydn’s Missa in tempore belli (with Giovanni Antonini) in Eisenstadt and Wrocław.
Born in Piacenza, Giuseppina Bridelli graduated at the Conservatorio Nicolini Piacenza under the guidance of Maria Laura Groppi. She won several singing competitions like Renata Tebaldi Interna