Fulvio Bettini

Od wielu lat współpracuje z licznymi międzynarodowymi zespołami grającymi na dawnych instrumentach, m.in. z Le Concert des Nations/ La Capella Reial de Catalunya, The English Concert, L’Arpeggiata, La Petite Bande, Akademie für Alte Musik Berlin, Il Giardino Armonico, występując na najważniejszych festiwalach, estradach koncertowych i w teatrach operowych, od Musikverein w Wiedniu po Festiwal w Lucernie, od Staatsoper unter den Linden w Berlinie po Théâtre Royal de la Monnaie w Brukseli i Theater an der Wien. Fulvio Bettini pracuje z takimi dyrygentami, jak Christina Pluhar, René Jacobs, Jordi Savall, Sigiswald Kuijken, Giovanni Antonini, Ottavio Dantone, Enrico Onofri, Diego Fasolis i Riccardo Minasi.

Jego szeroki repertuar obejmuje dzieła od renesansu do muzyki współczesnej, a szczególne miejsce zajmują w nim utwory kompozytorów barokowych. Artysta śpiewał role w operach Monteverdiego, Carissimiego, Cavallego, Contiego, Draghiego, Galuppiego, Glassa, Glucka, Händla, Haydna, Mozarta, Porpory, Sarra, Sellitta, Telemanna i Vivaldiego. Cieszył się także znaczącymi sukcesami w kantatach Bacha.

Włoski śpiewak wystąpił w takich operach, jak Apollo e Dafne Händla, Don Giovanni (Leporello), Così fan tutte (Don Alfonso) i Wesele Figara Mozarta (Hrabia Alamaviva), Il mondo della luna Haydna (Buonafede), La Rencontre imprévue ou les Pélerins de la Mecque Glucka w Tokio, Satyagraha Glassa (włoska premiera w Mediolanie) i Il combattimento di Tancredi e Clorinda Monteverdiego (Testo). W Orfeuszu Monteverdiego Fulvio Bettini kreował role Orfeusza i Apolla, przede wszystkim pod kierunkiem Jordiego Savalla i w reżyserii Gilberta Deflo – przedstawienie ukazało się także na DVD. Z René Jacobsem śpiewał w Don Chisciotte in Sierra Morena Contiego (Sancho Pansa) w Innsbrucku, Koronacji Poppei Monteverdiego w Berlinie i Brukseli, Radamisto Händla i Il barbiere di Siviglia Paisiellego w Wiedniu.

Współpraca z Il Giardino Armonico zaowocowała występami artysty w Salzburgu i Lucernie (współczesna premiera oratorium Contiego Il Martirio di San Sebastiano), Grazu (Orfeusz/ rola tytułowa i Agrippina Händla/Pallante) oraz w Genewie (Orfeusz/Apollo).

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach