Martin Schicketanz / fot. Alexander Bischoff
Martin Schicketanz

Studiował w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden pod kierunkiem Christiane Junghanns i Olafa Bära (klasa pieśni i wykonawstwa estradowego). Jako ceniony solista współpracuje z takimi znanymi zespołami, jak Collegium 1704, Rheinische Kantorei, Collegium Marianum, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Ensemble Inégal i Gaechinger Cantorey. Koncertuje w całej Europie, m.in. podczas Gstaad Menuhin Festival, Bachwoche Ansbach, Resonanzen, Musikfest Stuttgart, Stockholm Early Music Festival, a także w lipskim Gewandhausie.

Artysta ściśle współpracuje z Hansem-Christophem Rademannem – uczestniczył w nagraniu kompletu dzieł Heinricha Schütza pod jego kierownictwem i regularnie wykonuje partie basowe w ramach koncertów prowadzonych przez tego dyrygenta. Podczas Bachfest Leipzig w 2019 r. pod dyrekcją Hermanna
Maxa zaśpiewał partię basową w pierwszym od prawie 300 lat wykonaniu pasji Gottfrieda Heinricha Stölzla Ein Lämmlein geht und trägt die Schuld (nagranie tego koncertu jest dostępne na płycie CD wydanej przez CPO). Z własnym zespołem Ælbgut nagrał Pasję wg św. Jana (wersja z 1725 r.) J.S. Bacha (Coviello Classics). Jako członek praskiego zespołu Cappella Mariana z zamiłowaniem wykonuje także polifonię renesansową.

----
The artist studied in the lieder and concert class at the Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden with Christiane Junghanns and Olaf Bär. As a sought-after soloist, he works with renowned ensembles such as the Collegium 1704, the Rheinische Kantorei, the Collegium Marianum, the Wrocław Baroque Orchestra, Ensemble Inégal, and the Gaechinger Cantorey as well as touring all over Europe, including Gstaad Menuhin Festival, Bachwoche Ansbach, Resonanzen, Musikfest Stuttgart, and Stockholm Early Music Festival as well as in Gewandhaus Leipzig.

Martin Schicketanz shares a close collaboration with Hans-Christoph Rademann. Thus, he participated in the complete recording of Heinrich Schütz and regularly takes on other bass parts. At the Bachfest Leipzig 2019, he sang the bass part under Hermann Max in the first performance for almost 300 years of Gottfried Heinrich Stölzel’s passion Ein Lämmlein geht und trägt die Schuld (recording of this concert is available on CD by CPO). With his ensemble Ælbgut he recorded the St John Passion by J. S. Bach, 1725 version (available on CD by Coviello Classics). As baritone of the Praguian ensemble Cappella Mariana, he also dedicates himself to Renaissance polyphony.

Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się