Artystka na początku kształciła się w zakresie gry na skrzypcach, perkusji i baletu. W 2007 r. uzyskała w Musikene dyplom w klasie skrzypiec z najlepszymi ocenami. W 2008 r. rozpoczęła studia wokalne na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu, a w 2009 r. przeniosła się do Bazylei, aby studiować śpiew w Schola Cantorum Basiliensis pod kierunkiem Gerda Türka. W 2011 r. ukończyła licencjat, a w 2013 – studia magisterskie (z wyróżnieniem). Doskonaliła swoje umiejętności u takich artystów, jak Margreet Honig, Bernadette Manca di Nissa, Christophe Coin, Andreas Scholl, Ana Luisa Chova, María Espada, Emma Kirkby, Rosa Domínguez, Carlos Mena, Ainhoa G armendia, Richard Levitt i in. Brała również udział w dwóch edycjach Operastudio z Pablem Martianem (poświęcona Mozartowi) i Albertem Zeddą (poświęcona bel canto).
Jest laureatką I Manhattan International Music Competition, I Concurso Internacional de Ópera „Mozart” w Granadzie, VIII Concorso di canto barocco „Francesco Provenzale” w Neapolu. Otrzymała główną rolę w jednym z projektów Atelier Lyrique International „Génération Baroque”, organizowanych przez Le Parlement de Musique w Strasburgu, odbyła rezydencję przy Festival de musique Baroque d’Ambronay, uczestniczyła w programie Jóvenes Excelentes Fundación Caja de Burgos. Jest finalistką I Concurso Internacional de Canto Ópera de Tenerife, Norman Cooper International Music Competition (Aberdeen) oraz 24. Concours International de Chant – Vichy & Clermont-Ferrand. Śpiewa jako solistka z Zürcher Kammerorchester, Café Zimmermann, B’Rock Orchestra, Orchestra di Camera di Lugano, Orchester Reinach, Le Parlement de Musique, Orquesta Sinfónica de Bilbao, Orquesta Sinfónica de Burgos, La Cetra Barockorchester Basel, Orquesta Barroca de Sevilla, Vokalakademie Berlin.
Występowała w Weselu Figara Mozarta (Zuzanna) w Royaumont-París pod dyrekcją René Jacobsa, w Alceste Glucka (Aspazja) podczas Ruhrtriennale Bochum i na Innsbrucker Festwochen der Alten Musik (dyr. René Jacobs), Dydonie i Eneaszu Purcella w Burgos (Belinda i Damy Dworu; dyr. Óskar Gershensohn), La liberazione di Ruggiero Franceski Caccini w Bazylei i Semperoper Dresden (Nunzia; dyr. Giorgio Paronuzzi), Ariodante Händla w Schola Cantorum Basiliensis (Dalinda; dyr. Andrea Marcon), Orfeuszu Monteverdiego w Hanowerze (Muzyka i Prozerpina; dyr. Sven Schwannberger), Orpheus Telemanna w Strasburgu, Mulhouse, Spa i Offenburgu (Orasia; dyr. Martin Gester), spektaklach Carlosa Meny De lo humano… y divino z muzyką Juana Hidalga w Teatro de la Zarzuela w Madrycie (role kobiece), Per la nascita del Redentore Luliera w Bazylei (Anioł; dyr. Rinaldo Alessandrini), Le Grand Macabre Ligetiego i Carmina burana Orffa= w Burgos (dyr. Javier Castro), Orfeuszu Rossiego w Nancy, Caen, Bordeaux i Wersalu (Pierwsza Gracja; dyr. Raphaël Pichon), La resurrezione Händla w Teatro de la Maestranza w Sewilli (Anioł; dyr. Enrico Onofri). Artystka wykonuje recitale z Opus Lirica, Eduardem López Banzo, Alessandrem De Marchi itp.
Alicia Amo jest założycielką Musica Boscareccia wraz z Andonim Mercerą, a jej płyta Dulze Acento otrzymała bardzo dobrą recenzję w magazynie „Ópera Actual”. Uczy również śpiewu historycznego w Academia Internacional de Canto Histórico na Universidad de Murcia i Baroque Opera Studio (Universidad de Burgos). W swojej karierze skrzypaczki była koncertmistrzynią i solistką Joven Orquesta Nacional de España i Orquesta Sinfonica de Burgos, a także członkinią European Union Youth Orchestra, Euskadiko Orkestra, Orquesta Sinfónica de RTVE, Orquesta Barroca de Sevilla oraz I Barocchisti.
W sezonie 2018/19 wystąpiła w oratorium San Giovanni Battista Stradelli (Salomé) pod dyrekcją Damiena Guillona w Opéra de Rennes i Angers Nantes Opéra, Zygfrydzie Wagnera (Głos leśnego ptaszka) w Teatro Campoamor w Oviedo, Don Carlosie Verdiego (Tebaldo) ) w Teatro Real w Madrycie, Così fan tutte Mozarta (Despina) z Orquesta Ciudad de Granada, El mozo de mulas Antonia José (Doña Clara) w Burgos, La Susanna Stradelli (rola tytułowa) w Genewie, La serva padrona Pergolesiego (Serpina) w Klagenfurcie, Le Grand Macabre Ligetiego z Orquesta de la Comunidad de Madrid i w IV Symfonii Mahlera z Euskadiko Orkestra. Kilkukrotnie wykonywała Requiem Mozarta z Orquesta Sinfónica de Tenerife, Orquesta Sinfónica Islas Baleares, a także L’anima del filosofo Haydna (Geniusz) z Haydn Philharmonie pod dyrekcją Enrica Onofriego w zamku Esterháza.