Howard Arman

Dyrygent, chórmistrz i kompozytor; od jesieni 2016 r. dyrektor artystyczny Chor des Bayerischen Rundfunks. Artysta znany jest ze swojej wszechstronności – zdobył uznanie we wszystkich dziedzinach muzyki klasycznej, bez względu na epokę, gatune lub formę, od barokowych koncertów (wykonywanych zgodnie z założeniami historycznych praktyk wykonawczych), przez symfonie wokalno-instrumentalne, opery, po programy jazzowe i koncerty sing-along (podczas nich publiczność jest zapraszana do wspólnego śpiewania), które sam organizuje i które mają na celu przyciągnięcie szerokiej publiczności.

Howard Arman studiował w Trinity College of Music w Londynie, po czym współpracował z wieloma czołowymi zespołami angielskimi i szybko zaczął występować w całej Europie. W Niemczech prowadził m.in. zespoły NDR Chor, Südfunk-Chor Stuttgart i RIAS Kammerchor. W latach 1983–2000 kierował Bachchor Salzburg, a od 1998 r. do 2013 był dyrektorem artystycznym MDR Rundfunkchor w Lipsku. Po raz pierwszy gościł na Salzburger Festspiele w 1995 r. Oprócz występów na całym świecie w roli dyrygenta chóralnego i orkiestrowego prowadził także cieszące się powodzeniem przedstawienia operowe w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i we Włoszech. W 1996 r. otrzymał Händel-Preis za przekształcenie Händelfestspielorchester Halle i poprowadzenie opery Orlando Händla. Od 2011 r. do lipca 2016 był dyrektorem muzycznym Luzerner Theater. Pod jego kierownictwem wystawiono wówczas takie dzieła, jak Herkules Händla, Wesele Figara Mozarta, Kopciuszek Rossiniego, Carmen Bizeta i Ariadna na Naksos R. Straussa. Dyrygował także Metamorphosen, przedstawieniem teatru tańca z własnymi kompozycjami, oraz prapremierą Die Antilope Johannesa Marii Stauda.

Obszerna dyskografia Howarda Armana zawiera m.in. Całonocne czuwanie op. 37 Rachmaninowa (Echo Klassik) oraz oratorium Der Tod Jesu Grauna. Z Chor des Bayerischen Rundfunks, z którym występuje od 2002 r., dyrygent wykonał m.in. Funeral Anthem for Queen Caroline Händla, Ode on St Cecilia’s Day Purcella (wersja z 1692 r.), Petite messe solennelle Rossiniego w ramach Lucerne Festival oraz cykl koncertów „cOHRwürmer”. Od czasu objęcia stanowiska dyrektora artystycznego Chor des Bayerischen Rundfunks w 2016 r. prowadził serię programów, takich jak Wojna i pokój, Inspiring Mendelssohn, Christmas Surprises (dostępne na płycie Sony Classical) oraz przyjęte owacyjnie, rzadko wykonywane Occasional Oratorio Händla. Na ostatnio wydanych płytach znalazło się Stabat Mater Dvořáka (wczesna wersja), motety Bacha, Msza c-moll Mozarta i Stabat Mater Rossiniego.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się