Janusz Orlik

Tancerz, choreograf, pedagog tańca. Po ukończeniu warszawskiej szkoły baletowej studiował w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Podczas studiów rozpoczął pracę w zespole młodych tancerzy x.IDA Dance Co. Występował w produkcjach choreografów takich jak: Olga Cobos, Peter Mika, Catherine Guérin, Rebekka Murgi, Nicole Caccivio i Charlotte Vincent. Od 2002 r. jest stałym członkiem Vincent Dance Theatre. Artysta tworzy również własne prace choreograficzne. Jest autorem spektakli Exérèse monobloc (2004), a bliźniego swego jak siebie samego (2006), Live on stage (2008), Święto wiosny (2011) oraz Insight (2013; spektakl przygotowany wraz z Joanną Leśnierowską, wyróżniony Nagrodą Specjalną Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznaną w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014), Mute (2018) i Koda (a tribute) (2019). W 2007 r. wystąpił w spektaklu towarzystwa gimnastycznego NIC. W 2009 r. wziął udział w spektaklu Happy Nigela Charnocka; był jednocześnie asystentem choreografa. Rok później dołączył do grupy Ugo Dehaesa Kwaad Bloed i wystąpił w spektaklu Forces. W 2011 r. dołączył do grupy Nigel Charnock + Company, z którą pracował nad spektaklem Ten Men.

W 2011 r. współtworzył z Joanną Leśnierowską Rekonstrukcję, w którym to spektaklu także wystąpił. W 2012 r. wziął udział we wznowieniu Horsemeat Gary’ego Clarke’a. W 2013 r. rozpoczął współpracę z Danielem Landauem. W 2014 r. wystąpił w … (Rooms by the sea) z cyklu Ćwiczenia w patrzeniu autorstwa Joanny Leśnierowskiej, w spektaklu Skutki niezamierzone autorstwa Sjoerda Vreugdenhila, Back to bone Rosalind Crisp oraz Collective Jumps Isabelle Schad. W 2015 r. wystąpił we fragmencie Shirtology Jérôme’a Bela. W 2016 r. stworzył ruch sceniczny do spektaklu Ojczyzna w Teatrze Polskim w Poznaniu. W tym samym roku współtworzył polsko-brazylijski projekt Yanka Rudzka Projekt: Zaczyn, w którym też wystąpił.

W 2018 r. współpracował przy tworzeniu polsko-brazylijsko-gruzińsko-armeńskiego projektu Yanka Rudzka Projekt: Wielogłos, w którym także występował. Jest autorem cyklu warsztatów taneczno-ruchowych Poruszeni, które w cyklicznej formie odbywały się na przestrzeni 2018 r. we współpracy z różnymi instytucjami na terenie Polski. Od 2019 r. pełni funkcję opiekuna artystycznego grupy teatralnej Nowi w Nowym działającej w ramach projektu Teatr Powszechny realizowanego przez Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Pozostałe prace to m.in.: Wysokie obcasy dla zespołu baletowego Opery Krakowskiej, Alfa dla Sceny Tańca Współczesnego z Poznania, Adagio dla Teatru Muzycznego w Poznaniu. Poza pracą sceniczną Janusz Orlik prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą. W 2011 i 2018 r. był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się