Joshua Ellicott

Tenor liryczny Joshua Ellicott urodził się w Manchesterze i studiował muzykologię na Uniwersytecie w Yorku, a następnie śpiew w Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Tam też uzyskał pełne stypendium na kursy podyplomowe w zakresie śpiewu i śpiewu operowego. Kamieniem milowym w jego świetnie rozwijającej się międzynarodowej karierze był rok 2006, kiedy to zwyciężył w prestiżowym międzynarodowym konkursie wokalnym w ’s-Hertogenbosch w Holandii. Oprócz pierwszej nagrody zdobył trzy inne w kategoriach: pieśni, opery i za najznakomitszą ogólną muzykalność. Fakt ten stawia go w jednym rzędzie z poprzednimi zwycięzcami, m.in. Thomasem Hampsonem, Nelly Miricioiu czy Sarah Connolly. Artysta ma bardzo zróżnicowany repertuar, obejmujący dzieła od muzyki dawnej po współczesne, od recitali i koncertów po wykonania ról operowych z towarzyszeniem najznamienitszych zespołów i muzyków.

Ostatnie występy artysty to m.in. Seven Deadly Sins Wellsa oraz rola w Parsifalu (Hallé Orchestra pod batutą Sir Marka Eldera), Nieszpory Monteverdiego – tournée europejskie pod dyrekcja Emmanuelle Haim, koncert galowy w Wiedniu z Hallé Orchestra pod dyrekcją Davida Parry’ego, 9 koncertów z programem Beethovenowskim z Royal Philharmonic Orchestra, rola  Andresa w Wozzecku podczas tournée po Stanach Zjednoczonych z Philharmonia Orchestra pod batutą Esy Pekki Salonena, Fairy Queen Purcella z Gabrieli Consort pod batutą Paula McCreesha, Msza Es-dur Schuberta pod batutą Daniela Hardinga podczas St Denis Festival, Saul Händla z zespołem The Sixteen w Wersalu, rola Ewangelisty w Pasji wg św. Mateusza Bacha oraz Samson Händla (rola tytułowa) dla Boston Handel & Haydn Society – wszystkie te wykonania pod batutą Harry’ego Christophersa, arie Händla z zespołem The English Concert pod dyrekcją Harry’ego Bicketa, inscenizowana Pasja wg św. Mateusza z Orkiestrą Wieku Oświecenia, Requiem Mozarta w Japonii pod batutą Daniela Hardinga z udziałem Swedish Radio Symphony Orchestra, L’Allegro Händla z Netherlands Radio Chamber Orchestra, Theodora Händla ze Scottish Chamber Orchestra – obie produkcje pod batutą Kennetha Montgomery’ego, The Last Supper Birtwistle’a z Elgarem Howarthem i London Sinfonietta, Pasja wg św. Mateusza z Harrym Bicketem i Rotterdam Philharmonic Orchestra, Fantazja chóralna Beethovena z BBC Symphony Orchestra pod dyrekcją Rogera Norringtona podczas Last Night of the Proms.

Dobrze znany na scenie operowej, regularnie pracuje z Opera North, ostatnio jako Richard Dauntless w Ruddigore Gilberta i Sullivana. Inne role na tej scenie to Jaquino w Fideliu, Belmonte w Uprowadzeniu z seraju, Sergei w Paradise Moscow. Występował jako Pedrillo (Uprowadzenie z seraju) w English Touring Opera, Der Narr w Wozzecku (Theatre La Monnaie Bruksela), współpracuje też ze Scottish Opera.

W najbliższych planach artysty znalazły się: Pasja wg św. Jana z Zürcher Kammerorchester pod batutą Sir Rogera Norringtona w Cambridge, ponowne występy w Bostonie z Handel & Haydn Society Boston (Pasja wg św. Mateusza pod batutą Harry’ego Christophersa), jak również koncerty z King’s Consort oraz The Sixteen pod batuta Christophersa, The English Concert pod kierunkiem Bicketa, a także wykonania Fairy Queen podczas Styriarte Festival w Grazu pod batutą Nicolausa Harnoncourta.

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się