Program konferencji

5 WRZEŚNIA, WTOREK

WIECZORNE SPOTKANIA 
Zachęcamy delegatów do spotykania się wieczorami w miejscowych lokalach, by już we własnym zakresie spędzić czas na nieformalne rozmowy i uciechy kulinarne (we własnym zakresie).
Rumbar, ul. św. Antoniego 2/4 (ostatnie zamówienia o godz. 22.00, lokal czynny do północy)

6 WRZEŚNIA, ŚRODA

14.00–14.45
WYCIECZKA PO NFM
Zwiedzanie NFM z Tateo Nakajimą (ARUP) – głównym projektantem akustyki i sal koncertowych NFM.

15.00 – Sala Czerwona
OFICJALNE OTWARCIE

15.15–16.30 – Sala Czerwona
SESJA OTWARCIA. ENTROPIA – POCZĄTEK KOŃCA ILUZJI

Jaki scenariusz na przyszłość dla muzyki klasycznej i działalności orkiestr wybrać w czasie kryzysu?
Czy pojęcie entropii zapożyczone ze słownika fizyki może odzwierciedlać procesy odbywające się współcześnie w kulturze i sztuce? Jak powinniśmy myśleć o relacjach z odbiorcą, który w kontekście nowych tendencji ekonomicznych, takich jak ekonomia współdzielenia, partycypacji czy lokalizm, w miękkiej i nieokreślonej strukturze, w której punktem wyjścia jest kreatywność, staje się kuratorem modeli twórczych? Czy nadchodzące dekady będą czasem eksperymentowania i transformacji, a jeśli tak, to co powinniśmy zrozumieć, żeby uzyskać jasną wizję i cel naszych organizacji? Jakie działania należy podjąć, aby uchronić się przed regresem w kulturze, i jak świadomie wybrać dobry scenariusz na przyszłość? Czy kultura i sztuka są zagrożone? Czy powinny zboczyć z utartych ścieżek i poszukiwać nowych dróg rozwoju, by przetrwać?

Keynote speaker:
Zuzanna Skalska (co-founder of 360Inspiration and of FutureS Thinking Group)

17.0018.15 – Sala Czerwona
WIELKA DEBATA: ŚWIAT, W KTÓRYM DZIŚ ŻYJEMY
Rzeczywistość, w której na co dzień funkcjonujemy, ulega obecnie coraz szybszym zmianom i przekształceniom, zwłaszcza na płaszczyźnie społecznej, co jest skutkiem zarówno globalnej pandemii, jak i rosnącej świadomości kryzysu klimatycznego czy wpływu nowych technologii na życie jednostek. Siły te bezpośrednio oddziałują na artystów oraz organizacje artystyczne i stawiają przed nimi wyzwania, które muszą zrozumieć. Podczas tej debaty prelegenci podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat dynamiki zmian i wyzwań leżących przed instytucjami artystycznymi oraz tym, jak postrzegają wartości oferowane przez sztukę społecznościom.

Paneliści:
Tateo Nakajima (ARUP Fellow | Arts, Culture & Entertainment)
Simon Woods (President and CEO of the League of American Orchestras)
Elena Dubinets (Artistic Director, London Philharmonic Orchestra)
Barbara Widmer (Artistic Director, Orchestra della Svizzera italiana)

18.4520.00 – Sala Czerwona
WIELKA DEBATA: ZASIĘG, ZNACZENIE I PRZYSZŁOŚĆ
Czy teraz, kiedy wróciliśmy do normalnego działania po okresie pandemicznej izolacji, godzinach spędzonych przed ekranami i stresie związanym z tym, co nieznane, zmieniły się relacje między artystami i publicznością? Czy wspólne doświadczenia ostatnich lat sprawiły, że staliśmy się bliżsi szerszemu gronu odbiorców? Podczas tej sesji poznamy pogląd artystów na to, co w ich opinii zmieniło się po pandemii, i jaki ma to wpływ na ich obecne i przyszłe projekty.

Paneliści:
Svanhildur Konráðsdóttir (Director of Harpa)
Aleksandra Gołaj (Percussionist, NFM Wrocław Philharmonic and Ensemble Kompopolex)
Pierre Jodlowski (Composer, Artistic Director of Musica Electronica Nova Festival, Professor at IRCAM)
Joolz Gale (Conductor, Artistic Director at Freigeist Productions)

20.00
UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE I DNIA KONFERENCJI
Kompozytorski performance autorstwa Pawła Mykietyna

Spektakl multimedialny Projekcja łączący elementy muzyki, teatru, sztuk wizualnych i choreografii. Podczas koncertu „do zwiedzania” publiczność wędruje po gmachu NFM, odkrywając kolejne części tej żywej dźwiękowej instalacji, której najważniejszym elementem są muzycy występujący w niestandardowych kostiumach.
Premiera kompozycji miała miejsce we wrześniu 2021 roku w Filharmonii Szczecińskiej. Teraz wrocławska publiczność będzie mogła wziąć udział w jej rozszerzonej wersji.

WIECZORNE SPOTKANIA
Zachęcamy delegatów do spotykania się wieczorami w miejscowych lokalach, by już we własnym zakresie spędzić czas na nieformalnych rozmowach i uciechach kulinarnych.
Forum Kulinarne, pl. Wolności 4 (ostatnie zamówienia o godz. 22.30, lokal czynny do północy)

7 WRZEŚNIA, CZWARTEK

8.30–9.30
SPACER PO WROCŁAWIU
Tych, którzy chcą oczyścić umysł i podziwiać piękny Wrocław, zapraszamy na poranny spacer, w trakcie którego będzie można również poznać innych delegatów.

9.00–9.45
WYCIECZKA PO NFM
Zwiedzanie NFM z Tateo Nakajimą (ARUP) – głównym projektantem akustyki i sal koncertowych NFM.

10.0011.15 – Sala Czerwona
PUBLICZNOŚĆ – KOGO GOŚCIMY?
Każda orkiestra potrzebuje publiczności. Ale co dokładnie mamy na myśli, kiedy mówimy o poszerzaniu grona odbiorców? Dlaczego skupiamy się tak bardzo na tym, by na koncerty i inne wydarzenia przychodziła młodsza publiczność? Czy założenie, że grupa odbiorców muzyki klasycznej maleje, jest zgodne z prawdą? Jakie inicjatywy na rzecz rozwoju widowni możemy faktycznie uznać za skuteczne?

Paneliści:
Mark Pemberton OBE (arts consultant)
Alan Brown (Managing Principal of WolfBrown)
Andrés Lacasa Nikiforov (General Manager at the Orquesta Sinfónica de Galicia)


10.0011.15 – Sala Czarna
INNOWACJE W AKCJI I: ORKIESTRY W SZKOŁACH
Orkiestry od wielu lat wysyłają muzyków do szkół. A gdyby tak przenieść całą orkiestrę do szkoły? Usłyszymy o dwóch takich przypadkach i efektach, jakie przyniosło to zarówno orkiestrze, jak i szkole, oraz porozmawiamy o tym, czy takie działania mogą stać się katalizatorem dalszych innowacji.

Paneliści:
Albert Schmitt (Managing Director at Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen)
Crispin Woodhead (CEO of the Orchestra of the Age of Enlightenment)

10.0011.15 – Sala Kameralna
MUZYKA I UMYSŁ
Często zakładamy, że obcowanie z muzyką jest korzystne dla umysłu, ale czy nagrania można w tym zakresie porównać z wydarzeniami artystycznymi odbywającymi się w sali koncertowej na żywo? Wraz z Manchester Camerata badania w tym obszarze podjęli naukowcy z Royal Northern College of Music. Podczas prac przyglądano się sposobom reagowania naszych mózgów i ciał na muzykę prezentowaną na żywo i zestawiano z wpływem nagranych lub transmitowanych na żywo wersji tego samego występu. Podczas prezentacji będziemy mieli okazję poznać ich wyniki.

Prezentacja autorstwa:
Dr Michelle Philips (Senior Lecturer in Music Psychology at the Royal Northern College of Music)


11.45–13.00 – Sala Czarna
ORKIESTRY A ZDROWIE
Royal Liverpool Philharmonic od piętnastu lat współpracuje z National Health Service, wykorzystując muzykę do wspierania leczenia i rekonwalescencji pacjentów. W czasie sesji usłyszymy o początkach tego nowatorskiego partnerstwa, a także o tym, jak funkcjonuje program oraz o jego rezultatach.
Dowiemy się również z pierwszej ręki, w jaki sposób muzycy orkiestrowi realizują założenia programu, jakich umiejętności od nich to wymaga i jak bezpośrednio wpływa to na nich jako artystów-wykonawców. Odkryjemy, co należy zmienić, aby w przyszłości móc wzmacniać rolę muzyki w opiece zdrowotnej oraz jak pokonać wyzwania związane z tego rodzaju działalnością.

Paneliści:
Zoe Armfield (Head of Learning, Royal Liverpool Philharmonic)
Georgina Aasgaard (Liverpool Philharmonic Lead Musician, Cellist, Music and Health Practitioner)


11.4513.00 – Sala Czerwona
EDUKACJA MUZYCZNA A SPOŁECZEŃSTWO
Nauka i partycypacja są nieodłącznym elementem tożsamości orkiestr od wielu lat. Co składa się na udany i odpowiedni program edukacyjny i jaki jest jego cel?

Paneliści:
Federico Rinaldi (Network Manager of the European Concert Hall Organisation ECHO)
Matthew Robinson (Head of Community Music & Education at Konzerthaus Dortmund)
Lucy Galliard (CEO of Sinfonia Viva)
Karina Svensson (Project manager Education Learning and participation at Konserthuset Stockhom)


11.3013.00 – Sala Kameralna
DEEP PRESENCE

Proponujemy warsztat na temat uważnej obecności, w celu wzmocnienia potencjału przywódczego uczestników. Uważna obecność wspiera budowanie i utrzymywanie relacji ponad podziałami, rozwiązywanie złożonych problemów i utrzymywanie równowagi w obliczu trudnej rzeczywistości. Warsztaty przybliżą teorię i praktykę, pozwalając uczestnikom doświadczyć różnicy jaką pełna, niezakłócona uwaga wnosi w przywództwo.

Warsztaty poprowadzi:
Zuzanna Ziomecka (Journalist, Writer, Director of the Advanced Leadership Programme)

13.00–14.30
OBIAD NA POZIOMIE +4


14.3015.45 – Sala Czerwona
INNOWACYJNA ORKIESTRA: NOWE FORMATY DZIAŁANIA

Orkiestry z powodzeniem eksperymentują z nowymi formatami koncertów i doświadczeń artystycznych, które mają służyć pogłębieniu doznań odbiorców i dotarciu do nowej publiczności. Podczas tej sesji porozmawiamy o tym, czego nauczyliśmy się w obszarze nowych sposobów prezentacji muzyki klasycznej i o tym co jest potrzebne do przygotowania wartościowego, innowacyjnego projektu.

Paneliści:
Natalia Klingbajl (Deputy Director for Development at the National Forum of Music)
Richard Evans (Managing Director of the Australian Chamber Orchestra)
Hendrik Storme (General and Artistic Director at De Singel International Arts Center)

14.3015.30 – Sala Kameralna
WARSZTATY Z INKLUZYWNOŚCI
Inkluzywność leży u podstaw tego, co oznacza bycie orkiestrą mającą istotne znaczenie dla społeczeństwa. Podczas warsztatów przyjrzymy się jej aspektom i dowiemy się, jak skutecznie uczynić ją częścią misji orkiestry.

Warsztaty poprowadzi:
Prof. Nathan Holder (musician an education consultant)

14.3015.30 – Sala Czarna
KULTURA WSPÓŁPRACY

Zbyt często w orkiestrach istnieje podział na „my” i „oni”. Jak możemy wypracować lepsze metody prowadzenia opartego na wzajemnym szacunku dialogu między managerami a artystami? Podczas tej sesji głos zabiorą sami muzycy, przedstawiając pomysły na poprawę komunikacji wewnątrz organizacji.

Warsztaty poprowadzą:
Catherine Arlidge MBE (City of Birmingham Symphony Orchestra: Sun Principal Second Violin & Artistic and Educational Director of the National Children’s Orchestras of Great Britain)
Joanna Patton (Principal Second Clarinet and Chair of the Players’ Committee of the City of Birmingham Symphony Orchestra)

16.0017.30 – Sala Czerwona
W WALCE O PRZYSZŁOŚĆ

Walka z katastrofą klimatyczną to walka o oddech dla ludzkości. Mamy tylko ten jeden świat, który możemy pielęgnować, w którym możemy żyć i który przekażemy przyszłym pokoleniom. Ten świat dał nam jeden wspólny język – muzykę. Jeden wspólny oddech, który niesie nas poprzez czas i pozwala odnaleźć nadzieję na przyszłość. Właśnie dlatego muzycy, którzy są tak głęboko zakorzenieni w dziedzictwie kulturowym, mogą wnieść specjalne przesłanie do dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju – to wielkie słowo, które ma wiele znaczeń, ale dotyczy głównie tego, jak troszczymy się i pielęgnujemy wszystko, co otrzymaliśmy, aby ten sam dar mógł zostać przekazany przyszłym pokoleniom. Zatem jak możemy odpowiedzieć na problem kryzysu klimatycznego? Jakie przesłanie możemy nieść i jak możemy przewodzić zmianie stylu życia i działania w dzisiejszym świecie?

Paneliści:
Arna Einarsdottir (Head of Artistic Planning at Gothenburg Symphony Orchestra)
Scott Crawford Morrison (Environment and EDI Lead – Sage Gateshead)
Ruth Pelopida (Associate Director, Arup | Venues)
Jesús Herrera (General Manager, Orquesta Sinfónica de Castilla y León)
Petra Piiroinen (Producer at KEMUT – Sustainable Music Industry Projects in Finland)

16.1517.15 – Sala Czarna
INNOWACJE W AKCJI II: LATE-NIGHT SINFONIE

Niedawny zwycięzca OPUS Klassik, Freigeist Ensemble, z sukcesem przyciąga zupełnie nową publiczność do muzyki symfonicznej dzięki rewolucyjnemu formatowi koncertów prezentowanych w Berlinie – Late-Night Sinfonie. Zmieniające się potrzeby nowej publiczności stanowią niemałe wyzwanie dla orkiestr na całym świecie, wywołując często nieskuteczne i chybione reakcje oparte na upraszczaniu i spłycaniu prezentowanego słuchaczom materiału muzycznego. Niemieckim muzykom udaje się uniknąć tych błędów dzięki przemyślanym i innowacyjnym rozwiązaniom. Podczas tej sesji dyrektor artystyczny Joolz Gale podzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi sukcesu serii Late-Night Sinfonie oraz przedstawi filmową zapowiedź Meistersaal Sessions, realizowanych w ramach nowej współpracy zespołu z EuroArts.

Prezentacja autorstwa:
Joolz Gale (Conductor, Artistic Director at Freigeist Productions)

19.30
KONCERT

Podczas konferencji delegaci będą mieli okazję uczestniczyć w inauguracji 58. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego, z udziałem maestra Christopha Eschenbacha oraz NFM Filharmonii Wrocławskiej. Bilety na koncert można zakupić online.

WIECZORNE SPOTKANIA
Zachęcamy delegatów do spotykania się wieczorami w miejscowych lokalach, by już we własnym zakresie spędzić czas na nieformalnych rozmowach i uciechach kulinarnych.
Forum Kulinarne, pl. Wolności 4 (ostatnie zamówienia o godz. 22.30, lokal czynny do północy)
 

8 WRZEŚNIA, PIĄTEK

7.30–8.30
KLUB BIEGACZY
Wszystkie aktywne osoby zapraszamy do wspólnego biegu po Wrocławiu! Zaczynamy i kończymy pod NFM.

9.0010.00 – Sala Kameralna
CZY ORKIESTRY MOGĄ PRZETRWAĆ W DOBIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
W tej sesji dowiemy się, dlaczego era mediów społecznościowych wpłynęła na sposób, w jaki wchodzimy w interakcję ze społeczeństwem, a także dlaczego tak ważne jest, aby orkiestry potrafiły dostosować zarówno format koncertu, jak i sposób jego promowania do zachodzących zmian.
Dzięki pomysłom i przykładom płynącym z innych branż, ale też ze świata muzyki klasycznej, zyskamy praktyczną wiedzę, umożliwiającą wprowadzenie reform w dowolnej orkiestrze.

Prowadzenie:
David Taylor

9.30-10.30 – Sala Czarna
W STRONĘ ZRÓWNOWAŻONEJ MUZYKI
Podczas warsztatów przyjrzymy się sposobom wykorzystania konkretnych narzędzi, które mogą pomóc nam rozwijać sektor muzyczny w sposób bardziej zrównoważony. Zgłębimy wiedzę wypracowaną w ramach dwóch niedawnych inicjatyw realizowanych w Finlandii: cyfrowej platformy zrównoważonego rozwoju elma.live oraz nowo uruchomionego przez fiński przemysł muzyczny planowi działania na rzecz poprawy klimatu.

Paneliści:
Petra Piiroinen (Producer at KEMUT – Sustainable Music Industry Projects in Finland)

9.3010.45 – Sala Czerwona
ORKIESTRA W KONTEKŚCIE MIĘDZYNARODOWYM

Przy nasyceniu międzynarodowego rynku muzycznego orkiestrom i salom koncertowym bywa trudno przebić się ze swoją działalnością. Czego potrzebujemy do efektywnego wykreowania międzynarodowej rozpoznawalności i budowania globalnych relacji?

Paneliści:
Cathy Graham
(Arts Consultant, Director of the NMC Recordings)
Lydia Wenchen Kuo
(Executive Director, Taiwan Philharmonic, the National Symphony Orchestra (NSO))
Anna Tiszolczi-Bertalan
(Head of Marketing and Audience Relations, Budapest Festival Orchestra)
Marcelo Lopes
(Executive Director, São Paulo Symphony Orchestra Foundation)
Paweł Marciniak
(TACT Artist Management)

10.1510.45 – Sala Kameralna
WPROWADZENIE DO NEWZIK: JAK NUTY CYFROWE MOGĄ PRZEMIENIĆ TWOJĄ ORKIESTRĘ
Wszyscy chcemy, aby nasza działalność pozostawiała jak najmniejszy ślad węglowy. Czy zrezygnowanie z drukowanych nut na rzecz formatów cyfrowych może w tym pomóc? Zapraszamy na prezentację czołowego dostawcy rozwiązań software’owych – firmy Newzik – w trakcie której dowiemy się jak skutecznie przejść od nut papierowych do cyfrowych.

Prezentację poprowadzi:
Christopher Widauer (Newzik)

11.15–12.30 – Sala Czerwona
PLATFORMA SUKCESU

Orkiestry zawsze musiały dostosowywać się do zmian technologicznych, aby poprzez nagrania i transmisje docierać do publiczności poza salami koncertowymi. Jak możemy wykorzystać technologię do skutecznego rozpowszechniania naszej działalności i zwiększania naszego wkładu w rozwój społeczeństwa.

Paneliści:
Fabienne Krause (Managing Director, Classical:NEXT)
Dr Clemens Trautmann (President of Deutsche Grammophon)

11.1511.45 – Sala Czarna
INNOWACYJNE FORMATY KONCERTÓW: NOWE TECHNOLOGIE

Technologie, w tym rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, otwierają przed organizatorami koncertów nowe możliwości. Podczas tej sesji omówimy różne rozwiązania high-tech, wspierające rozwój nowych formatów koncertowych, a później przyjrzymy się przykładom ich potencjalnych zastosowań w przestrzeniach rozszerzonych, immersyjnych i VR.

Paneliści:
Alan Brown (Managing Principal of WolfBrown)
Dominik Ślęzak (CTO, OnstageAI)

11.4512.15 – Sala Czarna
ONSTAGEAI: REWOLUCJA PRODUKCJI WIDEO KONCERTÓW MUZYKI KLASYCZNEJ NA ŻYWO

Technologie oparte na sztucznej inteligencji już teraz mogą w pełni zautomatyzować produkcję wideo dowolnego koncertu muzyki klasycznej na żywo. Jest to możliwe dzięki technologii, która potrafi rozumieć i śledzić dźwięk w czasie rzeczywistym, niezależnie od tempa i interpretacji dowolnego utworu muzycznego, a także realizować nagrania niezależnie od formatu koncertu, tak recitali solowych, jak i pełnowymiarowych koncertów symfonicznych, od muzyki dawnej po światowe premiery.

Podczas tej sesji przedstawimy Państwu najnowsze osiągnięcia technologiczne opracowane w ostatnich latach przez OnstageAI we współpracy z renomowanymi organizacjami, takimi jak Lucerne Festival, Curtis Institute of Music (Filadelfia, USA) i Louisville Orchestra (USA). Dowiemy się, w jaki sposób organizatorzy koncertów mogą wdrożyć te udoskonalenia, aby wzmocnić swoją obecność w przestrzeni cyfrowej, a jednocześnie zmniejszyć lub całkiem wyeliminować wiele trudności, które zazwyczaj napotykamy w produkcji i dystrybucji mediów cyfrowych.

Prezentacja autorstwa:
Jakub Fiebig (CEO, OnstageAI)
Dominik Ślęzak (CTO, OnstageAI)

12.15–12.45 – Sala Czarna
PREZENTACJA NA TEMAT DOŚWIADCZENIA IMMERSYJNEGO
Chociaż zainteresowanie opinii publicznej i inwestycje komercyjne we wszelkiego rodzaju doświadczenia immersyjne wzrosły znacząco od czasu pandemii, organizacje non-profit zajmujące się sztuką nieco wolniej uświadamiają sobie artystyczny potencjał przestrzeni AR/VA/immersyjnej. Tymczasem producenci komercyjni, tacy jak Fever, LighthouseImmersive i inni, dużo inwestują w immersyjne doświadczenia odwołujące się do tematyki muzyki klasycznej (Dziadek do orzechów, muzyka Mozarta itp.). Alan Brown dokona przeglądu niektórych z bardziej obiecujących praktyk programowania immersyjnego dla orkiestr i omówi wyzwania związane z opracowywaniem nowych produktów, które wykraczają poza paradygmat tradycyjnie rozumianego „planowania sezonu”.

Prezentacja autorstwa:
Alan Brown (Managing Principal of WolfBrown)

13.0014.15 – Sala Czerwona
GDZIE LEŻY GRANICA?
Jak pogodzić prezentację kanonu muzyki klasycznej, z chęcią poszerzania repertuaru i eksperymentowania z formatami i programami koncertów?

Paneliści:
Aline Sam-Giao (General Director, Orchestra Philharmonique Royal de Liege)
Simon Woods (President and CEO of the League of American Orchestras)
Dominik Winterling (Managing Director, Concertgebouworkest)

13.1514.15 – Sala Czarna
SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Nie sposób w 2023 roku podczas konferencji orkiestr nie odnieść się do sytuacji w Ukrainie i nie dostrzec cierpień, których doświadczają nasi ukraińscy koledzy i koleżanki od czasu inwazji Rosji. Jak wojna w Ukrainie wpływa na działalność orkiestr i jaki jest najlepszy sposób okazania naszej solidarności?

Paneliści 
Liubov Morozova (Classical Music Programme Manager, Ukrainian Institute)
Roman Rewakowicz (Conductor, Chairman of the Pro Musica Viva Foundation)
Nataliia Stets (Conductor)

OFICJALNE ZAMKNIĘCIE
Godz. 14.30–15.00,
NFM

WIECZORNE SPOTKANIA
Zachęcamy delegatów do spotykania się wieczorami w miejscowych lokalach, by już we własnym zakresie spędzić czas na nieformalnych rozmowach i uciechach kulinarnych.
Texico, ul. Św. Antoniego 2/4 (ostatnie zamówienia o północy, lokal czynny do godz. 3.00)
 

 

 

Odpowiedzi na pytania
Martyna Hnatyszak
Kierownik działu produkcji wydarzeń artystycznych, Koordynator festiwalu Jazztopad oraz cyklu orkiestr gościnnych
+48 71 715 98 57
+48 661 519 264
martyna.hnatyszak@nfm.wroclaw.pl
Klaudia Iwanek
Specjalista ds. pozyskiwania środków finansowych
+48 71 715 97 60
+48 728 447 055
klaudia.iwanek@nfm.wroclaw.pl
Pola Morawetz
Referent ds. logistyki
+71 715 97 05
+48 727 010 235
pola.morawetz@nfm.wroclaw.pl
Dodatkowe informacje
Oferta noclegowa
Uczestnicy
Wystawcy
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się