Duet pochodzących z Bułgarii artystów – altowiolisty Rumena Cvetkova i pianisty Ludmila Angelova – podczas recitalu w Narodowym Forum Muzyki wykona szereg wirtuozowskich dzieł. Począwszy od tych pióra największych romantyków – Franza Schuberta, Roberta Schumanna i Johannesa Brahmsa – aż po utwory rodaka instrumentalistów – Pancha Vladigerova – oraz urodzonego w Rumunii George Enescu.
Sonata a-moll „Arpeggione” D 821 Franza Schuberta powstała z myślą o instrumencie szczególnie popularnym na początku dziewiętnastego stulecia, a więc w czasie działalności austriackiego kompozytora. Arpeggione to sześciostrunowy instrument wynaleziony przez wiedeńskich lutników Johanna Georga Stauffera i Petera Teufelsdorfera. Przypominający formalnie coś pomiędzy gitarą a wiolonczelą intrygował twórców swym brzmieniem. Sonata pierwotnie poświęcona została wirtuozowi tego instrumentu – Vincenzowi Schusterzowi, tego wieczoru sonata zostanie wykonana jednak w wersji na altówkę i fortepian.
„I wszyscy żyli długo i szczęśliwie” – te mogłyby wybrzmieć słowa na zakończenie Märchenbilder op. 113 Roberta Schumanna. Skomponowane w 1851 roku dzieło to zbiór czterech bajkowych obrazów utrzymanych w prawdziwie czarującej aurze. Choć kompozytor nie pozostawił na partyturze odniesień do konkretnych tytułów, najbardziej prawdopodobnym wydaje się nawiązanie do postaci długowłosej Roszpunki, cwanego Rumpelsztyka oraz Śpiącej Królewny. Niewiele później powstała Sonata skrzypcowa a-moll „F-A-E”, wspólna kompozycja Schumanna, Johannesa Brahmsa oraz Alberta Dietricha, która miała być hołdem dla znamienitego skrzypka – Josepha Joachima. Pierwszą część skomponował Dietrich, drugą w formie intermezza oraz finałem zajął się Schumann, trzecia, a więc scherzo przypadła z kolei Brahmsowi. Wspólnym pierwiastkiem każdej z nich jest jednak przewijający się motyw oparty o dźwięki f, a oraz e, pochodzące od romantycznego motta: „Frei aber einsam” (tłum. „wolny, lecz samotny”).
Koncert zwieńczy Song z Bulgarian Suite op. 21 nr 2, a więc perła bałkańskiej muzyki oraz Concertstück, George Enescu – kompozycja z wirtuozowską partią altówki, w której warstwie brzmieniowej ujęte zostały elementy nawiązujące do rapsodii, impresjonizmu oraz rumuńskiej muzyki ludowej.