Kochasz muzykę i bywasz na koncertach? A może po prostu fascynuje Cię świat sztuki i lubisz słuchać ciekawych historii? Jeśli tak, to zapraszamy na specjalny cykl „Spotkajmy się w NFM”!
Codziennie mijamy się na ulicach, jeździmy razem tramwajem, stoimy w kolejce czy siedzimy w poczekalni. Niczego o sobie nie wiemy, a tak wiele nas łączy. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw wszystkim, którzy pragną spotkań i dyskusji poświęconych muzyce oraz wydarzeniom organizowanym w Narodowym Forum Muzyki. Gościć będziemy osobistości życia publicznego i przedstawicieli różnych zawodów, m. in.: lekarzy, naukowców, biznesmenów, polityków, duchownych, artystów i wielu innych. Podzielą się z nami swoją pasją oraz opowiedzą o miłości do muzyki!
Karol Mossakowski – ceniony wykonawca akademicki i improwizator. W 2023 roku został tytularnym organistą w kościele św. Sulpicjusza w Paryżu jako następca takich wybitnych muzyków, jak Charles-Marie Widor, Marcel Dupré czy Daniel Roth. Był artystą-rezydentem Radio France w Paryżu (2019–2022) i NOSPR w Katowicach (2023–2024).
Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów – otrzymał między innymi I nagrodę w Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” (2013), Grand Prix de Chartres (2016) oraz nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej (2016) i International Classical Music Awards (2023).
Regularnie koncertuje w prestiżowych salach w Paryżu, Lyonie, Budapeszcie, Berlinie, Brukseli, Madrycie, Wrocławiu, Warszawie, Quebecu i Tokio oraz w wielu europejskich katedrach. Występował z Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, Orkiestrą Filharmonii Narodowej i Odense Symphony Orchestra pod batutą takich dyrygentów, jak Myung-Whun Chung, Kent Nagano, Mikko Franck, Fabien Gabel, Cristian Măcelaru, Pierre Bleuse czy Lawrence Foster.
W 2017 roku nagrał improwizowaną ścieżkę dźwiękową do nowej wersji filmu Passion de Jeanne d’Arc Carla Theodora Dreyera z 1928 roku (DVD, Gaumont). W 2021 roku ukazał się jego pierwszy solowy album Rivages (Tempéraments), a dwa lata później zarejestrował dzieła Francisa Poulenca i Josepha Jongena z udziałem orkiestry NFM Filharmonii Wrocławskiej pod dyrekcją Giancarla Guerrero (CD Accord).
Jest kompozytorem między innymi oratorium Les voiles de la lumière na troje organów i chór mieszany (2021), Trois versets na troje organów (2021), Beauté infinie na chór mieszany a cappella (2023) i Visages Célestes na organy i chór mieszany (2025).
Ukończył Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris (klasy: organów, improwizacji i kompozycji) pod kierunkiem Oliviera Latry’ego, Michela Bouvarda, Thierry’ego Escaicha i Philippe’a Lefebvre’a.
Artysta prowadzi również działalność pedagogiczną – jest profesorem improwizacji w Musikene (Centro Superior de Música del País Vasco) w San Sebastián.