Podczas koncertu jubileuszowego z okazji 70-lecia Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu zaprezentują się działające w szkole zespoły: Chór i Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Dęta, a także uczennice jedynego na Dolnym Śląsku Wydziału Rytmiki.
Chór i Orkiestra Symfoniczna wykonają pod dyrekcją Artura Wróbla zamówiony specjalnie na tę okazję utwór Michała Ziółkowskiego pt. Calling („Powołanie”), napisany do słów patrona szkoły – Ryszarda Bukowskiego. Michał Ziółkowski to 26-letni kompozytor, uczeń prof. Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, laureat Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Musica Sacra Nova”. Odtwórczynią tytułowej roli podczas prapremiery jego opery dla dzieci Brzydkie kaczątko (2016) była Magdalena Dudek, obsypana nagrodami uczennica PSM im. R. Bukowskiego (klasa śpiewu Ewy Murawskiej-Kalinin), i to zapewne z myślą o niej Michał Ziółkowski przewidział w Calling partię sopranu solo. Ponadto Orkiestra PSM zagra słynną Orawę Wojciecha Kilara – utwór na „zwielokrotnioną kapelę góralską”. Kompozytorowi do tego stopnia „udało się być jak najlepszym Kilarem”, że uznał ją za jedyne swoje dzieło, w którym „nie zmieniłby ani jednej nuty”.
Uczennice Wydziału Rytmiki przedstawią interpretacje ruchowo-przestrzenne dwóch kontrastujących ze sobą utworów: subtelnej Arabeski nr 1 Claude’a Debussy’ego (Dwie arabeski uważa się za matecznik impresjonizmu w muzyce) oraz demonicznego scherza Chatka na kurzej stopce (Baba Jaga) z cyklu Obrazki z wystawy Modesta Musorgskiego.
Orkiestra Dęta pod dyrekcją Piotra Bugaja doda do Baby Jagi nie tylko smoka (muzykę Johna Powella z filmu Jak wytresować smoka), lecz także lakier do włosów (numer z musicalu Hairspray pt. You Can't Stop the Beat), a ponadto fragmenty słynnego baletu Dziadek do orzechów i pompatyczny chór O Fortuna z kantaty Carla Orffa Carmina Burana w aranżacji na orkiestrę dętą.