Contrasto Armonico / fot. materiały prasowe zespołu
Forum Musicum
O che nuovo stupor! Co za cuda nowe!
26.08.2017
sob.
20:00
Wrocław, Oratorium Marianum
Program:

C.F. Rusca Iubilate Deo a 3  ze zbioru Sacri concerti (Mediolan, 1630)
I. Leonarda Iam diu dilecte mi Jesus – motet ze zbioru Motetti a voce sola, con instrumenti op. 20 (Bolonia, 1700)
F. Caccini O che nuovo stupor ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
Improwizacja (Michele Carreca)
F. Caccini Non so se quel sorriso ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
I. Leonarda Sonata Duodecima a violino solo ze zbioru Sonate op. 16 (Bolonia, 1693)
F. Caccini Chi desia di saper che cosa è amore; Ch'amor sia nudo, e pur con l’ali al tergo ze zbioru Primo libro delle Musiche ad una e due voci (Florencja, 1618)
B. Strozzi Che si può fare ze zbioru Arie op. 8 (Wenecja, 1664), L'amante segreto ze zbioru Cantate, ariette, e duetti op. 2 (1651)
Improwizacja  (Marco Vitale)
A. Bembo Thriumphet astris ze zbioru Produzioni armoniche

Czas trwania koncertu [75'] / w koncercie nie zaplanowano przerwy

Wykonawcy:

Contrasto Armonico (Włochy):
Beatrice Palumbo – sopran
Enrique Gómez-Cabrero Fernández – skrzypce barokowe 
Darius Stabinskas – viola da gamba
Michele Carreca – teorba
Marco Vitale – klawesyn, pozytyw, kierownictwo artystyczne

Lokalizacja:
Wrocław, Oratorium Marianum
plac Uniwersytecki 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 30 zł

W historii włoskiej muzyki XVII wieku odnajdujemy ponad dwanaście nazwisk kompozytorek, które uprawiały swą sztukę w zaciszu zakonnym, wzbogacając w ten sposób liturgię w swoich klasztorach. Zachowane utwory tych artystek, do których należały m.in. Isabella Leonarda czy Claudia Rusca, prezentują znakomity poziom. Z kolei Barbara Strozzi prowadziła całkiem świeckie życie. Swój talent śpiewaczki rozwijała zapewne w tradycji wywodzącej się z zapoczątkowanej w Ferrarze na dworze książąt d’Este w latach 70. XVI wieku mody na concerto delle donne – zespół wirtuozowsko śpiewających dam. W związku z tą modą wzrosło zapotrzebowanie na określony repertuar na wysokie głosy. W konsekwencji tego powstała solowa muzyka wokalna z basso continuo. Absolutnie niezwykła była kariera wspaniale wykształconej Franceski Caccini, która łączyła znakomity kunszt wokalny z niezwykle ciekawą i obszerną twórczością kompozytorską, w której znalazły się także dzieła sceniczne.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Kruk i lew

Muzyka głośna

Minikoncerty w przestrzeni publicznej
09.08
sob.
16:00
Przestrzeń miejska Wrocławia
XVII-wieczne sonaty skrzypcowe
Zbigniew Pilch / Marta Niedźwiecka
09.08
sob.
20:00
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Alta Bellezza „Fenomen alta cappella” – spotkanie z publicznością
Grzegorz Joachimiak
10.08
niedz.
12:00
NFM, Sala Kameralna
Concerto Scirocco: Syreny i żołnierze
Pieśni bez słów z repertuaru instrumentalnego XVII w.
16.08
sob.
20:00
NFM, Sala Czerwona
Dudy, trąby, szałamaje, kotły
Minikoncerty w przestrzeni publicznej
17.08
niedz.
16:00
Przestrzeń miejska Wrocławia
Potańcówka
Kapela Odloty
22.08
pt.
20:00
Wrocław, Stary Refektarz przy klasztorze oo. Dominikanów
Narodziny sonaty

Ars contrapuncti diminuti

Filatura di Musica
23.08
sob.
20:00
Wrocław, Oratorium Marianum
Sztuka kontrapunktu ozdobnego – spotkanie z publicznością
Marek Nahajowski i Filatura di Musica
24.08
niedz.
12:00
NFM, Sala Kameralna
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się