Koncerty kameralne
Matinée | odwołany
15.03.2020
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Program:

J.S. Bach Chaconne z II Partity d-moll na skrzypce solo BWV 1004
J. Bielecki Melancholy na skrzypce i fortepian (aranż. I. Boczek)
E. Grieg III Sonata c-moll op. 45 na skrzypce i fortepian
E. Chausson Poème na skrzypce i fortepian op. 25
M. Ravel Tzigane
J. Hubay Carmen – fantasie brillante

Wykonawcy:

Sara Dragan – skrzypce
Grzegorz Skrobiński – fortepian

Lokalizacja:
NFM, Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław

W programie porannego koncertu znajdą się skomponowane w różnych epokach arcydzieła muzyki skrzypcowej. Wielkie zróżnicowanie stylistyk, nastrojów i efektów wydobywanych z tego instrumentu sprawi, że będzie to z pewnością intrygujące i godne uwagi wydarzenie.

Chaconne Johanna Sebastiana Bacha jest piątą i ostatnią częścią jego Partity d-moll BWV 1004. Przez niektórych skrzypków uważana jest za najbardziej niezwykły utwór napisany na ten instrument. Dzieło imponuje siłą wyrazu, spójnością oraz logiką konstrukcji i niezmiennie stanowi wyzwanie dla kolejnych pokoleń instrumentalistów. Współczesny twórca Janusz Bielecki w swoich kompozycjach kładzie nacisk na emocjonalną bezpośredniość. Jego dorobek reprezentowany będzie w programie przez kompozycję Melancholia. III Sonata skrzypcowa c-moll Edvarda Griega jest utworem, w którym burzliwe, pełne pasji odcinki kontrastują z fragmentami pełnymi liryzmu, gdzie objawia się wielki talent melodyczny norweskiego kompozytora. Poème Ernesta Chaussona to jedno z najbardziej znanych dzieł tego twórcy. Kompozytor napisał je na zamówienie belgijskiego skrzypka Eugène’a Ysaÿe’a. Instrumentalista chciał, aby Chausson napisał dla niego koncert skrzypcowy, jednak ten uznał, że nie jest w stanie wtłoczyć swoich pomysłów w gorset formalny utworu należącego do tego gatunku. Zaproponował więc w zamian dzieło o bardziej swobodnej budowie, zaś Ysaÿe przystał na to. Kompozycją bardzo odmienną od owej lirycznej medytacji jest efektowna i naszpikowana trudnościami technicznymi rapsodia Tzigane Maurice’a Ravela. Napisana została jako parodia popisowych, pełnych pustej wirtuozerii utworów epoki romantyzmu. Jednak w odróżnieniu od nich dzieło to przetrwało próbę czasu i stało się najbardziej znanym utworem skrzypcowym kompozytora Bolera. Autorem błyskotliwej Carmen – fantasie brillante był węgierski wirtuoz Jenő Hubay. Barwny i efektowny utwór oparty na motywach opery Bizeta powstał w 1876 roku, a więc zaledwie rok po jej wystawieniu.

Wszystkie kompozycje wykona reprezentująca młode pokolenie Sara Dragan, której będzie towarzyszył grający na fortepianie Grzegorz Skrobiński.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Alisios Camerata
Cavallin / Peljhan / Očić / Elezović
20.04
sob.
18:00
NFM, Sala Kameralna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Wajnberg Trio
Sałajczyk / Krzeszowiec / Dobrowolski
21.04
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Recital skrzypcowy Meruert Karmenovej
Michał Francuz
25.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Smyczkowe sekstety
Tarcholik / Pujanek / Krzeszowiec / Micker
09.05
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Classic & Around The World
German Brass
23.05
czw.
19:00
NFM, Sala Główna
Cello Symphony
Koncert Międzynarodowej Akademii Wiolonczelowej
12.07
pt.
19:00
NFM, Sala Główna
Krzyżowa-Music. Muzyka dla Europy
Koncert kameralny w ramach festiwalu Krzyżowa-Music
01.09
niedz.
18:00
NFM, Sala Czerwona

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się