Wieczór organowy będzie spotkaniem ze sztuką wykonawczą trzech artystów – Andrzeja Chorosińskiego, Elżbiety Karolak i Józefa Serafina. Przedstawią oni zróżnicowany program, w którym oprócz dzieł twórców dobrze znanych znajdą się także dzieła mniej rozpoznawanych kompozytorów.
Podczas występu Andrzeja Chorosińskiego wysłuchamy Preludium in d Jana Podbielskiego, który działał na terenie północno-wschodniego Mazowsza w XVII wieku. Nie dysponujemy o nim prawie żadnymi informacjami. Jego dzieło znalazło się w powstałej około 1660 roku Warszawskiej Tabulaturze Organowej i było jedynym utworem podpisanym nazwiskiem autora. W czasie drugiej wojny światowej cały zbiór spłonął, ale szczęśliwie zachowały się kopie. Równie tajemniczą postacią był Mikołaj z Krakowa, działający najprawdopodobniej w pierwszej połowie XVI wieku. Przetrwało około czterdziestu kompozycji jego autorstwa, sygnowanych inicjałami N.C. – Nicolaus Cracoviensis; dwie z nich zostaną zagrane podczas tego koncertu. Z kolei dorobek Johanna Sebastiana Bacha jest reprezentowany w programie przez melancholijne Adagio C-dur. Na zakończenie swojej części recitalu Andrzej Chorosiński wykona organową wersję poematu symfonicznego Wełtawa czeskiego kompozytora Bedřicha Smetany. Wchodzi ona w skład cyklu Moja ojczyzna, a śpiewny temat główny jest kojarzony z rzeką przepływającą przez stolicę Czech. Melodia ta nie była inwencją Smetany – to szesnastowieczny utwór powstały we Włoszech, przypisywany Giuseppe Cenciemu, znany pod różnymi tytułami: La Mantovana, Il ballo di Mantova lub Fuggi, fuggi, fuggi da questo cielo.
Elżbieta Karolak wykona monumentalną Fantazję A-dur Césara Francka i śpiewne Tema e variazioni in si minore Oreste Ravenella. Obaj twórcy byli bardzo cenionymi organistami. Pierwszego z nich zatrudniono w bazylice św. Klotyldy w Paryżu, drugi natomiast pracował w weneckiej bazylice św. Marka. Jako ostatni zaprezentuje swój recital Józef Serafin, który wybrał dwie kompozycje z bardzo bogatego dorobku dwudziestowiecznego polskiego artysty Mariana Sawy – Jutrznię i Finale z jednej z sonat przeznaczonych na organy. Zabrzmią także utwory Jehana Alaina – Deuxième fantaisie JA 117 oraz Postlude pour lʼoffice des Complies JA 29. Wspaniale rozwijająca się kariera tego kompozytora i organisty trwała zaledwie jedenaście lat. Po wybuchu drugiej wojny światowej został on zrekrutowany do wojska i zginął podczas bitwy pod Saumur. Przed śmiercią zdążył jednak zastrzelić szesnastu niemieckich żołnierzy, za co został uhonorowany przez rodaków Croix de Guerre (Krzyżem Wojennym). Jako kompozytor Alain inspirował się zarówno impresjonistycznymi utworami Debussy’ego, jak i muzyką Dalekiego Wschodu oraz jazzem.