Diabolus in Musica
Diabolus in Musica
Forum Musicum
Muzyka czasów Ludwika Świętego
13.08.2021
pt.
20:00
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Program:

Salva nos, stella maris – conductus jednogłosowy, rkp. Firenze Plut29.1
Gontier de Soignies Quant oi tentir – chanson, rkp. BN fr 846
Huon de St Quentin Jerusalem se plaint – chanson, rkp. Paris BN fr 846
Mainte chancon ai fait – chanson, rkp. Paris BN na fr 1050
On doit la mère Dieu honorer – chanson, rkp. Paris BN na fr 1050
Lʼautrier matin – chanson przypisywana Ludwikowi Świętemu, rkp. Paris BN fr 12483
Gaude felix Francia – conductus dwugłosowy, rkp. Paris BN fr 1583
Thibaud de Champagne Chancon ferai – chanson, rkp. / ms Paris BN fr 846, Aussi cum l’unicorne sui chanson, rkp. Paris BN fr 846
Pater noster – conductus trzygłosowy, rkp. Firenze Plut29.1
Rogeret de Cambrai Nouvelle amour – chanson, rkp. Paris BN fr 846
Gillebert de Berneville Je nʼeusse ja chante – chanson, rkp. Paris BN fr 846
Nicholai presulis – conductus trzygłosowy, rkp. Firenze Plut29.1
Gaudens in Domino – conductus trzygłosowy, rkp. Firenze Plut29.1

Wykonawcy:

Diabolus in Musica (Paryż):
Antoine Guerber – kierownictwo artystyczne
Raphaël Boulay – tenor
Emmanuel Vistorky – bas-baryton
Philippe Roche – bas
Nicolas Sansarlat – fidele średniowieczne

Lokalizacja:
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Rynek 1, Wrocław
Cennik:
od 35 do 45 zł

XIII wiek to stulecie Ludwika Świętego, triumfującej sztuki gotyckiej, którą dobrze reprezentuje piękny uśmiech anioła z katedry w Reims. W czasach, kiedy Francja pełna była kościołów i klasztorów, król umacniał swoją władzę kosztem wielkich panów feudalnych, a Kościół próbował opanować miejskie społeczeństwo świeckie, narodziła się muzyka świecka i polifonia.

W ślad za trubadurami, pierwszymi muzykami poetami, którzy odważyli się uwolnić od łaciny i stworzyć pieśni miłosne w swoim potocznym języku, langue d’oc, truwerzy „wynaleźli” i skomponowali utwory z tekstami w rodzimym langue d’oïl – języku młodym i pełnym energii, kształtującym się w północnej części Francji. Zostawili po sobie ogromny, niesamowicie bogaty i świeży repertuar, na który składają się głównie pieśni na cześć Damy. W ten sam sposób kreatywność i śmiałość śpiewaków katedry Notre Dame, którzy jako pierwsi stworzyli muzykę przeznaczoną na trzy lub cztery głosy, trafiła do ludzi im współczesnych – wielbicieli kunsztu i nowatorstwa, którzy nie różnili się w tym względzie od nas. Ta muzyka, daleka od niezdarności i szkicowości, pozwala nam dostrzec w nich wielkich artystów, potrafiących wzbudzać emocje słuchaczy i przenosić ich w czasie.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Kruk i lew

Muzyka głośna

Minikoncerty w przestrzeni publicznej
09.08
sob.
16:00
Przestrzeń miejska Wrocławia
XVII-wieczne sonaty skrzypcowe
Zbigniew Pilch / Marta Niedźwiecka
09.08
sob.
20:00
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Alta Bellezza „Fenomen alta cappella” – spotkanie z publicznością
Grzegorz Joachimiak
10.08
niedz.
12:00
NFM, Sala Kameralna
Concerto Sirocco: Syreny i żołnierze
Pieśni bez słów z repertuaru instrumentalnego XVII w.
16.08
sob.
20:00
NFM, Sala Czerwona
Dudy, trąby, szałamaje, kotły
Minikoncerty w przestrzeni publicznej
17.08
niedz.
16:00
Przestrzeń miejska Wrocławia
Potańcówka
Kapela Odloty
22.08
pt.
20:00
Wrocław, Stary Refektarz przy klasztorze oo. Dominikanów
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Narodziny sonaty

Ars contrapuncti diminuti

Filatura di Musica
23.08
sob.
20:00
Wrocław, Oratorium Marianum
Sztuka kontrapunktu ozdobnego – spotkanie z publicznością
Marek Nahajowski i Filatura di Musica
24.08
niedz.
12:00
NFM, Sala Kameralna
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się