Sporo pracy musiało kosztować niecodzienny małżeński duet sopranistki i altowiolisty – Aleksandry Kubas-Kruk i Szymona Kruka – znalezienie odpowiedniego dla siebie repertuaru. Okazuje się jednak, że w XX wieku, a potem na początku obecnego stulecia, kompozytorzy tworzyli dzieła na głos sopranowy i altówkę wystarczająco często, żeby artyści nagrali wspólnie płytę, nie musząc nawet wspierać się muzycznymi transkrypcjami. Mowa tu o wydanym pod koniec 2022 roku albumie Impressions.
Koncert duetu w Narodowym Forum Muzyki otworzy kołysanka Paula Hindemitha stanowiąca zakończenie kantaty zatytułowanej Serenaden, w której kompozytor wykorzystał wiersze niemieckich romantycznych poetów. Kojarząca się nieco z twórczością ludową Gute Nacht została skomponowana do słów Siegfrieda Augusta Mahlmanna. Kolejny utwór – Wokalizy – Amerykanin David Diamond stworzył w wieku zaledwie dwudziestu lat. Był w tym czasie uczniem Nadii Boulanger, znanej polskim melomanom jako nauczycielka chociażby Grażyny Bacewicz, Wojciecha Kilara czy Kazimierza Serockiego. W każdej z trzech Wokaliz linie melodyczne sopranu i altówki płynnie się przeplatają, tworząc nastrój pustelniczej kontemplacji.
Kompozytorka Sally Beamish w utworze Buzz zaskakuje – zarówno głos, jak i instrument naśladować mają tu bowiem… pszczołę. Niemiecka poezja romantyczna powróci w porażającym Caris Mere Gruzina Giyi Kanchelego, wykorzystującym, obok słów Ewangelii św. Marka, również poezję Friedricha Hölderlina. Wedding Song Brytyjki Judith Shatin to natomiast opracowanie wiersza elżbietańskiego angielskiego poety i dramaturga Christophera Marlowe’a. Co ciekawe utwór ten, zgodnie ze swoim tytułem, faktycznie wykonywany jest czasem podczas ślubów. Inna Brytyjka – Nicola LeFanu – przez kilkanaście lat wykładowczyni University of York, w swoich Songs for Jane nie sięgnęła natomiast po twórczość żadnego z wielkich poetów, a po anonimowe teksty japońskie. Z poezji Pedra Calderóna de la Barca w tłumaczeniu Augusta Wilhelma von Schlegela – kolejnego niemieckiego romantyka – zarówno słowa, jak i nastrój utworu Die Blumen II, zaczerpnął kompozytor Xaver Paul Thoma. Koncert zamkną Dwie Impresje – kompozycje dedykowane małżeńskiemu duetowi autorstwa związanego z Wrocławiem artysty Leszka Wisłockiego. Zawarte są w nich odniesienia do folkloru podhalańskiego, który fascynuje twórcę od czasów młodości.