Ignacy Lisiecki, jeden z czołowych polskich pianistów, wystąpi z recitalem wypełnionym dziełami rzadko wykonywanej, choć niezwykle wartościowej współczesnej literatury fortepianowej. Pośród nich znajdą się utwory Pétera Eötvösa, Olivera Knussena czy Jörga Widmanna. Artysta dokona także polskiego prawykonania kompozycji Marcela Chyrzyńskiego.
Twórczość Jörga Widmanna łączy w sobie elementy dwudziestowiecznego języka kompozytorskiego oraz nawiązania do stylistyki klasycyzmu i romantyzmu. Zbiór Elf Humoresken jest tego doskonałym przykładem. Składa się bowiem z kilkunastu utworów – między innymi Waldszene (pol. Scena leśna) czy Mit Humor und Feinsinn (pol. Z humorem i wrażliwością) – w których artysta prowadzi swoisty muzyczny dialog ze spuścizną Roberta Schumanna. Dances of the Brush-footed Butterfly Pétera Eötvösa to z kolei dzieło będące muzyczną fantazją na temat czarujących tańców motyli rusałkowatych. Usłyszymy także Prayer Bell Sketch op. 29 Olivera Knussena – niewielkich rozmiarów, choć głęboko emocjonalny utwór zawierający harmonie przywodzące na myśl donośne dźwięki dzwonów. W repertuarze znalazły się również kompozycje, których wspólnym mianownikiem jest Japonia – jej florą zainspirował się bowiem Marcel Chyrzyński w Karatachi no Hana. Podobne motywy można znaleźć również w Spring and Asura autorstwa Dai Fujikura.
Podczas swojego recitalu Lisiecki sięgnie do twórczości jednego z najbardziej wszechstronnych amerykańskich artystów – Leonarda Bernsteina – wykonując jego niezwykle rzadko grywaną Sonatę na fortepian skomponowaną w 1938 roku, a więc w czasie, gdy kształcił się on jeszcze na Harvard University. Koncert zwieńczą zaś dźwięki Ti studier duńskiego twórcy Hansa Abrahamsena, które sam autor uważa za „studium charakteru lub duszy fortepianu. Duszy ukształtowanej przez całą muzykę stworzoną na ten instrument, od jego początku aż do dziś”. Powstały w latach 1984–1998 cykl przedstawia dziesięć utworów eksplorujących brzmienie fortepianu z perspektywy estetyki tak muzyki romantyzmu, impresjonizmu, jak i bliższej współczesności muzyki jazzowej.