Eric Ewazen, Kevin McKee oraz Joseph Turrin to współcześnie działający, amerykańscy kompozytorzy, w których bogatej twórczości słychać zarówno echa melodyjnej muzyki filmowej, jak i inspiracje pięknem natury. Ich dzieła wykonają artyści na co dzień związani z NFM – Aleksander Kobus oraz Eloy Panizo Padrón, pełniący funkcje odpowiednio pierwszego trębacza oraz pierwszego puzonisty NFM Filharmonii Wrocławskiej. Przy fortepianie towarzyszyć im będzie Monika Hanus-Kobus.
Eric Ewazen to amerykański kompozytor, który kształcił się w prestiżowej nowojorskiej The Juilliard School, gdzie za swoją twórczość otrzymał liczne nagrody, wyróżnienia i stypendia. Nie da się ukryć, że na jego język artystyczny wpływ miała spuścizna Aarona Coplanda i Samuela Barbera. Dzieła Ewazena cechuje wszechstronność – tworzy on bowiem na rozmaite obsady, jednak wyraźnie preferuje aparat wykonawczy składający się z instrumentów dętych blaszanych. Tego wieczoru muzycy zaprezentują dwie jego sonaty oraz Pastorale z dialogującymi ze sobą trąbką oraz puzonem na tle subtelnie wygrywanych, motorycznych fortepianowych pasaży. W jego warstwie dźwiękowej można odnaleźć elementy przywodzące na myśl najpiękniejsze dzieła muzyki filmowej.
Donośne tembry trąbki i puzonu zbudują dialog również w tytułowym Fandango Josepha Turrina z 2000 roku. Utwór ten utrzymany jest w formie łukowej, spinającej ramami melodyczną całość dzieła, a wieńczy go ekspresyjna kulminacja eksponująca żywe, synkopowane rytmy charakterystyczne dla tego andaluzyjskiego tańca. Centennial Horizon autorstwa Kevina McKee jest z kolei dziełem, w którym kompozytor pragnął „uchwycić coś z piękna i przygody tego niezwykłego miejsca: Kolorado (zwanego stanem stulecia)”. Złożone z dwóch kontrastujących ze sobą części – Aspen Grove oraz Roaring Gunnison – połączonych interludium (Alpenglow) motywowane jest też wątkiem osobistym. Stanowi hołd dla zmarłej babci artysty, Gertrude, która miała od lat sugerować, by stworzył on utwór sławiący bogaty krajobraz jednego z większych stanów w USA.