Aequale to kompozycje przeznaczone na zespół jednakowych instrumentów lub głosów wokalnych. Szczególną popularność zyskały w Austrii, gdzie chętnie wykonywano je podczas celebracji pogrzebowych. W swoim dorobku mają je kompozytorzy tej klasy, co Ludwig van Beethoven i Anton Bruckner. Z perłami literatury chóralnej okresu romantyzmu przeplatać się one będą podczas wspólnego koncertu poznańskiego kwartetu puzonowego TrombQuartet i francuskiego organisty Vincenta Warniera oraz Chóru NFM.
Wieczór spędzony wspólnie z melomanami we wrocławskim ewangelicko-augsburskim kościele Opatrzności Bożej będzie dla tych ostatnich z wymienionych artystów zakończeniem sezonu. Wydarzenie otworzy majestatyczny Chór pielgrzymów z III aktu opery Tannhäuser Richarda Wagnera. W pierwszej scenie tej odsłony śpiewającymi są powracający z Rzymu pokutnicy. Uzyskawszy od papieża odpust, wysławiają w pieśni Boże Miłosierdzie. Zabrzmi następnie cykl Sechs geistliche Lieder austriackiego kompozytora Hugona Wolfa, napisany pod wpływem cierpienia spowodowanego miłosnym zawodem. Autor wykorzystał w nim słowa słynnego śląskiego romantycznego poety Josepha von Eichendorffa.
Prezentacja kompozycji Antona Brucknera – notabene stanowiącego dla Wolfa źródło inspiracji – nie ograniczy się do Aequale. Posłuchamy również jego twórczości motetowej, a także Fugi d-moll będącej przedstawicielką stanowiącego niewielką część dorobku Austriaka muzyki przeznaczonej na organy. Na zakończenie zaprezentowane zostaną chóralne fragmenty znanych symfonii Gustava Mahlera, których teksty artysta zaczerpnął ze zbioru niemieckiej poezji ludowej Des Knaben Wunderhorn. Wyjątki te usłyszymy w opracowaniach urodzonego w Szczawnie-Zdroju kompozytora, muzykologa i dyrygenta Clytusa Gottwalda. Pierwszy to pełna pogody piąta część III Symfonii, w której powróci temat pokuty i przebaczenia, drugim będzie pełne nadziei jądro Symfonii „Zmartwychwstanie”.