Wrocławska Orkiestra Barokowa
Wratislavia Cantans
Różne smaki muzyki
11.09.2016
niedz.
12:00
NFM, Sala Czerwona / Sala Czarna
Program:

Sala Czerwona:
Georg Philipp Telemann
Ouverture-Suite na dwa oboje, dwoje skrzypiec, smyczki b.c. TWV 55:B1 (Tafelmusik, cz. III)
Conclusion na dwa oboje, smyczki i b.c. TWV 50:10 (Tafelmusik, cz. III)
Koncert G-dur na dwa flety traverso, fagot, smyczki b.c. TWV 53:G1
***
Sala Czarna:
Georg Philipp Telemann Quartetto d- moll na flet podłużny, dwa flety traverso i b.c. TWV 43:d1 (Tafelmusik, cz. II)
***
Sala Czerwona:
Georg Philipp Telemann
Koncert F-dur na troje skrzypiec, smyczki i b.c. TWV 53:F1 (Tafelmusik, cz. II)
Koncert A-dur na flet, skrzypce i wiolonczelę TWV 53:A2 (Tafelmusik, cz. I)
Conclusion na dwa flety traverso, dwa oboje, smyczki i b.c. TWV 50:e5 (Tafelmusik, cz. I)

Czas trwania koncertu: [170']

W przerwach koncertu degustacja specjałów kuchni francuskiej, włoskiej, niemieckiej i polskiej.

Pobierz omówienie
Wykonawcy:

Giovanni Antonini- flet prosty
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Jarosław Thiel – kierownictwo artystyczne

Lokalizacja:
NFM, Sala Czerwona / Sala Czarna
plac Wolności 1, Wrocław

Używane w baroku określenie „Tafelmusik” w dosłownym tłumaczeniu oznacza „muzykę stołową”. Tak nazywana twórczość towarzyszyła ucztom arystokracji. Dziś ten rodzaj wykonania bywa wśród muzyków kolokwialnie nazywany „muzyką do kotleta”. Pozostaje nam jedynie zazdrościć, że siedemnastowieczni możnowładcy stołowali się do tak wybitnej twórczości, jaką są m.in. dzieła Georga Philippa Telemanna.

Telemann komponować zaczął w wieku 10 lat i od tego czasu pisał w błyskawicznym tempie, nie zwalniając do końca swych dni. Jego rówieśnik Händel twierdził, że komponowanie przychodzi Telemannowi z taką łatwością, jak pisanie listów. Być może dlatego liczba stworzonych przez niego dzieł do dziś stawia go w czołówce najbardziej płodnych twórców wszechczasów. Stworzył dziesiątki oper i oratoriów, setki utworów kameralnych, pieśni i kantat. Jakby tego było mało, hobbystycznie zajmował się kopiowaniem partytur i pisaniem poezji. Był też świetnym pedagogiem, opublikował nawet podręcznik do nauki gry na klawesynie. To, że po dziś dzień zachwycamy się jego Tafelmusik (stworzoną na potrzeby arystokracji hamburskiej), to nie tylko efekt bogatej wyobraźni i umiejętności kompozytora, płynących z wieloletniego doświadczenia i niepodważalnego talentu. Kompozytor przykładał również wagę do promowania swojej twórczości, o czym świadczą jego słowa: „Dobry kompozytor powinien umieć zareklamować muzykę”.

Koncert w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się