Wrocławska Orkiestra Barokowa w doskonałym repertuarze XVIII-wiecznym. Świętując jubileusz dziesięciolecia swojej działalności, artyści sięgają po twórczość największych mistrzów epoki baroku: Georga Philippa Telemanna, Georga Friedricha Händla i oczywiście Johanna Sebastiana Bacha.
Barok to czas, w którym muzyka najprężniej rozwijała się na dworach i w kościołach. Zatrudniani tam kompozytorzy, koncertmistrzowie i kantorzy pisali na zamówienie swych pracodawców. Dzieła powstawały na wszelkie okazje – od mniej oficjalnych spotkań po msze koronacyjne i śluby możnowładców. Dostojny charakter Uwertury-suity D-dur Georga Philippa Telemanna od razu przywodzi na myśl przyjęcia dworskie. Skojarzenie to trafne, bo choć po dziś dzień dokładnie nie wiemy dla kogo i z jakiej okazji utwór został skomponowany, to według historyków jednym z miejsc, w którym go grywano, był dwór w Darmstadt. Również Dixit Dominus Händla i Missa brevis g-moll Bacha to utwory powstałe na zamówienie, zaś wykonywane były podczas obrządków kościelnych.
Warto wspomnieć, że powiązanie kompozytorów z władcami sprawiało, że muzyka spotykała się czasem również z polityką. Tak było w przypadku kantaty Gloria in excelsis Deo autorstwa Johanna Sebastiana Bacha. Ten uroczysty, przepełniony radością utwór przeznaczony został na mszę bożonarodzeniową w 1745 roku. Zaś Boże Narodzenie tego roku okazało się być dniem podwójnie niezwykłym – oprócz okazji kościelnej także ze względów politycznych – podpisano wówczas traktat pokojowy w Dreźnie, ostatecznie kończący drugą wojnę śląską pomiędzy Prusami i Austrią.