UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
02
Kwietnia 2017
niedziela
godz. 11:00
Sala Kameralna
plac Wolności 1, Wrocław

Matinée: Pod niebem Paryża

Program:

J. Ibert Trois pièces brèves
J. Françaix Kwintet dęty nr 1
M. Ravel Le Tombeau de Couperin
P. Taffanel Kwintet dęty g-moll

LutosAir Quintet, fot. Łukasz Rajchert

Francuska elegancja stała się już przysłowiowa. W muzyce rodem znad Sekwany owo stylistyczne wyszukanie daje o sobie znać niemal w każdej frazie. Na swój kwietniowy występ LutosAir Quintet przygotował atrakcyjny program złożony z XIX- i XX-wiecznych dzieł francuskich, który z pewnością to potwierdzi.

Choć pierwszy punkt programu, czyli Trois pièces brèves Jacques’a Iberta z 1930 roku, rozpoczyna się zgoła żartobliwie, nie sposób tej wdzięcznej kompozycji odmówić francuskiego sznytu. Z kolei słuchając kwintetu Jeana Françaixʼgo, odkrywamy bogactwo atrakcyjnych melodii, błyskotliwe żarty muzyczne, wykwintną paletę barw – od razu odgadujemy więc, że i ta neoklasycystyczna kompozycja niechybnie powstać musiała pod niebem Paryża. Kwintet dęty nr 1, napisany w 1948 roku na zamówienie zaprzyjaźnionego z Françaixʼm waltornisty, miał być wyjątkowo trudny oraz wirtuozowski.
W nurcie francuskiego neoklasycyzmu sytuuje się także genialny Le Tombeau de Couperin, napisany przez Maurice’a Ravela w 1917 roku w hołdzie słynnemu twórcy barokowemu. W oryginale suita jest przeznaczona na fortepian, z kolei wersja na kwintet dęty pozwala wyeksponować niezwykłą bujność melodyczną i kolorystyczną tej kompozycji.
Zwieńczeniem niedzielnego koncertu będzie dzieło nieco wcześniejsze, powstałe w 1876 roku. Jego autor, Paul Taffanel, był bardzo cenionym francuskim flecistą i dyrygentem. O klasie jego talentu i umiejętnościach, jakie posiadał, przekonuje romantyczny Kwintet g-moll, w którym każdy z instrumentów znajduje pole do popisu.


Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP
  • Bilet VIP
50 PLN
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
30 PLN
20 PLN

Podobne wydarzenia

Ostatnie miejsca: 22
09
grudnia 2021 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Muzyka i literatura
Lutosławski Quartet
Ostatnie miejsca: 31
12
grudnia 2021 | niedziela
godz. 18:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Telemann Goes East
 
16
grudnia 2021 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
Kuropaczewski / Dębicz
Materiał z płyty Adela
20
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna
New Year with Philharmonix
Swing on Beethoven
Ostatnie miejsca: 10
27
stycznia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Violoncello piccolo
Wrocławska Orkiestra Barokowa
09
lutego 2022 | środa
godz. 20:00
Koncerty kameralne
Sala Główna
Mischa Maisky gra Bacha
 
10
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Stradivari Quartet
 
Ostatnie miejsca: 34
17
lutego 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Źródło Aretuzy
Ch. Danowicz / R. Morawski
03
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna, estrada w odwróceniu
Benedetti Elschenbroich Grynyuk Trio
 
10
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Czarodziejski kontrabas
J. Skoczek / P. Jabłczyński
Ostatnie miejsca: 35
17
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Tria i sonaty
Nizioł / Pujanek / Daroch
31
marca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Główna, estrada w odwróceniu
Szymon Nehring i Lutosławski Quartet
B. Bartók / D. Szostakowicz
21
kwietnia 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Kameralna
Na początek i koniec czasu
Van Vauve / Gallardo / Pujanek
05
maja 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
La resurrección del ángel
Baltic Neopolis Virtuosi
09
czerwca 2022 | czwartek
godz. 19:00
Koncerty kameralne
Sala Czerwona
Nokturn i Tarantella
Sophie Pacini / Szymanowski Quartet

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie