Ars Cantus / fot. Wanda Parzonka
Forum Musicum
Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci
25.08.2017
pt.
20:00
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Program:

Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci (Wenecja, 1570)

M. Casulana Vaghi amorosi augelli; Io d’odorate fronde ze zbioru Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci (Wenecja, 1570)
G. Mainerio Ballo Milanese ze zbioru Il primo libro de balli accomodati per cantar et sonar d'ogni sorte de instromenti di Giorgio Mainerio Parmeggiano Maestro di Capella della S. Chiesa d'Aquilegia (Wenecja, 1578)
M. Casulana Ben venga il pastor mio; Adio Lidia mia bella, seconda parte; Il vostro dipartir; Morte che voi; Monti selve fontane; O notte o cielo o mar ze zbioru Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci (Wenecja, 1570)
G. Mainerio Pass'e mezzo antico ze zbioru Il primo libro de balli accomodati per cantar et sonar d'ogni sorte de instromenti di Giorgio Mainerio Parmeggiano Maestro di Capella della S. Chiesa d'Aquilegia (Wenecja, 1578)
M. Casulana Cinta di fior un giorno; Occhi lucenti, seconda parte; La dea che nel mar naque, terza parte; Io felice pastore, quarta parte; Per lei pos’in oblio, quinta e ultima parte ze zbioru Di Madalena Casulana il secondo libro de madrigali a quattro voci (Wenecja, 1570)

Wykonawcy:

Ars Cantus (Polska):
Monika Wieczorkowska – sopran
Radosław Pachołek – alt
Maciej Gocman – tenor
Piotr Karpeta – bas
Tomasz Dobrzański – flet podłużny, kierownictwo artystyczne
Marek Nahajowski – flet podłużny
Justyna Młynarczyk – viola da gamba
Mateusz Kowalski – viola da gamba
Milena Bukowska – arcylutnia
Ewa Prawucka – pozytyw


Lokalizacja:
Wrocław, Ratusz, Sala Wielka
Rynek 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 30 zł

Maddalena Casulana (ok. 1544–ok. 1590) była kompozytorką, śpiewaczką i lutnistką. Komponowała madrygały, które, jako pierwsza kobieta w historii, kilkakrotnie wydała drukiem. Niewiele wiadomo o jej życiu. Będąc uznaną i podziwianą przez sobie współczesnych artystką, wiele podróżowała – m.in. do Werony, Mediolanu oraz Wenecji, gdzie ukazywały się drukiem jej utwory; odwiedziła też dwór francuski. W dedykacji do pierwszej księgi madrygałów dla Isabelli d’Este kompozytorka napisała, że pragnęła pokazać światu, że mężczyźni się mylą, uważając, że tylko oni posiadają zdolność tworzenia sztuki. Maddalena Casulana w swoich utworach unikała eksperymentów, wyrafinowanego kontrapunktu i chromatyki, jej styl kompozytorski był melodyjny i nacechowany wrażliwością na oddanie dźwiękami subtelności tekstu w poszukiwaniu ulotnego nastroju. Dla odmalowania znaczenia słów używała często zaskakujących i efektownych figur retorycznych.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się