UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
06
Stycznia 2018
sobota
godz. 19:00
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

Hommage à Blues Brothers: między prawdą a żartem

Wykonawcy:

Bassem Akiki – dyrygent 
Zbigniew Zamachowski, Maciej Miecznikowski, Jolanta Szczepaniak-Przybylińska
Artur Jurek – klawisze
Krzysztof Paul – gitara
Piotr Lemańczyk – bas
Roman Ślefarski – perkusja 
Instrumentaliści NFM Filharmonii Wrocławskiej 
NFM Orkiestra Leopoldinum

 

 

Program:

Utwory z filmu Blues Brothers w aranżacji Wiesława Świderskiego

Henri Mancini Peter Gunn
Bert Berns, Solomon Burke, Jerry Wexler Everybody Needs Somebody to Love
Dimitri Tiomkin (muzyka) Ned Washington (słowa) Rawhide
Otha Hayes, Verlie Rice, Andre Williams Shake a Tail Feather
Aretha Franklin, Teddy White Think
Cab Calloway, Irving Mills Minnie the Moocher
Isaac Hayes, David Porter Soul Man
Robert Johnson Sweet Home Chicago
***
Taj Mahal, James Rachel She Caught the Katy
Jerry Leiber, Mike Stoller Jailhouse Rock
Tadeusz Nalepa Kiedy byłem małym chłopcem
Stan Jones Ghost Riders in the Sky
William Herbert Brewster The Old Landmark
Tammy Wynette, Billy Sherrill Stand by Your Man
Steve Winwood, Spencer Davis, Muff Winwood Gimme Some Lovin'
Frank Guida, Joseph Royster New Orleans

fot. Andrzej Świetlik

Urok tanich drani, oldskulowy styl nie do podrobienia, niewyczerpana energia i zaraźliwy optymizm, którego tytułowym braciom nie brakuje, choć wciąż pakują się w tarapaty – oto tajemnica sukcesu Blues Brothers. Duet debiutował w amerykańskim programie komediowym Saturday Night Live, ale popularność na całym świecie zyskał dzięki filmowi z 1980 r. – komedii muzycznej z plejadą gwiazd (takich jak Aretha Franklin, Steven Spielberg czy Ray Charles), pełnej samochodowych kraks, widowiskowych scen tanecznych, a przede wszystkim niesamowitej muzyki. Jake Blues wychodzi z więźnia i wraz z bratem Elwoodem postanawia uratować przed zamknięciem bankrutujący sierociniec, w którym się obaj wychowali. Reaktywują swój dawny, nieprzynoszący wcześniej profitów zespół i ruszają w trasę koncertową po USA. Fabuła jest pretekstem do pojawienia się w filmie znakomitych piosenek, które podbiły świat i wywołały modę na soul i rhythm and blues.

Kto nie tańczył choć raz do Everybody Needs Somebody to Love, piosenki, z której przesłaniem trudno się nie zgodzić? Kto nie słyszał nigdy uporczywego i odrobinę złowieszczego ostinata gitary i fortepianu, najbardziej charakterystycznego motywu z Blues Brothers? To temat z serialu detektywistycznego Peter Gunn z lat 50. Z kolei Jailhouse Rock to przebój samego Elvisa Presleya. Gimme Some Lovin’, hit z lat 60., bracia Blues śpiewają w barze dla miłośników country, na estradzie za kratami. Po paru taktach wyjaśnia się, skąd taka aranżacja wnętrza – niezadowolona publiczność ma zwyczaj rzucania butelkami w artystów. Bohaterzy ratują się wykonaniem tematu z westernowego serialu Rawhide – ballada o pracy pastucha bydła przypada słuchaczom do gustu. Wiecznie młoda Minnie the Moocher, piosenka z 1931 r., swoją nieustającą popularność zawdzięcza scatowemu refrenowi powtarzanemu przez publiczność.

Te i inne przeboje w obowiązkowych czarnych okularach, kapeluszach i białych skarpetkach do garniturów wykonają Zbigniew Zamachowski i Maciej Miecznikowski wraz z Jolantą Szczepaniak i muzykami NFM. Zamachowski, szerokiej publiczności znany jako aktor, był wielokrotnie doceniany i nagradzany za talent wokalny. Piosenkarz Maciej Miecznikowski poczuciem humoru i dystansem do świata i samego siebie dorównuje braciom Blues. Jolanta Szczepaniak jest prawdziwą osobowością polskiego jazzu i soulu. Doborowa obsada i skrząca się radością muzyka gwarantują, że po koncercie będziemy nucić bluesowe przeboje przez wiele dni, a dobry humor nie opuści nas do końca karnawału.

Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
VIP
  • Bilet VIP
  • Bilet VIP & VIP Room
100 PLN
150 PLN
I kategoria
  • I kat - Bilet normalny
  • I kat - Bilet ulgowy
80 PLN
60 PLN
II kategoria
  • II kat - Bilet normalny
  • II kat - Bilet ulgowy
60 PLN
40 PLN
III kategoria
  • III kat - Bilet normalny
  • III kat - Bilet ulgowy
40 PLN
25 PLN

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie