Koncert zespołu Overtone i tenora Macieja Gocmana będzie spotkaniem z twórczością mniej znanych kompozytorów epoki baroku. Zabrzmią zarówno dzieła wokalno-instrumentalne, jak i te przeznaczone wyłącznie na zespół instrumentalny.
Johann Rosenmüller był kompozytorem, puzonistą, organistą i pedagogiem działającym w XVII wieku. Znaczną część swojego życia artystycznego spędził we Włoszech. Jego twórczość ceniono w Niemczech, dlatego też uważa się go za artystę, który eksportował styl muzyki tworzonej na Półwyspie Apenińskim na północ. Podczas koncertu zabrzmi krótka, składająca się z trzech części Sonata terza à 2. Następnie muzycy wykonają Jesu nostra redemptio – utwór Samuela Capricornusa opublikowany w Bolzano w 1669 roku, już po śmierci twórcy. Choć obecnie uważa się go za kompozytora niemieckiego, to tak naprawdę pochodził z Czech, a na świat przyszedł w Žerčicach. Był bardzo płodnym i popularnym artystą, tworzącym w praktycznie wszystkich gatunkach. Był także bardzo przedsiębiorczy i starał się popularyzować swoje utwory, które znano z licznych wydań i kopii rękopiśmiennych. Wysłuchamy również pełnej gracji Sonaty B-dur op. 2 nr 1 Dietricha Buxtehudego. Artysta ten był jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych kompozytorów oraz wirtuozów organów epoki baroku. W młodości sam Johann Sebastian Bach wybrał się na piechotę z Arnstadt do oddalonej o około czterysta kilometrów Lubeki tylko po to, żeby posłuchać gry Buxtehudego.
Alessandro Poglietti jest pamiętany głównie ze względu na swoje kompozycje przeznaczone na instrumenty klawiszowe. Podczas koncertu zostanie wykonana na pozytywie Toccata fatta sopra l’assedio di Filipsburgo jego autorstwa. Ten twórca włoskiego pochodzenia był jedną z najznakomitszych postaci wiedeńskiego środowiska muzycznego XVII wieku. Cenił go cesarz Leopold I, który uczynił go arystokratą, natomiast papież nadał mu tytuł Kawalera Złotej Ostrogi. Poglietti zmarł podczas oblężenia Wiednia przez wojska tureckie w 1683 roku. Koncert zwieńczy kantata Packe dich, gelähmter Drache przeznaczona na święto ku czci Michała Archanioła. Jej autorem jest znany i ceniony również w tamtych czasach Georg Philipp Telemann, który był opłacany znacznie lepiej niż Bach.