Trans
transmiss
Miss / ona
Mission
On
Transmission
Transmit
To podróż w głąb. Wymiana pomiędzy heart beat, flow dynamic, pomiędzy tym, co wewnątrz i na zewnątrz. Eksploracja witalnego i pierwotnego tribal oraz subtelnego suspend. Ruch poddany prawom fizyki, emocji, stanu. Zanurzany w odmiennych czasoprzestrzeniach i rzeczywistościach. Pulsujący pomiędzy witalnością, pierwotnością a status quo. Pomiędzy realnością a snem o lataniu. Eksponujący to, co organiczne, zwierzęce, archetypowe, ale także skierowane na subtelne przebicia, nieuchwytności kosmosu i ducha. Trans, rytuał, droga do siebie przez połączenie z cząstką otaczającej Wszechświat energii.
Choreografię do spektaklu przygotowali Ferenc Fehér i Iwona Olszowska.
Styl Fehéra jest unikalnym i niezwykle ekspresyjnym połączeniem tańca fizycznego, teatru tańca i teatru ruchu, freestyle dance i animalistycznych form motorycznych przetworzonych w unikalny taniec. Ferenca kształtuje swój styl nieprzerwanie od 2007 roku dzięki własnej drodze i indywidualnym choreografiom, bazującym na jego konsekwentnych poszukiwaniach ruchowych i bezkompromisowym doskonaleniu oryginalnej techniki. Zaczynał jako performer w Company Finita la Commedia, z którą zrealizował 19 produkcji i zdobył 16 nagród festiwalowych. Przez ponad 11 lat swojej własnej kariery choreograficznej Ferenc współtworzył 25 produkcji, z czego połowę poza granicami Węgier. Ze swoimi spektaklami zwiedził całą Europę. Wstępował też poza granicami kontynentu podczas tras w miejscach takie jak m.in: Meksyk, Brazylia, Indie, Panama, Rosja, Korea Południowa, Japonia, USA, Izrael, Iran, Kanada, Singapur, Chiny, Egipt. Fehér tworzył także kreacje pozasceniczne, np. w filmie fabularnym World War Z czy filmie tanecznym Amper and Juice. Dzięki swojemu niepowtarzalnemu i rozpoznawalnemu stylowi często uczy podczas zagranicznych festiwali, m.in w Chinach, Rosji, Brazylii, Hiszpanii, Rumunii, USA, Panamie, Palestynie, Iranie, Egipcie, USA, Holandii.
Iwona Olszowska – tancerka, choreografka, pedagożka tańca współczesnego. Jako nauczycielka specjalizuje się w świadomości ciała, improwizacji, kontakcie oraz improwizacji jako performansie. Posiada certyfikat Somatic Movement Educator według metody Body Mind Centering®. Stworzyła własny styl taneczny zwany „spiral flow dynamic”. Olszewska jest współzałożycielką i kierowniczką artystyczną Eksperymentalnego Studia EST (1989), realizującego projekty improwizacji strukturalnej, lecture-performance i site-specific – działań pionierskich w polskim tańcu w tym czasie. Tworzyła cykl Obszar tańca w Teatrze BARAKAH w Krakowie. Jest autorką spektakli solowych oraz choreografii dla zespołów – np. Polskiego Teatru Tańca. Realizowała także ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych – łącznie ok. 40 realizacji. Prowadziła coachingi zakończone pokazami, m.in. Falling After Paxton w Toruniu, Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu. Pracowała w projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską, Martą Pietruszką, Magdą Przybysz, Jackiem Owczarkiem, Anną Haracz, Natalią Iwaniec oraz z artystami zagranicznymi: Liz Lerman, Risą Jaroslow, Maidą Withers, Pierrem Deloche, Michaelem Schumacherem. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego i programu ArtsLink w Nowym Jorku. Od kilku lat współpracuje z muzykiem Marcinem Janusem, tancerzem i performerem Pawłem Koniorem, bazując choreograficznie na metodzie BMC i structure impro choreography.