UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
03
Października 2021
niedziela
godz. 20:00
Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław

Trans_Miss(i)on

Wykonawcy:

Wojciech Furman, Zuzanna Nir, Piotr Skalski, Michał Strugarek, Dominika Wiak, Marta Wołowiec – taniec
Iwona Olszowska, Ferenc Fehér – choreografia
Ferenc Fehér, Marcin Janus – muzyka 

Program:

Trans_Miss(i)on

Premiera –  22 listopada 2018, BalletOFFFestival

Producent – Krakowskie Centrum Choreograficzne – Nowohuckie Centrum Kultury

Spektakl zrealizowany we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne 2018. Został również wyróżniony dofinansowaniem z programu Scena dla tańca 2019.

Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Sfinansowane ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu

 

   
   

fot. Katarzyna Machniewicz

Trans
transmiss
Miss / ona
Mission
On
Transmission
Transmit

To podróż w głąb. Wymiana pomiędzy heart beat, flow dynamic, pomiędzy tym, co wewnątrz i na zewnątrz. Eksploracja witalnego i pierwotnego tribal oraz subtelnego suspend. Ruch poddany prawom fizyki, emocji, stanu. Zanurzany w odmiennych czasoprzestrzeniach i rzeczywistościach. Pulsujący pomiędzy witalnością, pierwotnością a status quo. Pomiędzy realnością a snem o lataniu. Eksponujący to, co organiczne, zwierzęce, archetypowe, ale także skierowane na subtelne przebicia, nieuchwytności kosmosu i ducha. Trans, rytuał, droga do siebie przez połączenie z cząstką otaczającej Wszechświat energii.

Choreografię do spektaklu przygotowali Ferenc Fehér i Iwona Olszowska.

Styl Fehéra jest unikalnym i niezwykle ekspresyjnym połączeniem tańca fizycznego, teatru tańca i teatru ruchu, freestyle dance i animalistycznych form motorycznych przetworzonych w unikalny taniec. Ferenca kształtuje swój styl nieprzerwanie od 2007 roku dzięki własnej drodze i indywidualnym choreografiom, bazującym na jego konsekwentnych poszukiwaniach ruchowych i bezkompromisowym doskonaleniu oryginalnej techniki. Zaczynał jako performer w Company Finita la Commedia, z którą zrealizował 19 produkcji i zdobył 16 nagród festiwalowych. Przez ponad 11 lat swojej własnej kariery choreograficznej Ferenc współtworzył 25 produkcji, z czego połowę poza granicami Węgier. Ze swoimi spektaklami zwiedził całą Europę. Wstępował też poza granicami kontynentu podczas tras w miejscach takie jak m.in: Meksyk, Brazylia, Indie, Panama, Rosja, Korea Południowa, Japonia, USA, Izrael, Iran, Kanada, Singapur, Chiny, Egipt. Fehér tworzył także kreacje pozasceniczne, np. w filmie fabularnym World War Z czy filmie tanecznym Amper and Juice. Dzięki swojemu niepowtarzalnemu i rozpoznawalnemu stylowi często uczy podczas zagranicznych festiwali, m.in w Chinach, Rosji, Brazylii, Hiszpanii, Rumunii, USA, Panamie, Palestynie, Iranie, Egipcie, USA, Holandii.

Iwona Olszowska – tancerka, choreografka, pedagożka tańca współczesnego. Jako nauczycielka specjalizuje się w świadomości ciała, improwizacji, kontakcie oraz improwizacji jako performansie. Posiada certyfikat Somatic Movement Educator według metody Body Mind Centering®. Stworzyła własny styl taneczny zwany „spiral flow dynamic”. Olszewska jest współzałożycielką i kierowniczką artystyczną Eksperymentalnego Studia EST (1989), realizującego projekty improwizacji strukturalnej, lecture-performance i site-specific – działań pionierskich w polskim tańcu w tym czasie. Tworzyła cykl Obszar tańca w Teatrze BARAKAH w Krakowie. Jest autorką spektakli solowych oraz choreografii dla zespołów – np. Polskiego Teatru Tańca. Realizowała także ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych – łącznie ok. 40 realizacji. Prowadziła coachingi zakończone pokazami, m.in. Falling After Paxton w Toruniu, Łodzi, Białymstoku, Wrocławiu. Pracowała w projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską, Martą Pietruszką, Magdą Przybysz, Jackiem Owczarkiem, Anną Haracz, Natalią Iwaniec oraz z artystami zagranicznymi: Liz Lerman, Risą Jaroslow, Maidą Withers, Pierrem Deloche, Michaelem Schumacherem. Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego i programu ArtsLink w Nowym Jorku. Od kilku lat współpracuje z muzykiem Marcinem Janusem, tancerzem i performerem Pawłem Koniorem, bazując choreograficznie na metodzie BMC i structure impro choreography.

 

Cennik:
Typy miejsc Rodzaj biletów Ceny
Miejsca VIP
  • Bilet VIP
55 PLN
Miejsca normalne
  • Bilet normalny
  • Bilet ulgowy
  • NFM dla Młodego Muzyka
40 PLN
30 PLN
20 PLN

Oglądaj

Trans_Miss(i)on /trailer/

Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie