Ten szczególny wieczór na pewno będzie należał do nastrojowych, a to za sprawą wyjątkowego programu pożegnalnego koncertu. Na estradzie Narodowego Forum Muzyki wystąpi dobrze znany wrocławskiej publiczności Chór NFM po raz ostatni kierowany przez Agnieszkę Franków-Żelazny.
Na repertuar koncertu składają się dzieła bardzo bliskie dyrygentce i wielokrotnie już wykonywane przez Chór NFM w trakcie piętnastoletniej aktywności pod jej kierownictwem. Przypomną one przebieg współpracy artystki z zespołem. W programie znajdą się więc utwory wykonywane na początku istnienia chóru – jak graduał Os justi meditabitur sapientiam Antona Brucknera – oraz te prezentowane nieco później, np. Stoi lód na Prośnie Jacka Sykulskiego, utwór wykonany podczas koncertu z okazji jubileuszu dziesięciolecia działalności chóru, i zupełnie świeże, w tym kompozycja do tekstu Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej Chciałbym zaśpiewać Ci Marka Raczyńskiego, która była prezentowana po raz pierwszy w ubiegłym roku. Drugim kryterium w doborze utworów tego wyjątkowego koncertu była chęć pokazania różnorodności stylistyki repertuarowej chóru. Stąd też w w pierwszej części programu znalazły się kompozycje sakralne obejmujące dorobek trzech Kościołów chrześcijańskich: prawosławnego, rzymskokatolickiego oraz ewangelickiego. W drugiej połowie koncertu zespół wykona świecki repertuar. Zabrzmią zarówno kompozycje z kręgu francuskiego impresjonizmu, jak i niemieckiego romantyzmu. Dwie skontrastowane wyrazowo części koncertu połączy dzieło Vulnerasti cor meum Jana Krutula do tekstu z biblijnej Pieśni nad Pieśniami, powstałe specjalnie na zamówienie NFM. Kompozycja ta płynnie przeniesie nas ze sfery sacrum w rejony bliższe ludzkim emocjom i namiętnościom.
Podczas koncertu usłyszymy m.in. kompozycje religijne zarejestrowane na dwóch ostatnich płytach Chóru NFM: De profundis (2016) oraz Ubi caritas (2018), zawierających utwory polskich kompozytorów, w tym Ubi caritas Pawła Łukaszewskiego, Chwali, dusze moja, Gospoda Romualda Twardowskiego, Beatus vir Miłosza Bembinowa czy De profundis Marcina Łukaszewskiego. Są one przykładami współczesnej polskiej twórczości chóralnej do tekstów psalmów biblijnych. Wysłuchamy trzech motetów chóralnych a capella: Os justi meditabitur sapientiam Brucknera, Magnum Mysterium Francisa Poulenca – utworu utrzymanego w eklektycznym stylu do tekstu responsorium z liturgii Bożego Narodzenia –oraz skomponowanego dla ewangelickiej katedry w Berlinie Denn er hat seinen Engeln befohlen na ośmiogłosowy chór autorstwa Feliksa Mendelssohna Bartholdy’ego, który w późniejszym opracowaniu wszedł w skład oratorium Elijah Wybór tej kompozycji jest nawiązaniem do udziału Chóru NFM w serii nagrań wielkich oratoriów pod dyrekcją Paula McCreesha. Współpraca z tym wybitnym muzykiem stanowiła istotny etap w rozwoju Chóru NFM. Na tle pozostałych kompozycji z pewnością wyróżniać się będą dwa utwory z towarzyszeniem fortepianu, wymienione już Vulnerasti cor meum oraz Madrigale op. 35 Gabriela Faurégo, podkreślające rolę pianistki Katarzyny Neugebauer-Jastrzębskiej w funkcjonowaniu zespołu. Madrigal to żartobliwa pieśń do słów Armanda Silvestre’a , w której młodzi mężczyźni i kobiety oskarżają się nawzajem o egoizm i okrucieństwo w sprawach sercowych. Utwór powstał jako prezent ślubny dla André Messagera, przyjaciela i byłego ucznia Faurégo. W pierwszej wersji z 1883 roku, którą zaprezentuje Chór NFM, obsada ograniczała się do czterech głosów wokalnych z akompaniamentem fortepianu. Później kompozytor włączył Madrygal w formie orkiestrowej do swojej suity orkiestrowej Masques et bergamasques z 1919 roku.