Alias to utwór jednoczęściowy, napisany w technice musique surrealistique. Inaczej niż w poprzednich utworach Hanny Kulenty nie znajdziemy w nim zestawień kontrastujących, współgrających albo współzawodniczących ze sobą wątków muzycznych. Jego forma oparta jest tylko na jednym temacie, powielanym, przekształcanym, rozciąganym i zacieśnianym w czasie zarówno muzycznym, jak i niemuzycznym. Struktura utworu umożliwia płynne i naturalne przenikanie się tych dwóch czasów na zasadzie swoistego perpetuum mobile.
Odczucie, które kompozytorka ma zamiar wywołać, można porównać do tego towarzyszącego obserwacji surrealistycznych obrazów holenderskiego artysty grafika M.C. Eschera. Tak jak w dziełach Eschera ukazujących np. schody, które jednocześnie prowadzą do góry, jak i w dół, a my nie potrafimy ocenić, w którym momencie zmienia się kierunek, tak w muzyce kompozytorka chce uzyskać współistnienie płaszczyzn czasoprzestrzennych, bez wywoływania wrażenia, że coś się nagle zmieniło.
Liczba miejsc na projekty zaplanowane w salach i pomieszczeniach NFM jest ograniczona. Bezpłatne wejściówki wydawane będą bezpośrednio przed wydarzeniem, przy wejściu do sali. Wcześniejsza rezerwacja wejściówek nie jest możliwa.
Projekt jest częścią Galerii Dźwięków – wydarzenia specjalnego festiwalu Musica Polonica Nova.