Sara Dragan  / fot. Archiwum artystki
Sara Dragan / fot. Archiwum artystki
Koncerty kameralne
Wirtuozowski poranek
08.01.2023
niedz.
12:30
NFM, Sala Czerwona
Program:

G. Tartini Sonata g-moll „ Z diabelskim trylem”
T.A. Vitali Chaconne
E. Chausson Poème op. 25
N. Paganini I palpiti – wariacje op. 13 (oprac. F. Kreisler)
H.W. Ernst Grand Caprice wg „Króla olch” F. Schuberta op. 26
C. Saint-Saëns Caprice d'apres l'Etude en forme de Valse ze zbioru Six études op. 52 (oprac. E. Ysaÿe)
J. Hubay Carmen – fantasie brillante

Pobierz omówienie
Wykonawcy:

Sara Dragan – skrzypce
Sławomir Cierpik – fortepian

Lokalizacja:
NFM, Sala Czerwona
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 55 zł

Sara Dragan jest jedną z najbardziej obiecujących polskich skrzypaczek młodego pokolenia. Podczas recitalu z towarzyszeniem pianisty Sławomira Cieplika wykona szereg wirtuozowskich dzieł barokowych i romantycznych z zagranicznej literatury skrzypcowej.

Koncert instrumentalistki będzie swoistym przeglądem powstałych na przestrzeni setek lat najwspanialszych kompozycji przeznaczonych na skrzypce. Wśród nich znajdą się efektowna Sonata g-moll „Z diabelskim trylem” Giuseppe Tartiniego czy Chaconne Tomasa Antonia Vitaliego z epoki późnego baroku. Ze skrzypcami słusznie kojarzy się bezpośrednio postać ich legendarnego wirtuoza, Niccolò Paganiniego. I Palpiti op.13  jego pióra to przeznaczony na skrzypce solo prawdziwie wirtuozowski popis przepełniony licznymi trudnościami technicznymi oraz wyszukanymi harmoniami. Tego poranka zabrzmi również dzieło uznawanego za godnego następcę Paganiniego skrzypka i kompozytora – Heinricha Wilhelma Ernsta. Swoje Grand Caprice oparł na balladzie Król Olch Franza Schuberta, eksplorując możliwości tkwiącej w nim esencji romantyzmu. Dzieło poprzedzi niezwykle temperamentny w wyrazie Caprice d’apres l’Etude en forme de Valse ze zbioru Six études op. 52 Camille’a Saint-Saënsa w opracowaniu wybitnego belgijskiego kompozytora i skrzypka – Eugène’a Ysaÿe’a. To jemu dedykowane zostało także niewielkich rozmiarów, acz zachwycające od pierwszych dźwięków subtelnością brzmienia, Poème op. 25 Ernsta Chaussona, powstałe w 1896 roku. Dzieło zabrzmi w wersji na skrzypce i fortepian. Koncert zwieńczy Carmen – fantasie brillante na skrzypce i fortepian wielkiego węgierskiego skrzypka i kompozytora – Jenő Hubaya.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

Szaleństwo powtórzeń
{oh!} kameralnie
13.02
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Tzigane – Matinée
Duo Viaggiante
23.02
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Trio Barragán
Barragán / Wildschut / Dupree
27.02
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Kup bilet
Ostatnie bilety!
Carmen Fantasie – Matinée
Karolina Podorska / Grzegorz Skrobiński
02.03
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Recital Anastasii Kobekiny
Luka Okros
06.03
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Nowe pokolenie
Cheng / Errera / Grier/ Rafalimanana
20.03
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Taniec motyla
Ignacy Lisiecki
03.04
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Powiew wiosny
Belfiato Quintet / LutosAir Quintet
06.04
niedz.
12:30
NFM, Sala Kameralna
Orava Quartet
 
10.04
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Recital Richarda Lina
Kenneth Broberg
24.04
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Kilka słów o miłości
Aldona Bartnik / Naruhiko Kawaguchi
01.05
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Royal String Quartet
 
15.05
czw.
19:00
NFM, Sala Kameralna
Recital Hayato Sumino
Zakończenie sezonu koncertów kameralnych
05.06
czw.
19:00
NFM, Sala Czerwona
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się