Jak sami o sobie piszą – wykonują utwory zaangażowane i angażujące, często porzucają swoje instrumenty na rzecz kabli, keyboardów, tańca i śpiewu. W skład Ensemble Kompopolex wchodzą Aleksandra Gołaj, Rafał Łuc i Jacek Sotomski. W ramach festiwalu Musica Electronica Nova wystąpią wspólnie podczas koncertu na Tamce, wykonując szereg powstałych w ostatnich latach utworów należących do nurtu muzyki najnowszej, w tym wiele premierowych.
Triggered to utwór skomponowany specjalnie dla Ensemble Kompopolex. W skład obsady wykonawczej wchodzą obiekty, akordeon, elektronika i stroboskop. Punktem wyjścia do stworzenia kompozycji były dźwięki subiektywnie odczuwane jako stymulujące – zmieniające osobiste wrażenia psychofizyczne. Stąd też w kompozycji znalazły się skrajnie różne brzmienia, splątane w jedną tkankę – począwszy od tych kojarzonych z nurtem ASMR poprzez te industrialne aż do osadzonych w estetyce noise.
Z myślą o składzie zespołu powstał także utwór BANKSY________ na akordeon, samplery i ścieżkę audio Olgierda Żemojtela. Główną tkanką dźwiękową są w nim zniekształcone nagrania cytatów słynnego brytyjskiego artysty graffiti. Rafał Ryterski w Breathe powraca do 2020 roku, przełomowego pod pewnym kątem dla historii ludzkości. Nie chodzi tu wyłącznie o pandemię, ale także zmiany społeczne zachodzące na całym świecie. Punktem wyjścia dla kompozytora jest oddech – jego obecność w przestrzeni publicznej, wspólnotowość, jednostkowość oraz ewentualny jego brak spowodowany działaniem drugiego człowieka. W Body X Ultra, które zostanie prawykonane przez muzyków, Marta Śniady zadaje z kolei pytania o rolę dizajnu we współczesnym świecie. Przedmioty użytkowe pozwalają człowiekowi na amplifikację możliwości ciała. Sztuka natomiast to trudniej uchwytny, wymykający się określeniom świat idei. A co jeśli ten podział zaczyna się zacierać? Gdzie jest granica między sztuką a dizajnem, technologią a ciałem, codziennością a pięknem
Spośród kompozycji zagranicznych twórców zabrzmi Brainzaps Kelley Sheehan – utwór będący dźwiękowym odzwierciedleniem „drgawek mózgowych”, często opisywanych jako uczucie przypominające krótkie wstrząsy elektryczne w głowie, które czasem promieniują na inne części ciała. Jest bezbolesne, choć nie pozostawia obojętnym całego systemu. W SALT WATER Jorge Sánchez-Chiong koncentruje się wokół jednego z kanonów pióra Johanna Sebastiana Bacha. Modulujący materiał kompozytor poszerza o dodatkowe komponenty, w tym m.in. repetycje nadające mu zupełnie nowego kontekstu. Wykreowany kontrast pomiędzy porządkiem, a chaosem staje się główną osią jego dzieła. „Potencjalny rozkład i nietrwałość naszej rzeczywistości, dwoistość odzwierciedlająca paradoksalny charakter istnienia, w którym utrata i odnowa są ze sobą nierozerwalnie splecione” – słowa te opisują z kolei Chasm, a więc nowe dzieło ukraińskiej kompozytorki młodego pokolenia – Katariny Gryvul.