Vincent Kozlovsky / fot. Grzegorz Mart
Musica Electronica Nova
AUDIODROME
20.05.2023
sob.
19:00
NFM, Sala Główna
Program:

Krzysztof Wołek SPIN na orkiestrę symfoniczną i live electronics (2017)
***  
Sebastian Rivas Esodo infinito. La scomparsa delle lucciole na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2015/2016)
Daniele Ghisi On and on and on and on and on and Finally na orkiestrę symfoniczną i live electronics (2022/2023) *
***
Fausto Romitelli Trash TV Trance na gitarę elektryczną solo (2002)
Fausto Romitelli Dead City Radio. Audiodrome na orkiestrę symfoniczną (2003)

*premiera

Wydawcą utworów Krzysztofa Wołka jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne

 

Wykonawcy:

Vincent Kozlovsky – dyrygent
Kobe Van Cauwenberghe – gitara elektryczna
Tempo Reale (Francesco Canavese, Damiano Meacci), Krzysztof Wołek, Daniele Ghisi, Sebastian Rivas – live electronics
NFM Filharmonia Wrocławska

Czas trwania:
100 minut
Lokalizacja:
NFM, Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław
Cennik:
od 20 do 65 zł

Podczas koncertu symfonicznego z udziałem artystów tworzących elektronikę na żywo oraz NFM Filharmonii Wrocławskiej nastąpi fuzja klasyki z tym, co nowe. Muzycy wykonają dzieła zagranicznych twórców – pochodzących z Włoch Daniele Ghisiego oraz Fausta Romitellego, a także urodzonego we Francji Sebastiana Rivasa. Wieczór rozpocznie wykonanie utworu SPIN na orkiestrę symfoniczną i elektronikę jednego z najbardziej znanych współczesnych kompozytorów – Krzysztofa Wołka. 

SPIN na wielką orkiestrę symfoniczną i live electronics to utwór w którym architektura sali koncertowej stała się inspiracją dla stworzenia kompozycji łączącej dźwięk orkiestry z otaczającym ją audytorium za pomocą  systemu głośników umieszczonych nad sceną i wokół publiczności. Tytuł utworu można tłumaczyć z angielskiego jako obrót, rotację, lub wirowanie, ale ważne są również jego brzmieniowe skojarzenia z polskim spinaniem i spięciem. Orkiestra zostaje spięta z systemem elektrycznym i głośnikami. Spięcie, zwarcie elektryczne jest niezwykle istotnym elementem pracy z elektroniką. Dlatego założeniem kompozycji jest  wykorzystane idei spięcia, zarówno jako czysto muzycznej inspiracji  jak i rozwiązania technicznego.

Struktura kompozycji On and on and on and on and on and finally na orkiestrę symfoniczną i elektronikę Daniele Ghisiego opiera się na iluzji tempa: w każdym momencie utworu słuchacz będzie miał wrażenie nieustannego acceleranda. Podobne iluzje, dziś dobrze znane, sięgają badań uczonych i kompozytorów, takich jak Jean-Claude Risset. Iluzje te są zwykle tworzone przez utrzymywanie odpowiednio zsynchronizowanych warstw rytmiczno-harmonicznych, z których każda występuje następnie w tempie podwajającym jej poprzedni wariant.

 „W centrum mojej twórczości leży idea traktowania dźwięku jako materiału, w którym można się zanurzyć, by bliżej poznać jego charakterystykę: porowatość, świetlistość, gęstość i elastyczność. Jest to swoista rzeźba dźwięku, instrumentalna synteza dążąca w kierunku zniekształceń i interferencji, również dzięki stosowaniu rozwiązań elektroakustycznych” – tak wypowiadał się o swoim dorobku artystycznym Fausto Romitelli. Jego Trash TV Transe na gitarę elektryczną solo i Dead City Radio – Audiodrome na orkiestrę symfoniczną zwieńczą koncert w Sali Głównej.

NFM Audio Player - obsługa komponentu Event

NFM Video Panel - obsługa komponentu Event

UWAGA! Ten serwis używa cookies.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Czytaj więcej…

Rozumiem
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się