Akademia Orkiestrowa NFM

Dla kogo?
Dla młodych muzyków

Rodzaj wsparcia
Warsztaty, próby otwarte

Nabór dodatkowy
Do 10 października 2024 r.

Z przyjemnością informujemy, że – na podstawie nadesłanych zgłoszeń – do projektu Akademia Orkiestrowa NFM w sezonie 2024/2025 zakwalifikowane zostały następujące osoby (kolejność alfabetyczna): 

SKRZYPCE
– Julia Kościukiewicz 
– Julia Kuzyk 
– Piotr Lasota
– Bartosz Paczkowski 
– Emilia Pióro 
– Przemysław Prucnal
– Alesia Viarenich

 
ALTÓWKI
– Weronika Czerżyńska
– Aleksandra Jagielska
– Davide Pizzo 
– Karolina Reguła
 
 
WIOLONCZELE
– Izabela Cieślarek
– Magdalena Kirejczyk
– Paulina Kulus
– Dagmara Michalak
– Piotr Rościszewski

 
FLETY
– Kaja Morawiec
– Angela Sanfeix Tarin
– Oliwia Wantulok

 
OBOJE
– Oliwia Czapnik
– Natalia Goś
– Jakub Kramarz

 
KLARNETY
– Klaudiusz Kordaszewski
– Joanna Krupa
– Sylwia Mękarska

 
FAGOTY
– Weronika Mantur
– Agata Przyłucka

 
Serdecznie gratulujemy i – UWAGA! – ogłaszamy dodatkowy nabór dla skrzypiec, altówek i kontrabasów. Termin zgłoszeń upływa w dniu 10 października 2024 r. (czwartek) o północy. Zachęcamy do przesyłania zgłoszeń!

O PROJEKCIE

Akademia Orkiestrowa NFM to projekt Narodowego Forum Muzyki, którego celem jest profesjonalne przygotowanie młodych muzyków do pracy w orkiestrach. Poprzez comiesięczne zajęcia prowadzone przez koncertmistrzów, liderów NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz zaproszonych gości, uczestnicy Akademii mają wyjątkową możliwość odbycia praktycznych i kompleksowych szkoleń, które pomogą im sprostać wysokim wymaganiom stawianym muzykom orkiestrowym.

Młodzi instrumentaliści zostaną wyselekcjonowani do udziału w Akademii Orkiestrowej na podstawie nadesłanych nagrań. W trakcie trwających od października 2024 do maja 2025 roku zajęć zapoznają się oni z ogólnymi zasadami pracy w orkiestrze, poznają poszczególne style i zasady wykonawstwa, posiądą umiejętność wzajemnego słuchania się i kreowania wspólnej barwy, frazy i interpretacji.

Zajęcia instrumentalne prowadzone będą w czterech blokach:
zajęcia indywidualne – skoncentrowane na indywidualnych potrzebach każdego uczestnika. W ich trakcie koncertmistrzowie i liderzy mają szansę udzielić każdemu spersonalizowanych wskazówek, pomóc w pokonaniu poszczególnych trudności i przygotować do przyszłych przesłuchań orkiestrowych (poprzez pomoc w przyswojeniu żelaznego repertuaru audycji oraz przekazanie sposobów na panowanie nad stresem);
zajęcia sekcyjne – poświęcone problemom właściwym dla poszczególnych sekcji instrumentów (skrzypce, altówki, wiolonczele, kontrabasy, flety, oboje, klarnety, fagoty). W czasie tych zajęć będziemy mieli szansę na opanowanie wspólnej artykulacji, dynamiki, agogiki i intonacji;
zajęcia orkiestrowe – dadzą szansę na poznanie szerokiego wachlarza repertuaru orkiestrowego oraz na przekucie w doświadczenie wiedzy zdobytej w trakcie zajęć indywidualnych i sekcyjnych, a także okazję do współpracy z najwyższej klasy muzykami.
praktyki w NFM Filharmonii Wrocławskiej – dzięki czynnemu udziałowi w próbach i koncercie w wybranych projektach NFM Filharmonii Wrocławskiej uczestnicy będą mieli wyjątkową okazję do podpatrzenia sposobu pracy w profesjonalnej orkiestrze, siedząc obok doświadczonych muzyków.

Projekt Akademii Orkiestrowej NFM w nadchodzącym sezonie zwieńczy koncert finałowy, który odbędzie się w czwartek, 8 maja 2025 r. w Sali Głównej NFM.

Równolegle do zajęć instrumentalnych przez cały czas trwania Akademii odbywać się będą spotkania prowadzone przez nauczyciela przygotowania fizycznego i mentalnego dla muzyków. Wykłady i warsztaty poprowadzi Isia Śmieszchalska, absolwentka francuskiego Institut Médecine des Arts (dyplom z Nagrodą Specjalną Jury przyznaną po raz pierwszy w blisko trzydziestoletniej historii Instytutu). W projekcie udział weźmie również Mathieu Spencer, chiropraktyk specjalizujący się w zdrowiu muzyków.


Próba otwarta Akademii Orkiestrowej NFM
Christoph Eschenbach
15.12
niedz.
11:00
NFM, Sala Czarna
Prowadzący
Radosław Pujanek – skrzypce

Radosław Pujanek jest I koncertmistrzem NFM Filharmonii Wrocławskiej.

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Bartosza Bryły oraz Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie u prof. Iwony Wojciechowskiej. Laureat konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych. Stypendysta m.in. Fundacji „Amadeus” oraz Fundacji Ewy Czeszejko-Sochackiej Promocja Talentu. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich i kameralnych, pracując pod kierunkiem m.in. Wandy Wiłkomirskiej, Wolfganga Marschnera, Charlesa Tregera, Petru Munteanu oraz członków Trio Fontenay i Kwartetu Camerata.

W latach 1999–2004 był członkiem Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia „Amadeus”, a w 2005–2006 – koncertmistrzem Orkiestry Filharmonii Poznańskiej. Występuje jako solista, kameralista i koncertmistrz w kraju i za granicą. Współpracuje m.in. ze Stuttgarter Kammerorchester i KSO w Norwegii.

Latem 2006 i 2007 roku, jako koncertmistrz i dyrygent, prowadził międzynarodową orkiestrę festiwalową w Roussas (Francja). Wraz z Lutosławski Quartet nagrał płytę Witold Lutosławski Opera omnia I. Muzyka kameralna (CD Accord), która zyskała nominację do nagrody Fryderyk 2008 i Wrocławskiej Nagrody Muzycznej. W 2011 roku jako gościnny koncertmistrz został zaproszony do udziału w premierze opery Tosca w Teatro Municipal w Santiago de Chile oraz w projekcie Don Giovanni realizowanym podczas Haydn-Festival w Eisenstadt (Austria), zwieńczonym nagraniem DVD live. Propagator i miłośnik kameralistyki, współpracuje z takimi artystami jak Agata Szymczewska, Ryszard Groblewski, Tomasz Strahl, Marcin Sikorski, Marcin Zdunik. Razem z Łukaszem Długoszem, Katarzyną Budnik-Gałązką i Rafałem Kwiatkowskim tworzy Kwartet Fletowy. Poza działalnością koncertową zespół ten nagrał materiał z utworami Krzysztofa Pendereckiego, Krzysztofa Meyera i Władysława Słowińskiego, zarejestrowany przez CD Accord. Płyta w przygotowaniu.
 

Artur Rozmysłowicz – altówki

Urodzony w Warszawie. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Błażeja Sroczyńskiego. W latach 2004–2006 stypendysta Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie mistrzowskiej prof. Jacka Glickmana. Jako muzyk solista na stałe związany jest z NFM Filharmonią Wrocławską. Członek Lutosławski Quartet. Doskonalił swe umiejętności m.in. u P. Zukermana, M. Tree, S. Kamasy, S. Popowa, członków Guarneri Quartet, Takács Quartet, Heine Quartet oraz Kwartetu Śląskiego. Zapraszany na festiwale muzyczne, m.in. takie jak: Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble, Wratislavia Cantans, Festiwal Beethovenowski, Festiwale Organowe w Szczecinie i Zakopanem, Łańcuch, La Frentana, Jazztopad, Pacific Music Festival (Sapporo – Japonia), Paxos International Music Festival (Grecja), festiwal Muzyka na Szczytach, Chopin i jego Europa, Muzyczne przestrzenie, Tansmania, Klara Festival w Brukseli. Jako kameralista występował również na festiwalach teatralnych, m.in. Edinburgh Festival Fringe, SESC Belenzinho (São Paulo).
Współpracował z London Symphony Orchestra, National Basque Orchestra, Sinfonia Juventus, Polską Orkiestrą Radiową, World Orchestra For Peace. Koncertował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in: Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą, Michaelem Tilsonem Thomasem, Valerym Gergievem, sir Colinem Davisem, Yakovem Kreizbergiem. Występował w większości krajów Europy, Azji oraz obu Ameryk.

Artur Tokarek – altówki

Altowiolista. Absolwent Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie J. Michalskiego (1991, dyplom z wyróżnieniem). Trzykrotnie był stypendystą Ministra Kultury i Sztuki. Jeszcze podczas studiów rozpoczął pracę jako muzyk solista w Orkiestrze Filharmonii Wrocławskiej (obecnie: NFM Filharmonia Wrocławska), a od 1993 r. jest jej pierwszym altowiolistą. Współpracował z Sinfonią Varsovią, Menuhin Festival Orchestra, Orkiestrą Kameralną Wratislavia, NFM Orkiestrą Leopoldinum, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej. Występuje też jako solista i kameralista, koncertując m.in. z J. Kaspszykiem, M. Pijarowskim, V. Kiradjievem, J. Staniendą, D. Stabrawą. Jednym z jego ważniejszych dokonań w ostatnim czasie było europejskie prawykonanie Koncertu na altówkę Ch.B. Raego pod batutą kompozytora. Artysta gra obecnie na niemieckim instrumencie nieznanego autora z przełomu XVII i XVIII w., będącym własnością Narodowego Forum Muzyki.

Maciej Młodawski – wiolonczele

Urodził się w 1981 roku w Warszawie. Koncertmistrz wiolonczel NFM Filharmonii Wrocławskiej i członek Lutosławski Quartet. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i prof. Andrzeja Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Studiował również gościnnie w Hochschule für Musik Augsburg pod kierunkiem Juliusa Bergera i Sebastiana Hessa. Jest laureatem Konkursu Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego w Poznaniu oraz Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Jako solista występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, m.in. inaugurując sezon 2008/2009 pod batutą Maestro Jacka Kaspszyka, był także jednym z dwóch solistów (obok Garricka Ohlssona) na trzytygodniowym tournée orkiestry po Stanach Zjednoczonych. Dokonał również polskiego prawykonania utworu Ståle Kleiberga Dopo na wiolonczelę wiolonczelę i orkiestrę smyczkową.

Koncertuje w Polsce i za granicą jako członek Lutosławski Quartet, a także w duecie z pianistką Agnieszką Przemyk-Bryłą. Jako solista i kameralista brał udział m.in. w festiwalach Wratislavia Cantans, Ensemble, Muzyka na szczytach, Łańcuch, Forum Lutosławskiego, Hong Kong Arts Festival czy Klara Festival w Brukseli, a także innych festiwalach w Polsce, Turcji, Grecji, Belgii, Chinach i Korei Płd. Występował również w wielu innych krajach Europy i Azji. Dokonał wielu nagrań płytowych zarówno jako pierwszy wiolonczelista orkiestry symfonicznej, jak również  z Lutosławski Quartet. Na nominowanej do Fryderyka płycie Witold Lutosławski – Opera Omnia 01 znajduje się też jego wykonanie Wariacji Sacherowskiej, oraz Bukoliki na altówkę i wiolonczelę nagrane z Arturem Rozmysłowiczem.

Maciej Kłopocki – wiolonczele

Wiolonczelista. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie S. Firleja. W latach 2001–2006 pełnił funkcję I wiolonczelisty NFM Orkiestry Leopoldinum, jednocześnie w sezonie 2005/2006 był II koncertmistrzem wiolonczel Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej. Od 2006 r. jest koncertmistrzem NFM Filharmonii Wrocławskiej. Jako gościnny koncertmistrz wiolonczel występuje z Hafnia Chamber Orchestra, Wrocław Score Orchestra, West Side Sinfoniettą i CCC Orchestra. Koncertuje również solo i kameralnie, współpracując z AUKSO – Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy i Silius Trio, którego jest założycielem. Od 2005 r. prowadzi klasę wiolonczeli w Zespole Szkół nr 9 we Wrocławiu. W 2018 r. uzyskał stopień doktora w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

 

 

Damian Kalla – kontrabas

Urodził się w Gliwicach, w 1985 roku ukończył Państwowe Liceum Muzyczne w Katowicach w klasie kontrabasu Waldemara Tamowskiego, w 1990 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej we Wrocławiu pod kierunkiem Ireny Olkiewicz. Podczas studiów brał udział w kilku konkursach kontrabasowych, m.in. w Poznaniu i w Markneukirchen. W latach 1989-1991 pracował w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Legnicy jako pedagog klasy kontrabasu. Od 1990 roku zatrudniony w Filharmonii Wrocławskiej na stanowisku kontrabasisty, od 2007 r. muzyka-solisty. W latach 1994-2004 wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Kontrabasistów.
Równolegle z pracą w orkiestrze symfonicznej prowadzi działalność kameralną – w latach 2002-2004 był liderem grupy kontrabasów orkiestry kameralnej Filharmonii Wrocławskiej. Współpracował także z innymi zespołami kameralnymi, m.in. orkiestrą kameralną „Giovanni Virtuosi”. Od 2004 roku łączy go stała współpraca z Orkiestrą Kameralną „Wratislavia”, a także z zespołem „Artlibitum”. Uczestniczył w wielu festiwalach w kraju i za granicą, takich jak Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Festiwal Muzyki Kameralnej „Wieczory w Arsenale”, Festiwal Musica Polonica Nova, Wratislavia Cantans, Rheingau Musik Festival, Festival Cervantino w Meksyku. Razem z orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Orkiestrą Kameralną „Wratislavia” dokonał wielu nagrań płytowych i radiowych.

Jan Krzeszowiec – flety

Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie Jerzego Mrozika (dyplom z wyróżnieniem). Doskonalił swoje umiejętności także u Andrása Adorjána, Patricka Gallois, Juliusa Bakera, Jánosa Bálinta, Petera-Lukasa Grafa, Jeanne Baxtresser, Miriam Nastasi i in. Laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów fletowych, m.in. w Warszawie, Krakowie, Bukareszcie, Aversie, oraz stypendysta Ministra Kultury i Sztuki, Marszałka Województwa Śląskiego i programu stypendialnego „zDolny Śląsk”.

Jako solista koncertował m.in. z orkiestrami Filharmonii Pomorskiej, Filharmonii Śląskiej (Koncert na dwa flety Franza Dopplera w duecie z Claudim Arimanym), NFM Filharmonią Wrocławską, Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Muzyki Nowej, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Z Chopin Academia Orchestra wystąpił na estradzie Filharmonii Narodowej w Warszawie.

Współtworzy kwintet dęty LutosAir Quintet, z którym regularnie nagrywa i koncertuje w Polsce i za granicą. Współpracuje również z takimi zespołami, jak Trio smyczkowe Aristos, Lutosławski Quartet czy Kwartet Śląski. Jako kameralista gościł na licznych festiwalach (Chopin i Jego Europa, Musica Electronica Nova, La Folle Journée, London Jazz Festival), grając z wybitnymi muzykami, takimi jak Nelson Goerner, José Gallardo, Erzhan Kulibaev, Lena Neudauer, Marcin Zdunik, Agata Zubel czy Wayne Shorter. Wziął udział w prawykonaniu utworów Krzysztofa Meyera, Pawła Hendricha, Zbigniewa Bargielskiego, Rafała Augustyna, Michała Pawełka, Piotra Ślęczka, Ryszarda Osady, Aleksandra Nowaka.

Od 2001 roku pełni funkcję flecisty solisty w Orkiestrze Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej, obecnie NFM Filharmonii Wrocławskiej. Współpracował także wieloma innymi zespołami symfonicznymi i kameralnymi, jak np. Sinfonia Varsovia czy AUKSO Orkiestra Kameralna miasta Tychy.
Jan Krzeszowiec pracuje obecnie na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, a także na swojej macierzystej uczelni we Wrocławiu, gdzie w 2019 roku uzyskał stopień doktora.

Mar Sala Romagosa – flet piccolo

Mar Sala Romagosa ukończyła Conservatorio Superior de Música del Liceu (Barcelona) pod kierunkiem Christiana Farroniego, studia magisterskie u Myriam Graulus w Koninklijk Conservatorium Gent (Belgia) oraz orkiestrowe w zakresie gry na flecie piccolo pod kierunkiem Petera Verhoyena w Koninklijk Conservatorium Antwerpen (Belgia). Mar Sala była półfinalistką NFA Piccolo Competition 2020 oraz Gazzelloni Piccolo Competition 2021. Artyska była członkinią Ictus and Spectra Ensemble Academy. Jest także członkinią założycielką zespołu muzyki nowej Nemø.

Justyna Stanek – oboje

Oboistka. W 2013 r. ukończyła Akademię Muzyczną im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie T. Miczki. Jest laureatką konkursów w kategorii solowej oraz kameralnej. Jako solistka zagrała z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Śląskiej podczas koncertu dyplomantów oraz z NFM Filharmonią Wrocławską pod batutą Giancarlo Guerrero. Współpracowała z takimi zespołami jak Orchestre Philharmonique de Marseille, Praska Orkiestra Kameralna, Narodowa Orkiestra Polskiego Radia, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, AUKSO – Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, z którymi brała udział w licznych festiwalach w Polsce i za granicą. W 2019 r. uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych. Od 2013 r. pracuje w NFM Filharmonii Wrocławskiej na stanowisku muzyka solisty, jest również wykładowcą AM we Wrocławiu.

Franciszek Olszowski – rożek angielski

Studiował na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie oboju Tytusa Wojnowicza. W latach 2008-2022 roku był oboistą Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie a w latach 2009-2017 oboistą Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Współpracował z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach (2017-2019) oraz z wieloma orkiestrami w Polsce. Zdobywca pierwszych miejsc na konkursach zespołów kameralnych. Od 2022 solista-rożkista NFM Filharmonii Wrocławskiej.

Maciej Dobosz – klarnety

Klarnecista. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie J. Tatarczyka. Brał udział w kursach mistrzowskich u tak znakomitych pedagogów klarnetu jak G. Dangain czy P.-M. Dijcks. Jest laureatem konkursów ogólnopolskich. Był pierwszym klarnecistą w Orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Współpracował z kilkoma zespołami kameralnymi, takimi jak NFM Orkiestra Leopoldinum, Orkiestra Kameralna Wratislavia, Morphing Chamber Orchestra (obecnie: Vienna Morphing Orchestra). Jest członkiem LutosAir Quintet (zespołu Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu) oraz pierwszym klarnecistą NFM Filharmonii Wrocławskiej.

Alicja Kieruzalska – fagoty

Fagocistka. Urodziła się w Toronto. Jest absolwentką Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart w klasie prof. Marca Engelhardta oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie u prof. Bogumiła Gadawskiego. W 2011 roku z wyróżnieniem ukończyła również studia podyplomowe w Stuttgarcie. Była stypendystką Ministra Kultury, Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, DAAD oraz Musikstiftung L-Bank Karlsruhe.

Jako solistka, kameralistka oraz muzyk orkiestrowy koncertowała w większości krajów Europy, w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Japonii i Egipcie. Współpracowała m.in. z operami w Hamburgu i Stuttgarcie, Württembergischen Kammerorchester Heilbronn, Thüringen Philharmonie Gotha, Sinfoniettą Cracovią, AUKSO – Orkiestrą Kameralną Miasta Tychy i NFM Orkiestrą Leopoldinum. Ukończyła praktykę orkiestrową w Ludwigsburger Akademie i Junge Oper Stuttgart, była także stypendystką fundacji muzyki kameralnej Villa Musica (Niemcy). W latach 2006–2009 była fagocistką i kontrafagocistką Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. W latach 2009–2011 była fagocistką solistką Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. W 2014 roku odbyła trial jako Principal Bassoon w Royal Philharmonic Orchestra w Londynie. Od 2010 roku jest fagocistką solistką NFM Filharmonii Wrocławskiej, współtworzy również kwintet dęty LutosAir Quintet.

 

Uczestnicy Akademii Orkiestrowej NFM
2023/2024

AO 2023/2024

SKRZYPCE
– Iga Dąbrowska
– Hanna Grozik
– Anna Gruszczyńska
– Natalia Grzegorczyk
– Izabela Ignatowska
– Łukasz Januszkiewicz
– Alicja Lehwark
– Lena Łoginowicz
– Daria Siwonia
– Aleksandra Sowa
– Wiktoria Suder
 
ALTÓWKI
– Aleksandra Dukat
– Olga Kuchareczko
– Magdalena Niedźwiecka
– Maciej Skibiński
– Anna Zakrzewska
 
WIOLONCZELE
– Matylda Adamus
– Michalina Jastrzębska
– Kamila Łuczka
– Julia Serafin
– Juliusz Sójka
– Julia Wajer

KONTRABAS
– Joanna Zabłocka
 
FLETY
– Małgorzata Bobińska
– Amelia Grenda
– Weronika Zych

OBOJE
– Magdalena Basaj
– Piotr Grądzki
– Weronika Trentowska
 
KLARNETY
– Katarzyna Antosz
– Weronika Cichy
– Przemysław Juchniewicz
 
FAGOTY
– Martyna Żukowska

2022/2023

AO 2022/2023

SKRZYPCE
– Cecylia Chinek
– Krystyna Dulemba
– Hanna Grozik
– Łukasz Januszkiewicz
– Milena Krupińska
– Justyna Liber
– Julia Mazurek
– Aleksandra Panasiuk
– Weronika Robak
– Magdalena Rzechowska
– Adrianna Sinkowska
– Paulina Skorodziej
– Julia Stompór
– Maryia Traihel
– Weronika Wójtowicz

ALTÓWKI
– Aleksandra Dukat
– Konrad Janus
– Zofia Lewandowska
– Barbara Olearczyk

WIOLONCZELE
– Monika Butryn
– Cyprian Janiszewski
– Aleksandra Kowal
– Kamila Łuczka
– Izabela Skaruz
– Maria Stawska
– Vladislava Tatartseva

KONTRABASY
– Zofia Janota
– Aleksandra Jaworska
– Jan Kulpa

FLETY
– Natalia Gładkowska
– Justyna Adamczyk
– Danuta Stawiarz

OBOJE
– Martyna Jankowska
– Zofia Frączek
– Katarzyna Mrozek

KLARNETY
– Alicja Olekszak
– Magda Lipska
– Maciej Łuszczewski

FAGOTY
– Grzegorz Majcher
– Krystyna Milaniak

2021/2022

AO 2021/2022


SKRZYPCE
– Marcjanna Derentowicz
– Daria Domachowska
– Agata Doszczak
– Julia Fejdasz
– Zuzanna Gajos
– Aleksandra Głuch
– Anna Kisielewska
– Kaya Kotarski
– Marija Lalović
– Aniela Lembryk
– Justyna Liber
– Marta Lis
– Jarosław Rzepa
– Agata Serafin
– Emilia Stańczyk

ALTÓWKI
– Klara Chinek
– Jan Cieszyński
– Maria Kapsiak
– Michał Kubica
– Zofia Lewandowska
– Agata Majchrzak
– Iwona Piskorska

WIOLONCZELE
– Adrianna Ciemińska
– Weronika Duchniewicz
– Stanisław Giłka
– Gabriela Karpiesiuk

KONTRABAS

– Adam Danowski
– Jakub Kaczmarczyk

2020/2021

AO 2020/2021


SKRZYPCE
– Weronika Błaszczyńska
– Olivia Bujnowicz
– Andżelika Chorzempa
– Agata Doszczak
– Kamila Fediuk
– Sylwia Gołębiowska
– Aleksandra Głuch
– Julia Hila
– Julia Iskrzycka
– Maria Kapsiak
– Ewelina Korczakowska
– Miriam Kozak
– Agata Krystek
– Ewa Ptak
– Aleksandra Rorot
– Joanna Rybak
– Agata Serafin
– Karolina Urbaniak
– Maria Zborowska

ALTÓWKI
– Katarzyna Cioch
– Natalia Gidlewska
– Agata Majchrzak
– Weronika Milik
– Agnieszka Piotrowska
– Anna Zaryczna

WIOLONCZELE
– Dominika Chodakowska
– Jakub Grzelachowski
– Małgorzata Namiot
– Aneta Stefańska
– Alicja Szydłowska
– Maciej Włodarski

KONTRABAS
– Paweł Wołkowski

AO 2019/2020

SKRZYPCE
– Weronika Błaszczyńska
– Kamila Fediuk
– Sylwia Gołębiowska
– Julia Hila
– Ewelina Korczakowska
– Miriam Kozak
– Joanna Rybak
– Agata Serafin
– Karolina Urbaniak
– Maria Zborowska

ALTÓWKI
– Katarzyna Cioch
– Marta Tarsa
– Karolina Bednarz

WIOLONCZELE
– Aleksandra Czarnocka
– Jakub Grzelachowski
– Jan Pasławski
– Maciej Włodarski

KONTRABASY
– Krzysztof Bylica
– Paweł Wołkowski

 

2018/2019

AO 2018/2019

SKRZYPCE
– Katarzyna Deja
– Aleksandra Kryńska
– Olga Nurkowska
– Santiago Rodríguez Perez
– Alicja Ptasiński
– Maria Szafarska

ALTÓWKI
– Dominika Dudek
– Magdalena Krawczyk
– Wiktoria Nizio
– Małgorzata Szczepanowska

WIOLONCZELE
– Magdalena Jarząbek
– Barbara Kaczmarek
– Ewa Leszczyńska
– Edyta Słomska

KONTRABASY
– Miłosz Madejski
– Bogusz Tworek
– Mateusz Wadowski

2017/2018

AO 2017/2018

SKRZYPCE
– Agata Front
– Karolina Ganczar
– Zuzanna Janczak
– Dominika Kusek
– Dobromir Lesiak
– Marta Lucjan
– Ewa Piróg
– Aleksandra Rymarowicz
– Kinga Sobecka
– Marek Ulański
– Dominika Witowicz

ALTÓWKI
– Edyta Butor
– Iga Czarnota
– Wojciech Koczur
– Marzena Malinowska
– Wiktoria Nizio
– Barbara Rogala

WIOLONCZELE
– Adam Garnecki
– Ewa Kauf
– Monika Krasicka
– Marta Ryś

KONTRABAS
– Aneta Paneth

FLETY
– Maria Gromińska
– Magdalena Nekanda Trepka
– Ewa Sawicka

PUZON TENOROWY
– Filip Szymula

PUZONY BASOWE
– Christian Rietdorf
– Jan Szymański

PERKUSJA
– Eliza Kurowska
– Wojciech Natkaniec
– Antoni Olesik

2016/2017

AO 2016/2017

SKRZYPCE

  • Vida Bobin-Sokołowska
  • Aleksandra Kmiotek
  • Julia Kołpanowicz
  • Malwina Teresa Kulisiewicz
  • Marzena Malinowska
  • Maria Nowak
  • Anna Pacholczak
  • Joanna Paluch
  • Agnieszka Sawicka
  • Joanna Trzaska
  • Małgorzata Wojciechowska

ALTÓWKI

  • Ewa Kuśnierz
  • Agnieszka Siatkowska
  • Natalia Woźniak

WIOLONCZELE

  • Zuzanna Dzienniak
  • Marta Salamon
  • Magdalena Abramowicz
  • Anna Papierz
  • Elżbieta Rychwalska

KONTRABASY

  • Miłosz Madejski
  • Aneta Paneth

PERKUSJA

  • Robin Błaszkiewicz
  • Mikołaj Graczyk
  • Eliza Kurowska
     
2015/2016

 

 AO 2015/2016

SKRZYPCE

  • Liubov Betlinska
  • Bogumiła Dąbrowska
  • Aleksandra Guja
  • Katarzyna Piotrowska
  • Paulina Radosz
  • Katarzyna Szydłowska
  • Joanna Trzaska
  • Emilia Wieczorkowska

ALTÓWKI

  • Zofia Kowalczyk
  • Wiktor Rudzik

WIOLONCZELE

  • Joanna Banaszczyk
  • Aleksandra Hermanowska
  • Anna Rodak
  • Marcelina Sydor
  • Tomasz Szewczyk

KONTRABAS

  • Aneta Paneth
Pliki do pobrania
Regulamin Akademii Orkiestrowej w sezonie 2024 / 2025 818 kB
Kontakt
Tomasz Kwieciński
Koordynator Akademii Orkiestrowej NFM
Polski Narodowy Chór Młodzieżowy
NFM Masterclass
Chóry dziecięce NFM – grupy przygotowawcze
Śpiewająca Polonia
Newsletter Melomana
Zapowiadamy nowe koncerty, przypominamy o starcie sprzedaży biletów, dajemy znać o ostatnich wolnych miejscach
Zapisz się