Ceniona słoweńska dyrygentka Martina Batič po kilku latach pracy na stanowisku dyrektorki artystycznej chóru Radio France została główną dyrygentką chóru DR Vokal Ensemblet – wokalnego zespołu duńskiego publicznego nadawcy radiowo-telewizyjnego. Koncert, podczas którego poprowadzi śpiewaków Chóru NFM, będzie okazją do świętowania przypadającej w 2024 roku 200. rocznicy urodzin Antona Brucknera, a także pretekstem do zaprezentowania utworu jednego z najbardziej znanych współczesnych słoweńskich kompozytorów – Ambroža Čopiego. Muzykę polską reprezentować będzie natomiast wspaniałe dzieło Karola Szymanowskiego Sześć pieśni kurpiowskich – efekt zetknięcia się przez niego z folklorem zamieszkującego Puszczę Zieloną i Puszczę Białą na Mazowszu ludu Kurpi.
Koncert otworzy jeden z motetów Johanna Sebastiana Bacha. Utwory tego gatunku wśród skomponowanych przez niego dzieł reprezentowane są dość skromnie – Bach pisał je bowiem najczęściej z myślą o ceremoniach pogrzebowych. Niezwykle podniosły ośmiogłosowy Komm, Jesu, komm jest jedynym, w którym kompozytor nie wykorzystał tekstu biblijnego – umuzycznił w nim wiersz Paula Thymicha. W kręgu duchowości protestanckiej pozostaniemy, słuchając Die Deutsche Liturgie Felixa Mendelssohna Bartholdy’ego – opracowania liturgii przygotowanego dla chóru Katedry w Berlinie. Spuściznę chóralną Antona Brucknera, która obok symfoniki zajmuje ważne miejsce w jego dorobku, reprezentować będzie natomiast motet Christus factus est. Mimo niewielkich rozmiarów dzieło to wykorzystuje pełny zakres dynamiczny, prowadząc do efektownej kulminacji.
Ambrož Čopi, uczeń Danego Škerla, to zasłużony słoweński kompozytor, pedagog, dyrygent i popularyzator muzyki chóralnej. W Słowenii jest mentorem wielu kompozytorów młodego pokolenia. Jego prace reprezentować będzie Totus tuus - utwór przeznaczony na chór męski, stworzony w 1994 roku. Ostatnia z zagranicznych kompozycji pochodzić będzie od Franka Martina. Szwajcarskiego kompozytora fascynowała możliwość dokonania muzycznej syntezy konwencjonalnej tonalności oraz techniki dwunastotonowej. W swoich Pieśniach z 1950 roku umuzycznił fragmenty ostatniej sztuki Williama Szekspira – Burzy.