W repertuarze koncertu z udziałem założonego w Pradze Belfiato Quintet znalazły się dzieła przeznaczone na instrumentarium dęte. Artyści wykonają utwory największego obok Bedřicha Smetany i Antonína Dvořáka rodzimego im kompozytora – Leoša Janáčka, jego ucznia Pavla Haasa, a także bliższe współczesności Five Poems na kwintet dęty Karela Husy oraz Leporelo Lukáša Sommera.
Przygody Lisiczki Chytruski zalicza się do istotniejszych tytułów w katalogu dzieł Leoša Janáčka należącego do panteonu najwybitniejszych czeskich kompozytorów. Opera ta stworzona została w latach dwudziestych ubiegłego wieku na podstawie tekstów bajek pisanych przez Rudolfa Těsnohlídka do rysunków Stanislava Lolka i jest wyrazem swoistego uwielbienia dla natury. Podczas koncertu zabrzmi nastrojowa suita z tego dzieła w opracowaniu Jaroslava Pelikána na kwintet dęty. Następnie muzycy, pozostając w tematyce związanej z szeroko pojętą fauną, zinterpretują Five Poems Karela Husy – tworzącego głównie w ubiegłym wieku kompozytora, który miał szansę kształcić się pod okiem takich znakomitości, jak Nadia Boulanger czy Arthur Honegger. Każda z poszczególnych pięciu części utworu zainspirowana została ptakami – ich poezja bytu wyraża się z jednej strony w melodyjnych śpiewach, z drugiej zaś w umiejętności latania ewokującej swego rodzaju lekkość istnienia. Husa ilustruje te przymioty, wydobywając zarazem maksimum wirtuozerii z instrumentarium dętego.
Śpiewnie brzmiąca nazwa składającego się niczym harmonijka czytadełka stała się z kolei punktem wyjścia dla Lukáša Sommera w kompozycji Leporelo. „Brzmienie kwintetu dętego jest harmonią pięciu niezależnych barw instrumentów. Dlatego zacząłem zwracać uwagę na małe sytuacje i drobne obrazy, i to był punkt, w którym atmosfera i styl nowego dzieła zaczęły się kształtować. Nie czytasz Leporelo od razu. Lubisz przewracać strony, oglądając raz po raz tę samą fabułę” – podkreśla Sommer. Koncert zwieńczy zaś Kwintet dęty op. 10 Pavla Haasa. Złożony z czterech ogniw – Preludio, Preghiera, Ballo eccentrico i Epilogo – utwór jest zarazem jednym z nielicznych opublikowanych za życia kompozytora. Kwintet ten koncentruje w sobie mnogość doskonale muzycznie zilustrowanych nastrojów: od lekkich, momentami jazzujących sekwencji po fragmenty o melancholijnym zabarwieniu.