W programie koncertu Ensemble Peregrina znajdzie się muzyka zanotowana w wiodących europejskich klasztorach żeńskich od XII do XV wieku i tam też w większości przypadków wykonywana. Dodatkowo wybrane zostały te utwory, które dotyczą popularnych postaci kobiecych świętych – Klary, Agnieszki, Barbary, Marii Magdaleny, Katarzyny, Urszuli i oczywiście Maryi – oraz istotnych w liturgii grup kobiet (w utworach przeznaczonych dla świętych dziewic, często wykorzystujących metaforę Panien Mądrych i Głupich). Usłyszymy w tym programie muzykę kultywowaną w klasztorach niemieckich benedyktynek, polskich i niemieckich klarysek, hiszpańskich cysterek czy szwajcarskich dominikanek. Usłyszymy także utwory Hildegardy z Bingen (1098–1179) – jednej z najwybitniejszych indywidualności średniowiecznej Europy. Pozostawiła ona wiele prac z zakresu teologii, hagiografii, medycyny i nauk przyrodniczych. W sprawach polityki, dyplomacji i lecznictwa rady u niej zasięgały największe osobistości. Obszerną twórczość muzyczną Hildegardy można uznać za najwybitniejsze osiągnięcie kompozytorskie ówczesnego świata.

Muzyka z żeńskich klasztorów na cześć świętych kobiet
święte dziewice (hiszpańskie cysterki, XIV w.; niemieckie benedyktynki, XII w.)
Virgines egregie – sekwencja (kodeksy Roman de Fauvel i Las Huelgas, XIV w.)
Casta catholica – conductus (kodeks Las Huelgas, XIV wiek)
Hildegarda z Bingen O dulcissime amator (Symphonia virginum; Nadrenia, XII w.)
św. Klara (niemieckie klaryski, XV w.)
Gaude celi ierarchia – sekwencja
Clara Dei famula – rondellus
Clara Dei famula – sekwencja
św. Agnieszka i Maryja (devotio moderna w Niderlandach, XV w.; niemieckie benedyktynki, XII w.)
Salve virgo speciosa – cantio ku czci św. Agnieszki (Utrecht, XV w.)
Hildegarda z Bingen O virga ac diadema (Sequentia de Sancta Maria; Nadrenia, XII w.)
Ave pulcherrima regina – cantio maryjna (Utrecht, XV w.)
św. Barbara, św. Maria Magdalena i św. Katarzyna (szwajcarskie i niemieckie dominikanki, XIV i XV w.; devotio moderna w Niderlandach, XV w.)
Digne colat ecclesia – cantio ku czci św. Barbary (Utrecht, XV w.)
O Christi pietas V. Virginis – responsorium ku czci św. Katarzyny (Bazylea, Klingental, XV w.)
Katerina Costi regis / Virginibus Dignior – motet ku czci św. Katarzyny (Niemcy, XV w.)
In lectulo meo – antyfona ku czci św. Marii Magdaleny (Bazylea, Klingental, XIV w.)
Fundans Sion – antyfona ku czci św. Marii Magdaleny (Bazylea, Klingental, XIV w., wersja instrumentalna)
św. Urszula i Maryja (niemieckie benedyktynki, Nadrenia, XII w.)
Hildegarda z Bingen Spiritui Sancto honor (De undecim milibus virginibus) ku czci św. Urszuli
Hildegarda z Bingen O viridissima virga (De Sancta Maria)
Maryja i św. Klara (polskie klaryski, XIII w.)
Ave mater gracie – sekwencja
Omnia beneficia – conductus
O felix haec novitas – sekwencja
Benedicamus Domino
święte dziewice (hiszpańskie cysterki, XIV w.)
In virgulto gracie – sekwencja (kodeks Las Huelgas, XIV w.)
Czas trwania koncertu: [60'] / koncert bez przerwy
Ensemble Peregrina (Bazylea):
Agnieszka Budzińska-Bennett – śpiew, kierownictwo artystyczne
Lorenza Donadini – śpiew
Hanna Järveläinen – śpiew
Grace Newcombe – śpiew
Baptiste Romain – fidel