W muzyce instrumentalnej francuskiego baroku niezwykle silne było upodobanie do nadawania utworom programowym tytułów. I chociaż znajdujemy wśród nich wyłącznie tańce o określonych charakterach i subtelnej dekoracji, to jednak w ramach tych mieszczą się wyobrażenia różnych postaci, zjawisk meteorologicznych, narodowości, zwierząt, a przede wszystkim obrazów o nastroju rustykalnym. Podczas recitalu klawesynowego poznamy uroki wiejskiego życia, doświadczymy gwałtownych zmian pogody, a jednocześnie wysłuchamy największych osiągnięć muzyki epoki baroku.
Muzyka francuskiego baroku
J.-H. d’Anglebert Prélude en sol mineur ze zbioru Pièces de clavecin (1698)
J.N. Geoffroy Pièces en g re sol b quar: Sarabande, Danse paysanne, Air de Bergere I, Air de Bergere II, Air de Bergere III, La Muzette, Chaconne ze zbioru Livre de pieces de clavessin
A. Forqueray Première suite en re mineur: Allemande La Laborde, La Forqueray, La Cottin, La Bellmont, La Portugaise ze zbioru Pièces de clavecin (1747)
J.-Ph. Rameau Allemande, Courante, Sarabande ze zbioru Nouvelles suites de pièces de clavecin (1728); Les tourbillons ze zbioru Pièces de clavecin (1706); La poule, Les sauvages, L'Egyptienne ze zbioru Nouvelles suites de pièces de clavecin (1728)
J. Duphly La Félix ze zbioru Second livre de pièces de clavecin (1748)
M. Corrette Les étoiles ze zbioru Premiere livre de pièces de clavecin (1734)
J. Duphly Chaconne ze zbioru Troisième livre pièces de clavecin (1756)
Ewa Mrowca – klawesyn