Czy człowiek jest w stanie powstrzymać się przed użyciem tego, co wyprodukować potrafi? Amerykański Projekt Manhattan miał na celu konstrukcję pierwszej broni atomowej. Była to bomba paradoksalna: miała przynieść wielkie zniszczenia i jednocześnie zakończyć wojnę. Zrzucenie bomby Little Boy na Hiroszimę było przerażającym przykładem działań człowieka pokazującym, że sposobem na pojednanie jest zwiększenie przemocy. Myślenie apokaliptyczne przestaje być z szaleństwem, a staje się codziennością.
Możemy się zniszczyć, albo pokochać.
Obserwując narastające dziś napięcia społeczne nurtuje nas pytanie,czy eskalacja przemocy jest jedynym sposobem na przerwanie konfliktu? Jakie odruchy towarzyszą nam,gdy doświadczamy lęku przed potencjalną katastrofą? Główną motywacją projektu jest wzbudzenie dialogu wokół pojęć agresji i wojny.
Dążymy do uwrażliwienia widza poruszając tematy społeczne, które dotyczą aktualnych napięć, stanu niepokoju i poczucia zagrożenia (dyskusje po spektaklu). Poruszamy zagadnienia eskalacji przemocy oraz rosnących konfliktów społecznych w skomplikowanym związku władza-obywatel. Chcemy w sposób pozawerbalny komunikować się z widzem oraz dać swobodę interpretacyjną spektaklu, poruszającego wizję apokaliptyczną.
Polska Sieć Tańca (PST) to pierwsza sformalizowana sieć współpracy między instytucjami i organizacjami wspierającymi rozwój tańca współczesnego w Polsce. Każdego sezonu partnerzy PST wybierają do wspólnego repertuaru najciekawsze produkcje polskich niezależnych artystów i instytucjonalnych zespołów tanecznych. Spektakle wskazane do realizowania w danym roku wyruszają w trasę w ramach PST, podczas której odwiedzają ośrodki partnerskie. Aktualnie PST 2020 tworzy 15 partnerów prezentujących 14 spektakli tanecznych z udziałem niemal 100 artystów. Do końca 2020 roku odbędzie się prawie 80 pokazów w całym kraju. Organizatorem PST jest Instytut Muzyki i Tańca.