Ostatni z serii recitali inaugurujących organy w Sali Głównej Narodowego Forum Muzyki będzie spotkaniem ze sztuką wykonawczą Romana Peruckiego, Piotra Rojka i Marcina Szelesta. Zabrzmią dzieła sześciu kompozytorów reprezentujących różne epoki i style muzyczne.
Marcin Szelest wykona dwa barokowe utwory: Passacaglię Johanna Caspara Kerlla oraz Te Deum laudamus Dietricha Buxtehudego. Pierwsze z tych dzieł jest opracowaniem bardzo popularnego w epoce baroku uroczystego, powolnego tańca w metrum trójdzielnym. Fantazja oparta na temacie hymnu Ciebie, Boże, wielbimy należy do najdłuższych kompozycji Buxtehudego przeznaczonych na organy. Składa się z pięciu odcinków.
Następnie Piotr Rojek zaprezentuje Litanies Jehana Alaina, świetnie zapowiadającego się francuskiego kompozytora, który poległ na froncie podczas drugiej wojny światowej. Zabrzmi także I Sonata organowa Felixa Borowskiego, angielsko-amerykańskiego twórcy polskiego pochodzenia. Artysta ten mieszkał w Chicago, gdzie przez prawie trzydzieści lat pełnił funkcję dyrektora Chicago Musical College, jednak w 1925 roku rzucił tę pracę, aby w pełni poświęcić się komponowaniu.
Roman Perucki rozpocznie swój występ wykonaniem radosnego i majestatycznego Preludium Es-dur Johanna Sebastiana Bacha. Nazwisko tego kompozytora stało się podstawą kryptogramu muzycznego wykorzystującego kolejno dźwięki b, a, c i h. Dzieła oparte na tym motywie pisali m.in. Robert Schumann, Ferenc Liszt, Anton Webern czy Arvo Pärt. Zainspirował on także urodzonego w 1952 roku w Lubaczowie kompozytora, organistę i pedagoga Zbigniewa Kruczka. Artysta wykorzystał ten temat w utworze, który tego popołudnia również zabrzmi w wykonaniu Romana Peruckiego.