Spójrzmy na ludzkie ciało. Oto skończona, wszystkim znana forma. Nie można jednak założyć, że każda sylwetka jest identyczna. Ludzie różnią się pod względem fizyczności, istnieje więcej niż tylko jeden sposób fizycznego bycia człowiekiem. Motywacją do stworzenia spektaklu jest niepokój spowodowany zbytnim przekonaniem o stałości tej formy i jej jedynej prawidłowości.
Spektakl jest studium ciała, rozłożeniem go na czynniki pierwsze, dekonstrukcją i sprawdzeniem, co ta zmiana daje; uzyskaniem pełnego obrazu tkanek człowieka poprzez zmianę perspektyw: od nieświadomej, codziennej obecności ciała w jego okrojonej funkcjonalności – widzialnego i niezauważalnego zarazem, poprzez otwarcie wszelkich jego wymiarów ku zmysłowej dotykalności. Puzzle cielesne na 1000+ sztuk, plastelina członków, quiz na inteligencję ciała. Wzięcie pod lupę ciała jako określoną formę, którą pragniemy poddać destrukcji. Jak dekompozycja wpłynie na jego postrzeganie? Czy nadal będzie to akceptowalna forma? Czy ciało niemieszczące się w przyjętym kanonie jest wstanie się zasymilować z otoczeniem oraz ze swoją nową strukturą?
Hertz Haus to zespół założony w 2018 roku. Artystki tworzą własną estetykę, korzystając z tańca współczesnego, fizycznego, a także z improwizacji i działań performatywnych, dążą do stworzenia własnego języka ruchu. Obecną siedzibą grupy jest Zakład Kulturalny w Gdańsku, powstały z inicjatywy jego właścicielki, Natalii Murawskiej. Jest miejscem realizacji projektów artystycznych z różnych dziedzin sztuki. W 2019 roku tancerki założyły stowarzyszenie Córy Kultury, którego misją jest przybliżanie myśli tanecznej wielu odbiorcom, tworzenie repertuaru oraz programu artystyczno-edukacyjnego.
Spektakl powstał w ramach rezydencji artystycznej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca przy wsparciu Zakładu Kulturalnego.
Organizatorem Polskiej Sieci Tańca jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.