UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

W naszym serwisie stosuje się pliki cookies, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania serwisu do preferencji użytkownika. Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie zapisywania plików cookies na urządzeniu końcowym lub ich usunięcie możliwe jest w po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Więcej o blokowaniu i usuwaniu plików cookies znajdziesz w Polityce Prywatności. Zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu. Niedokonanie zmian ustawień przeglądarki internetowej na ustawienia blokujące zapisywanie plików cookies jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.

Rozumiem
04
Października 2015
niedziela
godz. 18:00
Sala Główna
plac Wolności 1, Wrocław

G.F. Händel – Rinaldo

Wykonawcy:

Rubén Dubrovsky – dyrygent       
Terry Wey – Rinaldo
Hanna Herfurtner – Almirena
Gesche Geier  - Armida
Christoph Woo – Argante
Markus Miesenberger – Goffredo
Rafał Pawnuk – Mago
Aldona Bartnik – Sirena
Paris Mexis – reżyseria sceniczna
George Tellos – operator świateł
Chór Chłopięcy NFM
Małgorzata Podzielny – przygotowanie chóru
Wrocławska Orkiestra Barokowa
Jarosław Thiel – kierownictwo artystyczne

Program:

G.F. Händel Rinaldo HWV 7

Czas trwania koncertu: [140']

Podczas koncertu przewidziana jest 30-minutowa przerwa.

Rubén Dubrovsky, fot.Werner Kmetitsch

Rinaldo, pierwsza opera włoska napisana przez Händla dla scen londyńskich, w stolicy Anglii święciła triumfy przez całe dwie dekady. Po 1731 roku popadła w kompletne zapomnienie. Pozycję opery na dobre utrwalił dopiero boom z okazji trzechsetnej rocznicy powstania dzieła. Jego animatorami byli specjaliści od wykonawstwa historycznego. Ekspertami z tej dziedziny są również bohaterowie niedzielnego wieczoru: Wrocławska Orkiestra Barokowa oraz grono zaproszonych przez nią wybitnych śpiewaków.
Rinaldo w momencie swych narodzin był niewątpliwie operą modną. Podczas jego premiery na estradzie brylowali cenieni śpiewacy kastraci, podbijający swym kunsztem serca londyńskiej publiczności. Niemałe znaczenie miało też libretto Rossiego odwołujące się do słynnej Jerozolimy wyzwolonej Torquata Tassa. Głównym bohaterem staje się tu Rinaldo, uczestnik Pierwszej Krucjaty mającej na celu odbicie Ziemi Świętej. Dzielny rycerz ma stawić czoła nie tylko Saracenom, musi również wywalczyć sobie szczęście u boku ukochanej Almireny, zaś na drodze do ziszczenia tego marzenia stają wrogie potęgi czarodziejskie . Dwaj cięci publicyści, Addison i Steel, wyzłośliwiali się na łamach „Spectatora” na nowe dzieło Händla: na zwyczaj śpiewania w obcym języku, na tandetność efektów specjalnych (grzmotów i błyskawic), mających przypominać sztuczki rodem z bulwarowego teatrzyku marionetek Punch and Judy. Nie zdołali jednak przygasić entuzjazmu publiki. Rinaldo broni się i dziś, pogodne piękno Händlowskiej muzyki okazuje się bowiem ponadczasowe. Najlepiej można przekonać się o tym, słuchając cudownej arii sopranowej Lascia ch’io pianga. Kosmpolityczny charakter angielskiego teatru operowego z początków XVIII wieku znajdzie swój odległy odpowiednik w postaci międzynarodowego składu realizatorów wrocławskiej wersji Rinalda. Weszli doń między innymi dyrygent Ruben Dubrovsky urodzony w Argentynie, szwajcarski kontratenor Terry Wey, dwie sopranistki z Niemiec: Hanna Herfuntner oraz Gesche Geier, a także pochodzący z Grecji reżyser, Paris Mexis.   

Partner:
Cennik:

VIP – 80*zł / 60 zł
I kategoria – N 40 zł/ U 25 zł
II kategoria – N 35 zł/ U 20 zł
III kategoria – N 30 zł/ U 15 zł
VIP* – z zaproszeniem do VIP Room

Koncert specjalny. Bilety nie podlegają zwrotowi.


Narodowe Forum Muzyki (NFM) – instytucja kultury miasta Wrocławia, współprowadzona przez:

Rozwój działalności artystycznej i edukacyjnej NFM poprzez zakup sprzętu i wyposażenia współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego VIII osi priorytetowej Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury, dla której Instytucją Pośredniczącą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. DZIAŁANIE: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Programu Operacyjnego Infrastruktura I Środowisko 2014-2020 | Więcej o projekcie